پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
رییس کل گمرک، با بیان اینکه تعرفه گمرکی هیچ افزایشی نداشته است، گفت: با توافق سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازرگانانی که کارت بازرگانی ندارند،مالیات علی الحساب دریافت می شود.

شعارسال: مسعود کرباسیان با بیان اینکه نوع دریافت تعرفه های گمرکی چند دسته است، گفت:نوع نخست تعرفه 4 درصدی ثابت بوده که تبدیل به قانون شده است و دسته دیگر علاوه بر تعرفه ثابت ،سود بازرگانی است که دولت هر ساله در پایان سال تصویب می کند و در سال جاری تغییرات زیادی نداشته است.

رییس کل گمرک، افزود:دسته سوم عوارضی است که قانون برواردات برخی کالاها همانند سیگار می گیرد و دسته چهارم مالیات بر ارزش افزوده واردات است.

*تعیین ارزش کالا برای دریافت تعرفه گمرکی مهم است

کرباسیان با بیان اینکه از بازرگانانی که کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی ندارند، با توافق سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، مالیات علی الحساب دریافت می شود،ادامه داد:برخی از این افراد نیز تولیدکننده هستند که حتی شامل بخشش مالیاتی می شوند و اتاق بازرگانی با شناسایی این افراد تعرفه دریافتی را به آنها پس خواهد داد و درهمین راستا هیچ گونه افزایش تعرفه ای در گمرک رخ نداده است.

وی با تاکید براینکه تعیین ارزش کالا برای دریافت تعرفه گمرکی مهم است،یادآور شد:ارزش کالاهای مختلف با استفاده از بولتن های بین المللی و جمع آوری اطلاعات از فروشنده در سایت گمرک قرار داده شده است و اگر شخصی نسبت به این ارزش گذاری اعتراضی دارد می تواند به کمیسیون های رسیدگی به شکایت گمرک مراجعه کند.

*موضوع پرونده گمرک پرویزخان مالیات برارزش افزوده بود

رییس کل گمرک با اشاره به آخرین وضعیت پرونده گمرک پرویزخان، تصریح کرد:این پرونده به مالیات بر ارزش افزوده مربوط می شد و به قاچاق و گمرک ارتباطی نداشت، اما متاسفانه با جریان سازی حیثیت گمرک و کارمندان آن ضایع شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی الوند خبر ، تاریخ انتشار خبر 1 آذر 1395، کدمطلب: 299014 ،www.alvandkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین