پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
این بابا گویا برای حاشیه ساخته شده است. در کمتر از یکسال، چهار حاشیه عمده را رقم زده که بنوعی توان خاص می‌خواهد و از هر سفیری بر نمی‌آید. اما آخرین شاهکار این گل پسر، بیانات خاص شان درباره مشروب و حجاب است. مدعی شده اند که حجاب و ممنوعیت مشروب مانع سفر روس‌ها به ایران است؛ این دو، مانعی جدی ست که صراحتا به ایرانی‌ها هم گفته‌ام.
شعار سال: سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفته است که ممنوعیت مصرف مشروب و بحث حجاب دو مانع عمده‌ی سفر روس‌ها و گردشگران این کشور به ایران هستند.

بخش‌هایی از این مصاحبه در زیر می‌آید:

آیا می‌دانید سیستم پرداخت روسی "میر" چه زمانی در ایران قابل استفاده خواهد بود؟

من نمی‌توانم رویداد‌ها را پیش بینی کنم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که: هر چه زودتر بهتر. منظور شما قابل استفاده برای توریست هاست؟ برخلاف تایلند، امارات، ترکیه و سایر کشور‌ها هرگز گردشگران روس زیادی به ایران نیامده اند، هرچند که دیدنی‌های ایران بسیار زیاد است. ایران یکی از قدیمی‌ترین کشور‌های جهان و با تمدنی بسیار توسعه یافته است، اینجا دیدنی‌هایی وجود دارد. پاسارگاد، شیراز، اصفهان و سایر مناطق کشور ارزش دیدن دارند.

من بار‌ها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.

آیا به نظر شما ایران پتانسیل جذب گردشگران روس را دارد؟

پتانسیل زیادی وجود دارد، اما این دو مانعی که ذکر کردم کاملاً جدی هستند. گردشگران ما در کشور‌هایی که در مورد آن‌ها صحبت کردم با این مشکلات مواجه نیستند. امیدوارم گردشگران ما به کشور‌های غیردوست سفر نکنند و در آنجا ارز خرج نکنند. من از شهروندان روسیه می‌خواهم که این کار را منحصراً در کشور‌های دوست روسیه انجام دهند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۴۵۹۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین