پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
چند روز مانده به سومین انتخابات برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم بازار گمانه‌زنی‌ها در راهرو‌های پارلمان برای آرایش هیات رئیسه آتی داغ شده و هر از گاهی برخی از نمایندگان اسامی را مطرح می‌کنند که آن افراد در حال لابی با سایر نمایندگان هستند تا بتوانند برای تصاحب صندلی هیئت‌رئیسه برای خود رای جمع آوری کنند.
شعار سال: انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم قرار است روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه برگزار و نمایندگان اعضای ۱۲ نفره این هیئت را با رای خود برای سال سوم مجلس یازدهم انتخاب کنند.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس متشکل از رئیس، ۲ نواب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است که با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

چند روز مانده به سومین انتخابات برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم بازار گمانه‌زنی‌ها در راهرو‌های پارلمان برای آرایش هیات رئیسه آتی داغ شده و هر از گاهی برخی از نمایندگان اسامی را مطرح می‌کنند که آن افراد در حال لابی با سایر نمایندگان هستند تا بتوانند برای تصاحب صندلی هیئت‌رئیسه برای خود رای جمع آوری کنند.

ورود ۲ فراکسیون انقلاب و مستقلان به انتخابات هیئت‌رئیسه
در چند روز آینده قرار است شورای مرکزی دو فراکسیون انقلاب اسلامی و مستقلان با موضوع انتخابات هیئت‌رئیسه برای اجلاسیه سوم تشکیل جلسه دهند و در جریان این جلسات درباره نحوه ورود و تعیین کاندیدا‌های خود تصمیم‌گیری کنند و سپس در مجمع عمومی که یک یا دو روز مانده به انتخابات برگزار خواهد شد گزینه‌های نهایی خود را معرفی کنند.

پایداری‌ها به دنبال تصاحب کرسی هیئت‌رئیسه
حدود دو هفته مانده به انتخابات هئیت‌رئیسه، برخی اعضای جبهه پایداری نیز رایزنی‌های خود با برخی چهره‌های مطرح در مجلس را کلید زده‌اند تا آن‌ها را برای کاندیداتوری ریاست یا نواب رئیسی متقاعد کنند، به طوری که لیدر‌های جبهه پایداری طی رایزنی با برخی نمایندگان و اعلام حمایت از آن‌ها به دنبال آنند تا چند کرسی هیئت‌رئیسه را برای سال آینده در اختیار داشته باشند.

گزینه‌های احتمالی هئیت‌رئیسه مجلس
از هر نماینده‌ای در راهرو‌های مجلس درباره کاندیدا‌های انتخابات هیات رئیسه برای سومین سال مجلس یازدهم سوال می‌شود، سریعا با جمله‌هایی مانند هنوز مشخص نیست یا باید ببینیم چه می‌شود و منتظر تصمیم فراکسیون هستیم یا قالیباف رئیس مجلس باقی می‌ماند، تغییر چندانی در هیئت‌رئیسه را شاهد نخواهیم بود پاسخ می‌دهند؛ اما از میان صحبت‌های نمایندگان در راهرو‌های مجلس، می‎توان اسامی احتمالی را کنار هم چید. مخصوصاً درباره کرسی ریاست که تقریباً تکلیف مشخص است و اکثر نمایندگان معتقدند حداقل رئیس فعلی مجلس برای سال سوم هم بر صندلی سبز ریاست پارلمان تکیه خواهد زد.

در جدول زیر اسامی کاندیدا‌های احتمالی برای ۱۲ پست هیئت‌رئیسه برای سال سوم آورده شده است:

ریاست

محمد باقر قالیباف، فریدون عباسی، الیاس نادران

نواب رئیس

علی نیکزاد، عبدالرضا مصری، مجتبی ذوالنوری، محمدرضا میرتاج‌الدینی، حمیدرضا حاجی‌بابایی،ابراهیم عزیزی،نصرالله پژمان‌فر، محمد مهدی زاهدی

دبیران هیئت رئیسه

ناصر موسوی‌لارگانی،علی کریمی فیروزجائی،حسینعلی حاجی‌دلیگانی، روح‌الله متفکرآزاد، محسن دهنوی،محمد رشیدی، مجتبی یوسفی

ناظران هیئت‌رئیسه

علیرضا سلیمی، محمدحسین فرهنگی،محسن پیرهادی، نظام‌الدین موسوی



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۷۰۴۰۰، aftabnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین