پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
پرویز پرستویی داستانی آموزنده در اینستاگرام خود منتشر کرد.

شعار سال: پرویز پرستوییبازیگرو گوینده صاحب‌نام ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون در اینستاگرام خود داستانی آموزنده دربارهخدا روزي رسان است اما يك سرفه ای هم بايد كرد را به اشتراک گذاشت.

وی نوشت:

"خدا روزی رسان است؛ شخص ساده لوحي مكرر شنيده بود كه خداوند متعال ضامن رزق بندگان است و به هر موجودي روزي رسان است.به همين خاطر به اين فكر افتاد كه به گوشه مسجدي برود و مشغول عبادت شود و از خداوند روزي خود را بگيرد.به اين قصد يك روز از سر صبح به مسجد رفت و مشغول عبادت شد همين كه ظهر شد از خداوند طلب ناهار كرد. هرچه به انتظار نشست برايش ناهاري نرسيد تا اينكه شام شد و او باز از خدا طلب خوراكي براي شام كرد و چشم به راه ماند. چند ساعتي از شب گذشته درويشي وارد مسجد شد و در پاي ستوني نشست و شمعي روشن كرد و... از «دوپله» خود قدري خورش و چلو و نان بيرون آورد و شروع كرد به خوردن. مردك كه از صبح با شكم گرسنه از خدا طلب روزي كرده بود و در تاريكي و به حسرت به خوراك درويش چشم دوخته بود. ديد درويش نيمي از غذا را خورد و عنقريب باقيش را هم مي خورد بي اختيار سرفه اي كرد. درويش كه صداي سرفه را شنيد گفت: «هركه هستي بفرما پيش» مرد بينوا كه از گرسنگي داشت مي لرزيد پيش آمد و بر سر سفره درويش نشست و مشغول خوردن شد. وقتي سير شد درويش شرح حالش را پرسيد و آن مرد هم حكايت خودش را تعريف كرد. درويش به آن مرد گفت:«فكر كن اگر تو سرفه نكرده بودي من از كجا مي دانستم كه تو اينجايي تا به تو تعارف كنم و تو هم به روزي خودت برسي؟ شكي نيست كه خدا روزي رسان است اما يك سرفه ای هم بايد كرد!"

حکایت پرستویی از روزی رسانی خداوند+اینستاپست

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 15 آبان 95 ، کد مطلب: 5842656: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
اگه راسته پس چرا اینقدر من گناه کار می خونمشون ، جواب نمی دن؟ دوست ندارم بشنوم که مصلحت نیست یا باید آماده تر بشی و .... .
من با تمام وجودم خواستم شون ، اما افسوس و صد افسوس.
بذار یه جور دیگه بگم. اگه علی در دعای کمیلش می گه خدای من آن روزی که قیامت بشه و اعتنا به من نکنی، چندان فریاد می زنم ، فریاد زدنی که اهل محشر متوجه بشن.
من دلم چنین حالی داره . اگه خدا کریمه و بینا و شنوا است، که هست. اگه توکل و توسل واقعیت داره ، که داره. پس چرا ؟؟؟؟
چرا کرامت شامل مثل منی نمی شه؟ چرا عنایتی نمی بینم؟ چرا لطفی رو درک نمی کنم؟ چرا .....
فقط برای سبک کردن خودم نوشتم. منتشر نکردید هم مشکلی نیست.
شاد باشید و موفق
مدیر پایگاه سلام
دلنوشته زیبایی بود. امید، انگیزه، هدف و توکل را فراموش نباید کرد.
ناشناس
Netherlands
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
درجواب دوست خوبمون که گفتن پس چرا به من توجهی نمیکنه باید بگم فقط یکم به ریز بینی تو زندگیشون نیاز دارن و یکم دید مثبت داشتن چون امکان نداره تو هیچ جای زندگیشون دقت کنن دست خدارو نبینن
ا.ف۷۵
ناشناس
United Arab Emirates
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
پرویز پرستویی واقعا عالیه تا حالا ازش دل نوشته ای با این مضمون نخونده بودم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین