پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۸۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
در حالی که رییس جمهوری اعلام کرده، یارانه نقدی جدید به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای برخی دهک‌ها و به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های دیگر تنها دو ماه پرداخت می‌شود، وزیر امور اقتصادی و دارایی روایت دیگر و مبهمی از تصمیم دولت دارد.
شعار سال: رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود گفت: ما یارانه را به مصرف کننده می‌دهیم حذف ارز ترجیحی را باید اصلاح کنیم و توزیع عادلانه یارانه و مبلغ را به مصرف کننده می‌دهیم. سازمان برنامه و بودجه کارشناسی کرده که مصرف افراد نسبت به کالای اساسی، این است که برای همه دهک‌هایی که دهک اول تا دهم شناخته می‌شود، سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به هر نفر داده می‌شود.

رئیسی گفت: نسبت به دهک‌های چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان داده می‌شود. نان و دارو و بنزین گران نمی‌شود و همه از آن برخوردارند. نان سنتی یارانه‌اش پرداخت می‌شود و قیمتش گران نمی‌شود، دارو از طریق بیمه‌ها با قیمت فعلی داده می‌شود و یارانه‌ای که واردکننده‌ها می‌گرفتند، بیمه‌ها دریافت می‌کنند. بنزین هم افزایش قیمت نخواهد داشت. این مبالغی که عنوان شد به مدت یک ماه تا دو ماه پرداخت می‌شود تا زیرساخت کالابرگ الکترونیکی آماده شود، چون این کار به عدالت نزدیک‌تر است، اما تا آماده شدن این زیرساخت‌ها این مبلغ داده می‌شود.

این در حالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است: از خردادماه تا پایان سال تمام پرداخت‌های یارانه و کمک معیشتی به صورت یکپارچه و با لحاظ یارانه‌های قبل است.

در حال حاضر یارانه دو ماه بدون قابلیت برداشت برای برخی سرپرستان خانوار واریز شده است و این طور پیش بینی می‌شد که طبق اعلام رییس جمهوری از ابتدای تیر عملیات تخصیص کوپن یا کالابرگ الکترونیکی آغاز شود، اما با سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی روشن نیست که آیا پرداخت یارانه نقدی پس از خرداد نیز ادامه می‌یابد یا خیر.

مشخص نبودن این وضعیت و ابهام در مورد جزییات برنامه افکار عمومی را با ابهامی جدی مواجه می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۹۷۲۵، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
از قبل با هم هماهنگ میکردین که ما بدونیم تکلیفمون چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین