پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۸۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهاد افزایش وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ و خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان در جلسه فردای شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور خبر داد.
شعار سال: رستم قاسمی در حاشیه دیدار با وزیر زیرساخت ارمنستان در جمع خبرنگاران درباره وام ودیعه مسکن گفت: در خصوص بازار مسکن باید گفت این بازار ملتهب و در ستاد تنظیم بازار جلساتی برای آن در نظر گرفته شده است. بسته‌ای هم در این خصوص وزارت راه و شهرسازی به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده است.

وی درباره وام ودیعه مسکن اظهار داشت: فردا رقم جدید وام ودیعه مسکن در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به تصویب می‌رسد. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی افزایش این وام درتهران به ۱۰۰ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود وام ودیعه مسکن مخالفیم، گفت: نباید سقف قرارداد اجاره مسکن در تهران از ۲۵ درصد بیشتر شود. قرار است فردا در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور موضوع انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی مطرح و تصویب شود. در این صورت می‌توانیم از رقم قرارداد اجاره سالانه هر واحد مطلع شویم و اجازه ندهیم موجری از سقف تعیین شده مبلغ اجاره را افزایش دهد.

قاسمی درباره وام خرید مسکن تصریح کرد: فردا همچنین در جلسه شورای عالی مسکن، افزایش سقف وام خرید مسکن مطرح خواهد شد. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در تهران است.

وی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های تابعه ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده را به امضا رسانده و همچنین ساخت ۱۶۷ هزار واحد مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در نظر گرفته شده آغاز شده و امسال به سقف مورد نظر در خصوص مسکن روستایی دست خواهیم یافت.

وی افزود: تأمین زمین دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری در حال اتمام است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن بارگذاری شده و بقیه در مسیر الحاق و بارگذاری هستند. یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اجرا داریم که از مراحل مختلف از خاکبرداری تا سفت کاری در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بین ۱.۵ تا دو سال ساخت مسکن در کشور به طول می‌انجامد، گفت: برنامه ما این است که شعار مسکنی دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد را در دو پارت دو میلیون واحدی اجرا کنیم تا قبل از شهریور امسال ساخت پارت نخست آن نهایی خواهد شد.

به گفته وی سهمیه شهر‌های جدیداز نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است که فردا با حضور رئیس جمهور ساخت صد هزار واحد آن کلنگ زنی خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: ما روی زمین خشک و خالی کلنگ نمی‌زنیم مگر آنکه پیمانکار آن تأمین شده باشد و زیرساخت‌ها نهایی شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته از سوی بانک‌ها برای ساخت مسکن، گفت: مشکل سال گذشته این بود که باید با شورای پول و اعتبار در خصوص سهمیه هر بانک و دیگر نکات فنی آن مکاتبه می‌کردیم که این اتفاق افتاده است. ما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم کار‌هایی مانند تهیه نقشه مجتمع‌های مسکونی و تأمین زیرساخت‌ها را به اتمام رسانده ایم.

قاسمی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و فردا در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور این ۲۰۰ هزار واحد تعیین تکلیف می‌شوند، بیان کرد: ما از مسکن مهر در نهضت ملی مسکن الگو برداری و ایرادات آن را برطرف کردیم. به عنوان مثال تراکم خانوار در مسکن مهر ۱۲۷ خانواده در هر هکتار است که در نهضت ملی مسکن به ۵۰ خانواده در هر هکتار کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات شهر‌های جدید هشتگرد و پردیس اظهار داشت: مردم این دو شهر جدید مشکلات عدیده‌ای دارند و ما به آن واقف هستیم. ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس کمبود داریم و مردم بعضاً آورده مورد نیاز یا حتی اقساط آن را پرداخت کرده اند، اما مسکنی ساخته نشده است که فردا در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به این موضوع خواهیم پرداخت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۳۱۶۹۶، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
مبلغ وام که میره بالا مبلغ قسط هم بیشتر میشه مسلما ولی درآمدها که این مقدار رشد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
قیمت وام رو افزایش میدین ولی قیمت خونه اینقدر بالاست که حداقل به اندازه مبلغ وام باید داشته باشه تا بتون خونه بخره.اون رو چکار کنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین