پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
حضور زنان در استادیوم سال‌هاست که با مخالفت بسیاری مواجه است، حالا حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای اجتماع سلام فرمانده نشان می‌دهد مشکل چیز دیگری است.
شعار سال: سال‌هاست که بحث حضور زنان در استادیوم بدل به یک موضوع و مشکل بزرگ برای ورزش ایران شده است موضوعی که به نظر بسیاری راه حل بسیار ساده‌ای دارد و حضور زنان و مردان در کنار هم برای تماشای رویداد‌های ورزشی یک امر بدیهی و ساده است، اما مقاومت بسیاری در برابر این موضوع در همه‌ی این سال‌ها وجود داشته است تا آن‌جا که حتی پای نهاد‌های بین المللی به آن باز شد و فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه تصمیم گرفت روی فدراسیون فوتبال ایران فشار بگذارد.

فشاری که منجر به حضور زنان در ورزشگاه آزادی آن هم به صورت محدود در یکی دو بازی تیم ملی فوتبال ایران شد، اما در آخرین دیدار تیم ملی ایران در مشهد از حضور زنان ممانعت به عمل آمد و حتی به صورت برخی زنان اسپری فلفل پاشیده شد تا بار دیگر این موضوع اثبات شود که مقاومت در برابر حضور زنان در ورزشگاه برای برخی یک موضوع حیاتی و حیثیتی است.

اما حالا برای اجتماع سلام فرمانده که به نوعی یک اجتماع سیاسی محسوب می‌شود به راحتی زنان و مردان در کنار هم وارد ورزشگاه آزادی شدند تا با دیگر این واقعیت هویدا شود که مشکل نفس حضور زنان در ورزشگاه نیست بلکه ریشه‌ی این مقاومت و مخالفت را باید در مسائل دیگر جستجو کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی انصاف نیوز، تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۴۸۱۶۵، www.enafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین