پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
عثمان الغانمی وزیر کشور عراق گفت: ۲ هزار زائر از طریق گذرگاه‌های زمینی می‌توانند با لغو روادید وارد عراق شوند و در مدت کوتاهی با هماهنگی دو کشور مکانیزم لازم برای ورود این افراد به عراق طراحی می‌شود و به تدریج شاهد لغو کامل روادید خواهیم بود.
شعار سال: عثمان الغانمی وزیر کشور عراق روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره حذف روادید برای سفر زمینی به عراق، گفت: امروز سفر دوستانه به جمهوری اسلامی و دیدار طولانی با وزیر کشور ایران را داشتیم.

وزیر کشور عراق افزود: بحث امنیت مرز‌های مشترک دو کشور و بسیاری پرونده‌های دیگر در این نشست بررسی شد. همچنین بحث عبور غیرقانونی از مرزها، قاچاق مواد مخدر و انسان مورد بحث قرار گرفت.

الغانمی خاطرنشان کرد: همه‌گیری کرونا بر سفر تاثیر منفی داشت. اکنون با وجود مهار این بیماری شاهد باز شدن گذرگاه‌های هوایی بین دو کشور بودیم و لغو روادید برای مسافران هوایی دو کشور انجام شد.

وی ادامه داد: دیروز قبل از سفر به ایران موافقتی از طرف دولت عراق و از طرف شخص نخست‌وزیر به دستم رسید مبنی بر اینکه ۲ هزار زائر از طریق گذرگاه‌های زمینی می‌توانند با لغو روادید وارد عراق شوند و در مدت کوتاهی با هماهنگی دو کشور مکانیزم لازم برای ورود این افراد به عراق طراحی می‌شود و به تدریج شاهد لغو کامل روادید خواهیم بود.

وزیر کشور عراق با اشاره به هزینه بالای سفر هوایی گفت: هزینه سفر هوایی زیاد است و مردم مایلند زمینی بروند لذا از هیچ کوششی برای فراهم کردن تمهیدات لازم برای زایران اربعین دریغ نخواهیم کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۸۰۱۱۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین