پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
انعکاس گزارش «دست دولت در جیب بانک‌ها» ، روابط عمومی بانک مرکزی را به پاسخگویی واداشت . در نوعی کلی گویی شاهد آن هستیم که روابط عمومی بانک مرکزی بیان می دارد مطلب مذکور ابهامات و شائبه‌هایی را مبنی بر اینکه برخی از بانک‌ها مدعی هستند که دولت منابع پرداختی یارانه نقدی اخیر (۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) را از محل منابع این بانک‌ها تأمین کرده ،مطرح نموده است. واقعا جای تاسف دارد که روابط عمومی ها شهروندان و رسانه ها را جماعتی ناآگاه حساب می کنند؟! آقای روابط عمومیمحترم، با شفافیت بگو بله یا خیر؟ اگر خیر، چطور تامین شده است.
شعار سال: در پی درج گزارشی با عنوان «دست دولت در جیب بانک‌ها» در روزنامه‌‌ای مورخ چهارم خردادماه سال جاری که در چند رسانه دیگر هم بازتاب داشت، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: مطلب مذکور ابهامات و شائبه‌هایی را مبنی بر اینکه برخی از بانک‌ها مدعی هستند که دولت منابع پرداختی یارانه نقدی اخیر (۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) را از محل منابع این بانک‌ها تأمین کرده است و بابت این موضوع به بانک‌ها بدهی دارد؛ مطرح کرده است.

در همین راستا و به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح زیر ارائه می‌شود که نحوه تأمین منابع یارانه پرداختی به حساب سرپرستان خانوار‌ها در قانون بودجه سال جاری مشخص شده است. بر این اساس، در راستای اجرای طرح مذکور، دولت از محل منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه (منابع و مصارف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها)، مبالغ تعیین شده را به حساب افراد مشمول دریافت یارانه واریز کرده است. همانطور که ملاحظه می‌شود سازوکار اجرایی طرح به گونه‌ای تنظیم شده است که منابع بانک‌ها درگیر اجرای آن نشود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۰۰۵۹۳، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین