پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
ثبت نام نهمین دوره رقابت‌های فضایی کشور به نام "کن‌ست" تا پایان خردادماه جاری تمدید شد. روز ۳۰ مهرماه نیز گزارش طراحی دقیق و ساخت دریافت می‌شود و اعلام اسامی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی در آبان ماه تعیین شده است.
شعار سال: نهمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی مسابقات کن ست ایران، قدیمی‌ترین مسابقه فضایی کشور، مشابه دوره‌­های گذشته توسط پژوهشگاه هوافضا برگزار می‌­شود و طی این مسابقه تیم‌های شرکت کننده اقدام به طراحی، ساخت و تست یک سامانه فضایی بر روی زمین می‌کنند.

"کن‌ست" ماهواره‌­هایی با ابعاد قوطی نوشابه است که توسط یک سیستم اوج‌دهی تا ارتفاع بیش از ۳۰۰ متری از سطح زمین حمل شده و رهاسازی می‌­شود. این سیستم باید در حین فرود، ماموریت مشخصی را انجام دهد.

ثبت‌نام نهمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی این رویداد تا روز ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است و علاقه‌مندان می­‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه هوافضا به نشانی www.ari.ac.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره از مسابقات اقدام کنند.

این رقابت در دو کلاس "ماهواره‌های سنجشی-ارتباطی" (با رویکرد داده‌برداری و پردازش تصویر) و "علمی و اکتشافی" (با رویکرد فرود دقیق با استفاده از بال و داده‌برداری بر پایه اینترنت اشیا) برگزار می‌شود.

حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های برتر، جوایز نقدی برای ۳ تیم اول هر کلاس، امتیاز بنیاد ملی نخبگان برای تیم‌های اول هر کلاس از تسهیلات این مسابقه به شمار می‌رود.

بر اساس برنامه زمان‌بندی این رویداد، گزارش طراحی اولیه تیم‌های حاضر در مسابقه کن‌ست در روز ۳۱ مرداد ماه و نتایج داوری گزارش طراحی اولیه نیز در شهریور ماه اعلام می‌شود.

روز ۳۰ مهرماه نیز گزارش طراحی دقیق و ساخت دریافت می‌شود و اعلام اسامی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی در آبان ماه تعیین شده است.

برگزاری نهمین دوره مسابقات کن‌ست در نیمه اول دی ماه خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از وب زوم، تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۲۱۵، webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین