پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۰۰۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با همکاری مرکز پژوهش‌ها، پاسخی در مورد تعیین تکلیف اقساط بدهکاران ارزی به صندوق توسعه ملی ارائه شده که نشان می‌دهد ۹۴ تسهیلات این صندوق به دولتی‌ها ارائه شده و سهم بخش خصوصی کمتر از ۵ درصد است.
شعار سال: برگزاری همایش توسط صندوق توسعه ملی و انتقاد‌هایی از اتاق ایران درباره دریافت تسهیلات ارزی از صندوق و بازپرداخت ریالی این تسهیلات، موضوع دیگری بود که از سوی شافعی مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس اظهارات او در این همایش تاکید خاصی بر رد دیون شد. نمایندگان بخش خصوصی یادآور شدند که رد دیون ارتباطی با خصوصی‌سازی ندارد و تنها تسویه‌حساب دولت است که نباید به عنوان خصوصی‌سازی در آمار و ارقام ذکر شود.

او از ارائه پاسخی به صندوق با همکاری مرکز پژوهش‌های اتاق ایران خبر داد و گفت: در این پاسخ تاکید شد که بالغ بر ۹۴ درصد تسهیلات توسط دولتی‌ها دریافت شده و تنها ۴ تا ۵ درصد آن به شرکت‌های خصوصی اعطا شده است.

رئیس اتاق ایران به سفر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل به ایران که برای نخستین‌بار انجام می‌شد، اشاره و از حضور ایشان در اتاق ایران خبر داد. بر اساس اظهارات او در این دیدار به مسائل اقتصادی و آثار تحریم بر مردم کشور و مهاجران حاضر در ایران به‌ویژه مهاجران افغان اشاره شد.

دیدار هیات رئیسه اتاق ایران با رئیس‌جمهور، موضوع دیگری بود که شافعی به آن اشاره کرد. او در این رابطه گفت: هیات رئیسه در دیدار با رئیس‌جمهوری مسائل روز را با ایشان در میان گذاشتند.

همراهی بخش خصوصی در سفر‌های رئیس‌جمهور، طرح‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات، استفاده از نظرات بخش خصوصی و حضور فعال وزرایی که عضو شورای گفتگو هستند، در نشست‌های این شورا، مهم‌ترین خواسته‌هایی بودند که بر اساس اظهارات رئیس اتاق ایران در نشست با رئیس‌جمهوری مطرح شدند.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز از بی‌توجهی بانک‌ها نسبت به تامین مالی بنگاه‌ها بعد از حذف ارز ترجیحی و مشکلات ناشی از آن انتقاد کرد و گفت: منابع لازم برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی وجود دارد، اما مشکل اصلی از بی‌برنامگی است؛ بخش خصوصی پیش از هر چیز به برنامه نیاز دارد.

به باور این فعال اقتصادی، فرصت کوتاه است و باید از این زمان کم به بهترین شکل استفاده کرد.

در بخش بعدی نشست غلامحسین جمیلی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران درباره نشست هیات رئیسه اتاق ایران با رئیس‌جمهوری نکاتی را مطرح کرد.

او در این رابطه گفت: طبق صحبت‌هایی که در این نشست مطرح شد، مقام معظم رهبری تاکید دارند بخش خصوصی حضور پررنگی در اقتصاد داشته باشد و این نشست هم در همین راستا برگزار شده بود.

جمیلی خاطرنشان کرد: اتاق ایران باید از این فرصت به بهترین شکل بهره ببرد و مطالبه‌گرانه خواسته‌های خود را پیگیری کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۲۲۲۹، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین