پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
قیمت برنج در بازار جهانی در حدود ۵۰۰ دلار برای هر تن است. برنج‌های خاص تا ۱۰۰۰ دلار هم می‌رسد یعنی کیلویی ۳۰ هزار تومان. حال چطور می‌شود که در بازار ایران، برنج باید ۴ دلار یا ۱۲۰ هزار تومان قیمت بخورد؟ هنوز هم معتقدید که آقای ساداتی نژاد توان تنظیم بازار دارند؟ آیا وقت آن رسیده که با یک خداحافظی باعث خوشحالی دوستان شوند. آیا شهروند ایرانی باید با قیمت گران‌تر از بازار جهانی و به دلار خرید کند در حالی که درآمدش ریالی است؟ توان داری برو آقای عزیز تا کی باید هزینه حضور امثال تو بر جمهوری اسلامی و گام دوم انقلاب تحمیل شود.
شعار سال: برنج خارجی از ۲۷تا ۳۷هزار تومان در هر کیلو در سطح عمده‌فروشی عرضه می‌شود که با احتساب سود حداقلی خرده‌فروشی یعنی ۱۰درصد، قیمت برای مصرف‌کننده بین ۳۰تا ۴۰هزار تومان خواهد بود.

قاسم‌علی حسنی قیمت برنج ایرانی را نیز در بنکداری‌ها بین کیلویی ۶۰تا ۱۱۰هزار تومان عنوان کرد و افزود: بنکداران، برنج را با سود ۳درصد عرضه می‌کنند. این گفته حسنی به این معناست که قیمت فروش برنج در استان‌های تولیدکننده به حداقل ۵۸و حداکثر ۱۰۶هزار تومان رسیده است.

بعد از تعیین نرخ مصوب از سوی دولت برای برنج که اسفند سال گذشته به‌دنبال اوج گرفتن قیمت در بازار اتفاق افتاد، گفته شد عرضه برنج در بازار کاهش یافته و تولیدکنندگان و واسطه‌ها حاضر نیستند برنج را با نرخ تعیین شده به فروش برسانند. این کمبود هم‌اکنون برطرف شده، اما سیر صعودی قیمت حفظ شده است.

در خواربارفروشی‌ها قیمت بعضی ارقام کیفی مثل گیلان کشت دوم کیلویی ۱۳۴هزار تومان، هاشمی درجه یک کیلویی ۱۲۲هزار تومان، صدری و طارم محلی کیلویی ۱۰۵هزار تومان و برنج نیم‌دانه بالای کیلویی ۵۰هزار تومان گزارش شده است. قیمت بیشتر ارقام وارداتی نیز در خرده‌فروشی‌ها به بیش از ۴۰هزار تومان رسیده و با افزایش قیمت‌های جهانی و رشد هزینه واردات، به‌نظر می‌رسد بازار برنج رسما با قیمت‌های زیر ۴۰هزار تومان خداحافظی کرده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۸۲۱۴۵، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین