پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
نگاه ساده انگارانه به کارکرد بانک ها ، تقلیل دادن وظایف شان به تامین و ارایه وام به افراد و اشخاص و یا جذب سپرده و سود دادن به آنهاست. در حالی که بانک ها دارای وظایف توسعه ای و کلان عدیده بوده و در صورت عدم همراهی و حضورشان در پروژه های توسعه ای، آن پروژه ها امکان اجرا نخواهند داشت. بزرگ ترین بانک کشور بانک ملی بوده که تجهییز و تامین مالی بسیاری از پروژه های عمرانی اولویت دار کشور را برعهده دارد . راه آهن میانه اردبیل، از بزرگترین پروژه‌های زیربنایی کشور محسوب گردیده که توسط بانک ملی ایرانطی دو سال ، تامین مالی شده است. شنیدن داستان این سرمایه گذاری ، خالی از لطف نیست.

شعار سال:برخلاف آنچه که ما بانک ها را در نگاهی ظاهری بعنوان تشکیلات تامین مالی و ارایه وام و گذاشتن سپرده با هدف دریافت ود می بیتیم، بانک ها درگیر تامین مالی برای حجم بالایی از پروژه های عمرانی و توسعه ای کشور بوده که ممکن است در نظرگاه اول، به چشم شهروندان نیاید.
در چنین شرایطی ، بانک ها با رعایت الزامات توسعه ای و وظایف قانونی که به آنها محول شده، اقدام به تامین و تجهییز سرمایه برای راه اندازی پروژه ها می کنند. پروژه هایی که ما بیشتر پیمانکارهای انها را می بینیم و دستگاه دولتی متولی ان را.بعنوان مثال آیا می دانستید که راه آهن میانه اردبیل که از بزرگترین پروژه‌های زیربنایی کشور هم محسوب می شود،توسط بانک ملی ایران تامین مالی شده است؟

عملیات اجرایی این خط ریلی ۱۷۵ کیلومتری که تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران برای ساخت آن هزینه شده است، از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید. این پروژه در ۹ ایستگاه به نام‌های اردبیل و سبز (درجه یک)، ایستگاه‌های مسافری اردبیل، فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست (درجه دو) و ایستگاه‌های آستور، مشکول و جعفرلو (درجه ۳ سبقت و تلاقی) به مسافران خدمات رسانی می‌کند.

راه آهن میانه اردبیل نه تنها ارتباط استان اردبیل با شبکه ریلی کشور و خطوط ریلی بین المللی را فراهم کرده است، بلکه موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و سایر استان‌های کشور و بازار‌های جهانی نیز شده است.

ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی روان و گسترش شبکه ریلی کشور با ایمنی و سرعت بالا به منظور توسعه استان اردبیل در بخش‌های مختلف و نیز ایجاد سیستم حمل و نقل ارزان و مناسب برای حمل مسافر و کالا‌های تولیدی در استان به ویژه حمل مواد اولیه از بنادر و گمرکات به داخل استان از دیگر مزایای راه اندازی این خط ریلی است.

صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش خسارات و استهلاک ناوگان حمل و نقل کشور و نیز کمک به حفظ محیط زیست را می‌توان از دیگر دستاورد‌های عملیاتی شده این پروژه دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری بانک ملی، تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۸۴۳۷، www.bmi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین