پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
یکی از اصولی‌ترین راه‌های قضاوت در خصوص کارآمدی یک شرکت نظیر بانک‌ها و سطح موفقیت و توانمندی مدیریتی آنها، بررسی صورت‌های مالی سالیانه و آشنایی با شاخص‌های خاص مندرج در این صورت‌های مالی است. بعد از انتشار صورت‌های مالی ۱۴۰۰ بانک پاسارگاد در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در سامانه کدال، توجه به شاخص‌هایی چند مدنظر قرار گرفته که در گزارش حاضر بشکلی کاربردی به آن‌ها پرداخته می‌شود.
شعار سال: تحلیل صورت‌های مالی یک بانک، کمک کار مناسبی جهت ارتقا اعتماد پذیری‌ها و تعمق همکاری با آن خواهد بود. وضعیت شاخص‌های مطرح در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک پاسارگاد در سامانه کدال، نشان دهنده ممتاز بودگی و درخشندگی خاص می‌باشد. برخی از مهمترین این شاخص‌ها عبارتند از:

*** سود خالص "وپاسار" در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۶.۱۰۹ میلیارد تومان بوده و رشدی ۶۳ درصدی نسبت به سود ۹.۸۶۸ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. ممتاز بودگی این شاخص به دو جهت قرار گرفتن کشور در شرایط تحریم و رشد منفی اقتصاد و همه گیری کرونا و مکلف بودگی بانک به ارایه خدمات حمایتی بسیار گسترده در کنار راهبری راهبردی امورات تجاری خود از یکطرف و رتبه اول میزان رشد در مقایسه با سایر بانک‌های دولتی و خصوصی، از طرف دیگر است.
رقم‌های شاخص صورت‌های مالی ۱۴۰۰ پاسارگاد چه می‌گوید؟
*** درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق‌بدهی در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در حدود ۳۹.۴۸۳ میلیارد تومان بوده و این رقم در مقایسه با رقم مدت مشابه سال قبل (۲۲.۲۱۸ میلیارد تومان)، تغییر ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد. ارتقا درآمد در این شاخص، نشان دهنده تعهدپذیری بالای بانک در ارایه تسهیلات تکلیفی و تجاری در شرایط رکود اقتصاد با هدف حمایت از اصناف، صنایع و شهروندان می‌باشد.

*** خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری با رشد ۹۶ درصدی به رقم ۱۲.۸۶۸ میلیارد تومان بالغ گردید. همچنین خالص درآمد کارمزد وپاسار رشد ۷۶ درصدی داشته و به حدود ۲.۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. افزایش خالص درآمد ناشی از کارمزدها، نشان دهنده افزایش گرایش شهروندان به استفاده از حساب‌های خود نزد بانک پاسارگاد و بهره گیری از زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری تدارک دیده شده توسط این بانک است.

*** جمع درآمد عملیاتی وپاسار رشد ۱۲ درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل نشان می‌دهد، همچنین سود انباشته شرکت نیز با تغییرات ۶۵۶ درصدی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ابتدای سال ۱۳۹۹ گزارش شده است. بانک پاسارگاد در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰، برای هر سهم ۱۲۲۹ ریال سود محقق کرده است. این شاخص برای فعالان بورس، ممکن است نوید دهنده تداوم مباحث مرتبط با افزایش سرمایه بانک در سال ۱۴۰۱ باشد.

*** سود انباشته بانک در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۴.۹۶۷ میلیارد تومان است درحالی‌که این رقم در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹.۶۲۱ میلیارد تومان به ثبت رسیده است. نکته قابل توجه، کاهش ۴۷ درصدی مطالبات مشکوک الوصول بانک پاسارگاد بوده که در این گزارش منعکس شده است. این شاخص برای فعالان بورس، ممکن است نوید دهنده تداوم مباحث مرتبط با افزایش سرمایه بانک در سال ۱۴۰۱ باشد.

بانک پاسارگاد بر اساس شرایط و وضعیت توصیف شده درصدد افزایش بهره وری دارایی، تقویت فرآیند‌های درآمدزایی بانک و کاهش بهای تمام شده منابع جذب شده، می‌باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
0
خیلی امیدوار کننده است که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین