پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: زوجین در مراکز مشاوره راهکاری های لازم پیشگیری از تولد کودک معلول و داشتن یک زندگی سالم را فرا می گیرند.
شعارسال: دلکش الیاسی کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ریواربا اشاره به فعالیت های دفتر پیشگیری از معلولیت ها، اظهار داشت: هدف اصلی فعالیت های این دفتر، پیشگیری از معلولیت های شنوایی، بینایی، اختلالات ژنتیکی و معلولیت های ناشی از انفجار مین است.

وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از شنوایی فعالیت های دفتر در دو فاز انجام می گیرد که فاز اول غربال گری شنوایی کودکان تازه متولد شده تا دو سالگی است.

به گفته کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه فاز دوم فعالیت ها در زمینه شنوایی نیز غربال گری کودکان 3 تا 5 سال است که این اقدام طی چندسال گذشته در برخی از استان های کشور به شکل پایلوت انجام می شود.

الیاسی به فعالیت های دفتر در زمینه پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی اشاره کرد و گفت: 3 مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: زوجین قبل از ازدواج در این مراکز مشاوره های لازم در خصوص پیشگیری از تولد کودک معلول و راهکارهای داشتن یک زندگی سالم را فرا می گیرند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، برگزاری کارگاه های مختلف پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین را از دیگر فعالیت های این دفتر ذکر کرد.

الیاسی بیان داشت: کارگاه های آموزشی پیشگیری از انفجار مین در شهرستان های مرزی که سالها با جنگ درگیر بودند، برگزار می شود و از طرفی دیگر در این نقاط کتاب های چاپ شده در زمینه آموزش مقابله با مین در اختیار افراد ساکن قرار می گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ریوار، تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آبان 1395، کدخبر: 18955، www.rivar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین