یکی از نشانگان جامعهای که راه خود را گم میکند، گرایش بالا به مصرف گرایی تجملاتی است. بازار تراشی برای مصرف متمایز و شخصیت یابی ابزاری بواسطه مصرف. انتهای این داستان مشخص است. انحطاط تمدنی و گرایش افراطی به ابزار معامله یعنی پول. کاری به برند و محتوای کلیپ و توضیحات آن نداریم. کاری نداریم که برچسب گربه و گوشت بزنند. یقین میدانیم که آخر هر نوع مصرف گرایی افراطی و تجملاتی، انحطاط است.
شعار سال: سرو نوشیدنی با ورق طلا در تهران بهانهای شد برای نقد مصرف گرایی تجملایی و هویت پذیری ابزاری. البته باید توضیح داد که ورق طلا قیمت چندانی ندارد، اما واسه چاپیدن افراد کم اطلاع، حرف اول را میزند.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از فضای مجازی