پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
عده ای از شهروندان و کاربران در تماسهای متعدد و درخواستهایشان ازسلام پاوه انتقاد می کنند و می گویند چرا مشکلات را به مسئولین گوشزد نمی کنید . باور کنید بارها و بارها خواسته های به حق و تکراری را گفته ایم و می گوییم .
شعارسال: دردها و رنج های بسیاری در بوجود آمدن محرومیت و مشکلات مردمان هورامان (پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ) نهفته است که بارها و بارها به آن اشاره شده و می شود؛ از جاده های مرگبار این خطه گرفته تا بیکاری، از وضعیت اسف بار بهداشت و سلامت گرفته تا رویایی به نام تردد در مرز رسمی شوشمی و شیخ صله و . آری ما مردمان کوهستان های سر به فلک کشیده شاهو و کوسالان به اندازه سختی راه های ارتفاعات کوهستانهایمان و حتی بیش از آن، رنج و مشکل داشته و همچنان داریم و همیشه در هر زمانی فریاد زده ایم و خواهان رفع مشکلاتمان شده ایم .فرهاد صالحی

ما شاهد آمار تلخ و وحشتناک بیکاری جوانان تحصیلکرده دیارمان هستیم، ما شاهد مرگ عزیزانمان در جاده های مرگبار اورامانات به وفور بوده ایم . ما وضعیت تاسف بار درمانی شهرستان های اورامانات و بخصوص پاوه را می بینیم ، ما همچنان در رویایی به نام مرز رسمی تردد شوشمی به سر می بریم . ما شاهد کولبران فوق لیسانس و لیسانس دیارمان در بدترین شرایط در مرزها هستیم ما علی الرغم توجه مسئولان رده بالای کشور به این خطه و بخصوص نگاه ویژه مقام معظم رهبری به اورامانات و شهرستان پاوه شاهد کم لطفی های گسترده ای از مسئولان استانی به این منطقه هستیم .

براستی چگونه است این همه نامهربانی از سوی مدیران استان نسبت به پاوه و اورامانات وجود دارد؟ بسیار جالب است بدانید در جوانرود بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ که دارای ۱۳۵ روستای دارای سکنه از میان تمامی روستاهایش نزدیک به ۴ الی ۵ روستا صاحب گاز هستند . نوسود و نودشه سالها است در حسرت گاز کشی هستند و این نماینده و آن نماینده و این استاندار و آن استاندار چه وعده ها که ندادند . پاوه با سابقه ای به بلندای قدیمی ترین استان های کشور هنوز یک بیمارستان مناسب ندارد و ساده ترین امراض و حتی شکستگی ها را باید به شهرهای همجوار و مرکز استان اعزام کرد. وضعیت تاسف بار روکش آسفالت شهر پاوه که بیشتر ناشی از ارمغان سد داریان به این منطقه بوده است خود بیانگر کم لطفی های بسیار مسئولان استانی و خیانت عده ای مدیر در شهرستان پاوه به مردم می باشد. داستان دیوار بنیاد مسکن پاوه نیز دیگر قصه هزار و یک شب شده است و بحثی دیگر نزاشته است.

شهرستان پاوه حتی یک سالن اجتماعات مناسب ندارد و تمامی برنامه های این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی پاوه برگزار می شود و جالب اینجاست این سالن چند منظوره نیز به عنوان سینما فرهنگ در حال فعالیت است. متاسفانه باید گفت کمترین خواسته ها نیز باید مدت ها روال اداری را طی کند و به نتیجه نرسد! بطور مثال مدتی است از پخش زنده مسابقات فوتبال و از جمله بازی چند روز گذشته ایران و کره جنوبی نیز محروم بوده ایم و بسیاری از همشهریان رو به سوی ماهواره آورده اند و باز هم قابل توجه اینکه مسئولان استانی و شهرستانی ادعای مبارزه با تهاجمات فرهنگی را دارند در حالیکه نه تنها شبکه استانی ما به برنامه‌ریزی برای برنامه های مورد پسند مردم منطقه روی نمی آورد،بلکه از کمترین درخواست که پخش مستقیم فوتبال است نیز محروممان می کنند!

باید گفت علی الرغم مشکلات و کمبودها و بی توجهی های مسئولان به این منطقه ، مردم این دیار هیچگاه از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی فاصله نگرفته و نخواهند گرفت . گواه این موضوع را می توان در حضور پرشور مردم پاوه و اورامانات در انتخابات و راهپیمایی ها و صحنه های حساس در حمایت از انقلاب و آرمانهای این نظام دانست ولی متاسفانه در زمینه های مختلف شاهد کم لطفی های فراونی از سوی مسئولان چه در شهرستان و چه در استان می باشیم.

به گفته ساکنین و مردم پاوه اعمال کردن پارازیت نیز یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان پاوه می باشد. موجهای وحشتناک پارازیت بخصوص در روستای چورژی بارها داد شهروندان را به صدا درآورده است.و باعث مشکلات شدیدی شده است . وضعیت آب شرب چورژی نیز کما فی سابق همچنان وجود دارد و این روستای چسبیده به پاوه از کم آبی رنج می برد.

کلینک تخصصی بیمارستان قدس پاوه نیز نگارش در باره مشکلاتش یک شاهنامه می باشد و هر روز بدتر از دیروز می شود و هیچ راهکار عملی برای رفع این مشکل ارائه نشده است. امیدواریم با رفتن دکتر کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نگاه تازه ی به بهداشت و درمان پاوه شود.

صدای ناقوس غم انگیز بیکاری پس از اتمام کار پروژه سد داریان نیز بشدت شنیده می شود تا شاید زنگ هوشیار باشی برای مسئولان شهرستان باشد . رکود و تورم بازار و اقتصاد پاوه را هدف قرار داده است . تغییر گسترده صنفها و گرانی وحشتناک اجاره مغازه ها موجی نگران کننده و آینده ای مبهم از وضعیت بد اقتصادی را خبر می دهد.

گرانی قیمت گوشت و حتی دوخت پارچه و لباس کوردی نیز ملموس است و کسی هم جوابگو نیست . برای مثال برای دوخت یک دست لباس کوردی (که وا پانتول) شاید رقمی نزدیک به قیمت خرید پارچه باید پرداخت شود . یا قیمت گوشت را چه بگوییم که در باینگان که جزو بخشهای پاوه می باشد قیمت گوشت از خود بخش مرکزی پاوه ارزان تر است.

بی انگیزه گی در بسیاری از مدیران شهرستان و سوء استفاده از خودرو های دولتی و جلسات وقت و بی وقت و عدم حضور در محل کار به وضوح دیده می شود و عده ای از مدیران نیز برای بقای ریاست خود دست به هر کاری می زنند و دو دستی میز و لوازم تحریر روی میز را چسبیده اند!

رویای شیرین داشتن مرز رسمی تردد در شوشمی نیز کما فی سابق ادامه دارد و چه رنج نامه ها و درخواستها و خواهشهایی که نوشته شد تا شاید نماینده ای ، استانداری و بتواند این خواسته به حق را جامه عمل بپوشاند. و بنظر می رسد با طرح منطقه ویژه اقتصادی اورامانات توسط آقای شهاب نادری بازگشایی مرز شوشمی نیز به حاشیه رانده شده است.

آمار تلخ و وحشتناک طلاق در پاوه نیز بسیار تاسف بار است و فقط در این باره کافیست بدانید باتوجه به اظهارات مسئولین و آمار و ارقام های موجود شهرستان پاوه به نسبت جمعیت در رده دوم بیشترین طلاق های کشور جای دارد و اگر نگاه دقیقی به این موضوع داشته باشیم از هر سه ازدواج در پاوه یکی به طلاق منجر می شود.

شهرستان پاوه از یک زمین چمن و یا به اصطلاحی یک ورزشگاه نیز محروم است تمامی زیر ساختهای ورزشی دیارمان در بدترین وضعیت به سر می برند و به اجاره رفتن اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز شهریه های سرسام آور و استهلاک سالنها را در پی داشته است.

زیر ساختهای آموزشی بانه وره در وضعیت مناسبی قرار ندارند و هرچند عدم در اختیار گذاشتن زمین توسط مردم برای ساخت مدرسه نیز نقش بسزایی در این مشکلات دارد اما بازهم نباید فراموش کرد بسیاری از مراکز آموزشی این شهر تازه تاسیس شده بسیار قدیمی و فرسوده و نیاز فوری به تعمیر دارد.

ماجرای شهرک کارگاهی پاوه و افت شدید ساخت و ساز در داخل شهر پاوه ، وضعیت مبهم ساختمانهای متروکه سراب هولی و ترافیک شدید و نیز همچنان خواسته و درخواست مردم است.

این مشکلات و مسائل گزیده ای از وجود محرومیت و نداشته های مردم شهرستان پاوه است. مشکلاتی که بارها و بارها مردم با نگاشتن نظرات و بصورت درخواست و مطلب در پایگاه خبری،تحلیلی سلام پاوه و سایر سایت ها اعلام کرده اند.درخواست هایی که نه تنها زیاده خواهی و غیرمنطقی نیستند،بلکه نیازهای اولیه ای می باشند که باید سال ها پیش برآورده می شدند.

امید است به همت مسئولین و نماینده پاوه و اورامانات تغییراتی بنیادی در وضعیت شهرستان پاوه و سایر شهرهای اورامانات شاهد باشیم. مردم متدین و انقلابی منطقه نباید بیش از این با محرومیت، فقر و بیکاری، کمبود امکانات و دست و پنجه نرم کنند.

با اینکه دراز است ره این سفر و ما هنوز نوسفریم، رفع این محرومیت ها همتی می خواهد که بدرقه راه مسئولین شود

(همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس/ که دراز است ره این سفر و ما نوسفریم)

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه، تاریخ انتشار: جمعه 23 مهر 1395، کدخبر: 47365، www.salampaveh.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
چه بگن چه نگن فرقی نداره اخه گوش شنوایی وجود نداره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین