پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
"ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین سفرای این کشور در آلمان، نروژ، جمهوری چک، مجارستان و هند را برکنار کرد.
شعار سال: "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین سفرای این کشور در آلمان، نروژ، جمهوری چک، مجارستان و هند را برکنار کرد.

خسارات و تلفات نیرو‌های اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
نیرو‌های روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته خسارات و تلفات سنگینی به نیرو‌های اوکراینی در مناطق مختلف وارد آوردند و بسیاری از تسلیحات و تجهیزات نظامی آن‌ها از جمله توپ‌های ساخت آمریکا را منهدم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود یکصد نظامی اوکراینی و انهدام بیش از یکهزار گلوله توپ هویتزر ساخت آمریکا و هفتصد فروند موشک گراد در جمهوری دونتسک خبر داد و افزود بیش از چهل موضع توپخانه اوکراین نیز هدف قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه افزود سه فروند جنگنده اوکراینی هدف قرار گرفتند و سرنگون شدند و سه فروند موشک توچکا-o و ۲۵ راکت نیز رهگیری و منهدم شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه در گزارش روزانه خود از آخرین تحولات اوضاع و نتایج عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: نیرو‌های نظامی روسیه به اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه می‌دهند. نیرو‌های اوکراینی با استفاده از سلاح‌های نقطه زن، یکی از پایگاه‌های موقت استقرار توپخانه اوکراین و یک انبار مهمات را در اسلاوینسک هدف قرار دادند که طی آن بیش از بیست نظامی کشته شدند و یکهزار گلوله توپ آمریکایی هاوتزر M ۷۷۷ و حدود هفتصد موشک گراد منهدم شد.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه نیز سه مرکز فرماندهی در جمهوری دونتسک و ۱۶ مرکز استقرار نیرو‌ها و تجهیزات نظامی اوکراین را نزدیک خارکیف هدف قرار داد. جنگنده‌های نیروی هوایی و یگان‌های موشکی و توپخانه ارتش روسیه ۱۷ مرکز فرماندهی و چهار سامانه موشک انداز گراد و دو انبار سلاح را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

در ادامه گزارش کوناشنکوف آمده است: نیروی هوایی روسیه همچنین ۴۲ واحد توپخانه را در محل استقرار آن‌ها و همچنین ۱۴۳ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات نظامی اوکراینی را هدف قرار داد و منهدم کرد. علاوه بر این تعدادی از موشک انداز‌های اوراگان در کنستانینوفکا و تعدادی از موشک انداز‌های گراد و تعدادی از توپ‌های ۱۲۲ میلیمتری در محل استقرار در جمهوری دونتسک هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های سو-۳۵ روسیه، سه فروند جنگنده اوکراینی شامل دو فروند جنگنده سو- ۲۵ و یک فروند میگ- ۲۹ را در جمهوری دونتسک هدف قرار دادند و منهدم کردند.

پدافند هوایی روسیه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته سه فروند پهپاد اوکراینی را در میلیتپل در استان زاپاروژیا و خارکیف هدف قرار دادند و چند فروند موشک توچکا- O و بیست موشک اوراگان را در استان خرسون و پنج موشک اسمیرچ را در خارکیف رهگیری و منهدم کرد.

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون ۲۴۲ فروند جنگنده، ۱۳۷ فروند بالگرد و ۱۵۰۶ فروند پهپاد اوکراینی هدف قرار گرفته و سرنگون شده اند و علاوه بر این در همین مدت ۳۵۳ فروند موشک ضد هوایی، سه هزار و ۹۹۵ دستگاه تانک و دیگر انواع زره پوش، ۷۴۱ خودروی مجهز به موشک انداز‌های مختلف، سه هزار و ۱۲۷ قبضه توپ و خمپاره انداز و چهار هزار و ۱۲۸ خودروی نظامی هدف قرار گرفته و منهدم شده اند.

تعداد بازدید : 4

مفتی اعظم روسیه: وجود نازی‌ها در دنباس، مانع دستیابی به صلح در اوکراین است
به گزارش شبکه روسیا الیوم، تاج الدین در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان در مسجد جامع شهر «اوفا» گفت: نازی‌ها دو برابر بیشتر از جنگ جهانی دوم (۱۹۴۱-۱۹۴۵) ساکنان منطقه دونباس را مورد تهدید وارعاب قرار داده اند.

وی خاطر نشان کرد تا زمانی که کشتار، خونریزی و نسل کشی منظم و هدفمند یگان‌های نازی در دنباس ادامه داشته باشد، برقراری یک زندگی آرام در این منطقه همچنان غیرممکن خواهد بود. بی تفاوتی و بی مبالاتی (در قبال این مسئله) قابل قبول نیست! و از طرفی زندگی آرام ومسالمت آمیز در آنجا وجود نخواهد داشت.

مفتی اعظم روسیه خاطرنشان کرد: اقدامات نازی‌ها علیه ساکنان دنباس با کمک مستقیم آمریکا و با همراهی و مساعدت کشور‌های غربی انجام می‌شود.

طلعت تاج الدین تصریح کرد: ما به میهن خود روسیه و ولادیمیر پوتین رهبر وطن پرست آن افتخار می‌کنیم و از رویکرد هدفمند و دقیق آن برای تقویت استقلال و شکوفایی میهن خود، برقراری صلح، عدالت و شکوفایی در سراسر جهان حمایت می‌کنیم.

ما برای همه رزمندگان و مدافعین قابل اعتماد میهن، به ویژه برای کسانی که وظیفه مقدس خود را درقبال میهن و در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انجام می‌دهند، دعا می‌کنیم.

وی افزود: هدف مسکو از اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین حمایت از غیر نظامیان در دنباس، خلع سلاح اوکراین و از بین بردن خطر بازگشت دوباره نازی‌ها به این منطقه است که درد و رنج‌های زیادی متحمل شده است.

اوکراین ۱.۷ میلیارد دلار کمک مالی دریافت خواهد کرد
به گزارش خبرگزاری شینهوا، شمیهال گفت این مبلغ از طریق یک صندوق اعتباری ویژه تک اهداکننده که توسط بانک بین المللی بازسازی و توسعه، انجمن توسعه بین المللی و آژانس توسعه بین المللی آمریکا ایجاد شده است، به اوکراین منتقل می‌شود.

این مبلغ برای پوشش هزینه‌های بودجه اوکراین در حوزه خدمات پزشکی و در چارچوب برنامه تضمین پزشکی صرف خواهد شد.

سرهی مارچنکو وزیر دارایی اوکراین ماه گذشته در یک رویداد عمومی گفت کی یف قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲، بیست میلیارد دلار کمک بین المللی از شرکای غربی خود جمع آوری کند.

گازپروم روسیه: به ارسال گاز به اروپا ادامه می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد، به انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد و حجم گاز ارسالی در روز یکشنبه ۴۱.۹ میلیون متر مکعب بوده است.

کشته و زخمی شدن ۱۱ تن براثر اصابت موشک به آپارتمانی در دونتسک
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار منطقه دونتسک اوکراین گفت در پی اصابت موشک به آپارتمانی در شهر چاسیو یار دست کم شش تن کشته و پنج نفر زخمی شدند و تعدادی نیز در داخل ساختمان گیر افتاده اند.

اوکراین سفیر خود را در هند برکنار کرد
"ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین سفیران ۴ کشور از جمله هند را برکنار کرد.
به گزارش نشریه جنگ اسلام آباد به نقل از خبرگزاری‌های خارجی، " ولادیمیر زلنسکی" سفیران ۵ کشور از جمله هند، آلمان، نروژ، جمهوری چک و لهستان را از سمت خود برکنار کرد.

وزیر دفاع ملی ترکیه بر ضرورت برقراری آتش بس در اوکراین تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد: خلوصی آکار در گفتگوی تلفنی با اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در اوکراین گفت: دولت ترکیه به تلاش هایش برای برقراری صلح و ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ادامه خواهد داد.
آکار و رزنیکوف همچنین موضوع بازگرداندن دو فروند هواپیمای آ ۴۰۰ ام نیروی هوایی ترکیه از اوکراین به این کشور را بررسی کردند.

پاسخ روسیه به اظهارات بلینکن درباره انزوای لاوروف در نشست گروه بیست
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت: آنتونی بلینکن در نشست گروه بیست در شهر بالی اندونزی درباره انزوای روسیه و سرگئی لاوروف داستان سرایی کرد.

ماریا زاخارووا در حساب کاربری خود در تلگرام خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: آقای بلینکن، این شما هستید که با نادیده گرفتن تعدادی از مسایل و اتفاقات این نشست و در حالی که اکثریت شرکت کنندگان در آن حتی یادی از شما نکردند، خود را به انزوا کشاندید و حالا برای توجیه شکست خود داستان سرایی می‌کنید. به ما گفتند که چگونه شخصا از همه حاضران در نشست گروه بیست درخواست کرده اید که روسیه را منزوی کنند و به محض اینکه شما نشست راترک کردید از هر کسی که این خواسته را مطرح کردید، می‌خندید، زیرا پایان دولت فعلی آمریکا یک رسوایی و سرانجامی ناخوشایند است.

سرگئی لاوروف برای شرکت در نشست دو روزه وزیران خارجه گروه بیست روز چهارشنبه گذشته وارد شهر بالی اندونزی شد. وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سرگئی لاوروف با شرکت کنندگان این نشست دیدار‌های برگزار خواهد کرد، اما هیچ برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه با آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا ندارد.

پیشروی نیرو‌های لوهانسک و دونتسک برای آزادسازی بقیه مناطق دونتسک
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت کشور جمهوری لوهانسک اعلام کرد نیرو‌های این جمهوری و جمهوری دونتسک با پشتیبانی نیرو‌های روسیه در چند محور عملیاتی در جمهوری دونتسک پیشروی کردند.

معاون وزیر کشور جمهوری لوهانسک اعلام کرد یگان‌های روسیه برخی مواضع و استحکامات نیرو‌های اوکراینی را نزدیک سیورسک تحت کنترل خود در آوردند و یگان توپخانه نیرو‌های لوهانسک نیز مواضع ملی گرایان افراطی را در مناطق مشرف به سیورسک هدف قرار دادند که باعث عقب نشینی عناصر افراطی به سمت شهر کراماتورسک شد.

وی افزود نیرو‌های مشترک به پیشروی‌های خود به سمت شهر باهموت ادامه می‌دهد تا با عقب راندن نیرو‌های اوکراینی از آنجا، مناطق جمهوری دونتسک را آزاد کنند.

کانادا با عقب‌نشینی از مواضع خود، توربین خط نورداستریم را برمی گرداند
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، جاناتان ویلکنسون وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد کشورش توربین خط نورد استریم را که در کانادا تعمیر شده است به آلمان برمی گرداند.

تعداد بازدید : 1

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرده است ناچار از صادرات گاز از طریق این خط لوله به آلمان را به سبب تحویل نگرفتن این توربین که در کانادا تحت تعمیر است، کاهش دهد.

کانادا به سبب تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، از بازگرداندن این توربین خودداری می‌کند. در همین حال رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد در صورتی که نتواند انبار‌های گاز را در فصل تابستان پر کند، در زمستان آینده با مشکل انرژی روبرو می‌شود.

هابک اعلام کرد بعید نیست دولت آلمان درباره توزیع گاز و طرف‌هایی که گاز به آن‌ها داده می‌شود و طرف‌هایی که از آن محروم می‌شوند، تصمیماتی اتخاذ کند.

مدودف از تغییر تعامل غرب با روسیه سخن گفت
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، دمیتری مدودوف اعلام کرد یکی از نتایج عملیات نظامی ویژه در اوکراین این بود که غرب مثل دوران اتحاد جماهیر شوروی، الآن نیز برای روسیه حساب واقعی باز کرده است.
 
تعداد بازدید : 3

مدودف تاکید کرد پس از موفقیت‌های روسیه در عملیات نظامی، شیوه تعامل با روسیه تغییر کرده است و رعایت منافع روسیه به عنوان قدرتی بزرگ ضروری است.

مدودف افزود اهداف عملیات نظامی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد از جمله حمایت از اهالی دنباس و ریشه کن کردن نئونازی‌ها و خلع سلاح اوکراین، تحقق خواهد یافت.

سفر هیئت پارلمانی روسیه به لوهانسک برای اطلاع از اوضاع
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، لیونید اسلوتسکی رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در سفر به جمهوری لوهانسک بر اهمیت حمایت اقتصادی و اجتماعی از دنباس تاکید کرد و افزود مسئله برگزاری همه پرسی درباره الحاق به روسیه صرفا منوط به تصمیم مردم این جمهوری است.

تعداد بازدید : 1

خبرنگار شبکه در گزارشی از سفر هیئت پارلمانی روسیه از حزب لیبرال دموکرات به ریاست لیونید اسلوتسکی به جمهوری لوهانسک برای اطلاع از آخرین تحولات اوضاع میدانی در این جمهوری گفت: این هیئت بخش اعظم توجه خود را بر مسائل اقتصادی و اجتماعی متمرکز کرده است.

لیونید اسلوتسکی گفت: پس از هشت سال سخت که مردم برای صحبت کردن به زبان روسی و آموزش این زبان به فرزندان خود فداکاری‌های زیادی کردند زمان آن رسیده است که گم شده‌ها را پیدا کنیم. روبژنیه، لیسیچانسک، سیورودونتسک به طور کامل ویران شده اند. در هفته‌های باقی مانده از تابستان باید زیرساخت‌های آب و برق و مدارس را بازسازی کنیم.

هیئت پارلمانی روسیه از یک مدرسه در لوهانسک دیدن کرد، زیرا با توجه به تلاش‌هایی که برای بازنویسی تاریخ و تحریف حقایق می‌شود، مسئله آموزش اهمیت زیادی دارد.

خبرنگار افزود: هیئت پارلمانی روسیه همچنین برخی تجهیزات نظامی ویژه را در اختیار پلیس و افراد داوطلب در دنباس قرار داد. حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی روسیه از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در همه سطوح ادامه دارد. همه گروه‌های سیاسی روسیه بر حمایت از دنباس تاکید می‌کنند. این حمایت‌ها به تجهیزات نظامی محدود نمی‌شود بلکه حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی و در صدر آن‌ها بهداشت و آموزش را نیز در بر می‌گیرد.

اوکراینی‌ها برخی جاده‌ها را در دنیپروپترووسک بمب گذاری کرده اند
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، مقامات اوکراینی عمدا بمب گذاری اطراف این جاده‌ها را به اهالی محلی اطلاع نداده است.

تعداد بازدید : 7

در این بیانیه آمده است نیرو‌های ملی گرای افراطی در یکی از مدارس جمهوری دونتسک مستقر شده و در اطراف آن استحکاماتی ایجاد کرده اند و بر همین اساس غیرنظامیان ساکن ساختمان‌های مجاور عملا به سپر‌های انسانی برای عناصر افراطی تبدیل شده اند، زیرا همچنان در این منطقه حضور دارند و از آنجا منتقل نشده اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود عناصر ملی گرای افراطی اوکراینی در یکی از ساختمان‌های مسکونی در خارکیف انبار مهمات و استحکامات نظامی ایجاد کرده اند و به ساکنان اجازه تخلیه آنجا را نمی‌دهند. مزدوران بیگانه و ملی گرایان افراطی اوکراینی همچنین در یکی از مدارس در جمهوری دونتسک مستقر شده اند.

خسارات نیرو‌های اوکراینی در حملات نیرو‌های روسیه
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار توپخانه آمریکا در دونتسک و انبار‌های تسلیحات نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

تعداد بازدید : 1

وزارت دفاع روسیه افزود دو مرکز استقرار مزدوران بیگانه نزدیک خارکیف نیز هدف قرار گرفت و دو فروند جنگنده و ۱۵ فروند پهپاد اوکراینی هم سرنگون شد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارشی از آخرین تحولات درگیری‌ها در اوکراین گفت: نیرو‌های مسلح روسیه به اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه می‌دهند و در همه جبهه‌ها خسارات سنگینی به نیرو‌های دشمن وارد کرده اند. بیش از هفتاد و پنج تن از عناصر ملی گرای افراطی در حمله نیرو‌های روسیه به مواضع گردان ۹۹ وابسته به تیپ ۶۱ اوکراین در نزدیک خارکیف کشته شدند و حدود سی دستگاه تانک و خودروی نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه نیز مواضع موقت گردان تورنادو را در استان دنیپروپترووسک هدف قرار داد که طی آن بیش از چهل تن از عناصر ملی گرای افراطی کشته شدند و ده خودروی نظامی آن‌ها نیز منهدم شد. در حمله نیروی هوایی به مواضع توپخانه تیپ ۷۲ مکانیزه نزدیک سولیدار، بیش از سی درصد نیرو‌های آن کشته شدند.

نیروی هوایی روسیه همچنین یک انبار توپ‌های آمریکایی هاوتزر M ۷۷۷ را در دونتسک هدف قرار داد و منهدم کرد و سی تن از عناصر مسلح که مناطق مسکونی دونتسک را گلوله باران می‌کردند از پای در آوردند.

زلنسکی سفرای اوکراین در آلمان، نروژ، چک، مجارستان و هند را برکنار کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهور اوکراین سفرای این کشور در آلمان، نروژ، جمهوری چک، مجارستان و هند را برکنار کرد.

سفیر روسیه در انگلیس: خروج روسیه از هیچ منطقه‌ای در امتداد سواحل جنوبی اوکراین مطرح نیست
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رویترز، سفیر روسیه در انگلیس گفت: عقب نشینی روسیه از هیچ منطقه‌ای در امتداد ساحل جنوبی اوکراین به هیچ عنوان مطرح نیست.

کمبود ذخایر گاز در آلمان و انتقاد از هند به علت خرید نفت از روسیه
در حالی که بحران انرژی باعث شد آلمان با کمبود ذخایر گاز روبرو شود، هند به علت خرید سوخت از روسیه با انتقادات کشور‌های غربی مواجه شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان بی سی؛ قیمت نفت خام پس از آنکه طی هفته جاری به پایین‌ترین میزان در سه ماه گذشته رسیده بود، مجددا به حدود یکصد دلار در هر بشکه رسید. قیمت کنونی نفت همچنان سیزده درصد بالاتر از زمان شروع تهاجم به اوکراین است. دو بازیگر مهم بازار انرژی در جهان (یعنی آلمان و هند) نتوانستند وضعیت شان را مدیریت کنند.

اوکراین مجوز صادرات گندم را لغو کرد
وزارت سیاست کشاورزی و امور تغذیه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دولت این کشور مجوز‌های صادراتی گندم و مخلوطی از گندم و چاودار را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از کی یف اوکراین در ماه مارس صادرات جو را ممنوع و گندم را به فهرست کالا‌های نیازمند صدور مجوز برای صادرات اضافه کرد.

انجمن علات اوکراین در ماه آوریل، از دولت خواست مجوز‌های صادرات گندم را لغو کند تا فروش آن تسهیل و ظرفیت ذخیره سازی محصول جدید آزاد شود.

اوکراین در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، یعنی بین ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، نزدیک به ۶۱.۵۲ میلیون تن غلات و دانه‌های روغنی شامل ۱۸.۷ میلیون تن گندم و ۱۲۶۰۰ تن جو دوسر صادر کرده است.

کاهش شدید صادرات محصولات فرانسه به روسیه به علت تحریم‌ها
روزنامه فرانسوی لزاکو Les Echos روز جمعه با استناد به نتایج بررسی‌های جدید گمرک گزارش داد صادرات فرانسه به روسیه بین آوریل ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ به دلیل ممنوعیت صادرات ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه از زمان بحران اوکراین، ۷۸ درصد از نظر ارزش کاهش یافته است.

فروش فرانسه به روسیه، عمدتا تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و همچنین عطر و لوازم آرایشی، یک چهارم کاهش یافته است. بر اساس این مطالعه که توسط اداره کل گمرک و مالیات‌های غیرمستقیم منتشر شده است، میزان خرید فرانسه از روسیه که عمدتا مواد شیمیایی و متالورژی است، بین آوریل ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲ تقریبا ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پاریس، از سوی دیگر به دلیل افزایش شدید قیمت گاز و نفت، صورت حساب انرژی فرانسه که به روسیه پرداخت می‌کند، همچنان رو به افزایش است. روزنامه اقتصادی لزاکو با استناد به نتایج مطالعه یادشده نوشت طی یک سال اخیر، هزینه‌های خرید انرژی فرانسه از روسیه دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از پاریس، به دلیل افزایش تقریبا ۱۷۰ درصدی قیمت انرژی و عمدتا هیدروکربن‌های طبیعی و نفت تصفیه شده، ارزش واردات فرانسه در ماه آوریل به ۲.۱ میلیارد یورو رسید. در کل کسری انرژی فرانسه با روسیه ۱۳۴ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

نیرو‌های انگلیسی، سربازان اوکراینی را آموزش می‌دهند
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: سربازان اوکراینی برای آموزش در کنار نیرو‌های انگلیسی، وارد انگلیس شدند. گفته می‌شود تا ۱۰ هزار نیروی جدید اوکراینی به مدت چند هفته برای کمک به نبرد کشورشان با روسیه در انگلیس آموزش خواهند دید.

نیرو‌های انگلیسی آموزش سربازان اوکراینی را آغاز کرده اند. تا ۱۰ هزار سرباز اوکراینی برای آموزش نظامی تخصصی چند هفته‌ای وارد انگلیس خواهند شد. وزارت دفاع انگلیس تأیید کرد نخستین گروه از این سربازان، روز پنجشنبه با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس دیدار کردند. والاس -که به صورت گسترده‌ای انتظار می‌رود کارزاری را برای جایگزین شدن به جای بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب محافظه کار آغاز کند- این برنامه را مرحله بعدی حمایت انگلیس از ارتش اوکراین توصیف کرد.

هکر‌های مرتبط با روسیه: پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا را مختل کردیم
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، دسترسی به پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا حدود ساعت نه شب پنجشنبه به وقت محلی برای مدت کوتاهی با مشکل مواجه شد.

به گفته مدیر ارتباطات کتابخانه کنگره که مسئولیت اداره پایگاه اینترنتی را هم بر عهده دارد، فعالیت این پایگاه، بعد از ساعت ۱۱ شب به حالت عادی برگشته است. او گفت در این حمله، شبکه کتابخانه هدف قرار نگرفته و هیچ اطلاعاتی مفقود نشده است.

یک گروه هکر که به روسی صحبت می‌کنند و کیلنت Killnet نام دارد در کانال تلگرامی اش، مسئولیت این حمله سایبری را بر عهده گرفته است. کاخ سفید در ابتدای حمله روسیه به اوکراین، اطلاعات ارتش روسیه را مسئول حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی دولتی اوکراین دانست. جنگ اوکراین موجب شده است هکر‌های حامی روسیه و اوکراین، زیرساخت‌های این دو کشور را هدف قرار دهند.

گروه کیلنت، هفته گذشته هم مسئولیت حمله به پایگاه‌های اینترنتی آژانس‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در لیتوانی را بر عهده گرفت. آن‌ها اعلام کردند این اقدام در تلافی اقدام لیتوانی برای جلوگیری از ارسال محموله‌ای به روسیه بوده است. بعد از آنکه دولت بایدن، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه بابت حمله به اوکراین اعمال کرد، مقامات آمریکایی ماههاست برای حملات سایبری تلافی جویانه از سوی روسیه در حالت آماده باش هستند. اما تاکنون هیچ گزارشی از حملات سایبری شدید از سوی عوامل دولت روسیه به سازمان‌های آمریکایی گزارش نشده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۴۹۳۹۴، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین