پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان قصرشیرین مراحل نهایی تصویب را می‌گذراند.
شعارسال: رضا رحیمی در دیدار با مدیرعامل و معاونین موسسه اعتباری ملل (عسگریه) اظهار داشت: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت ارشد استان طی دو سال اخیر ایجاد تعامل با مجموعه های سرمایه گذاری توانمند بوده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: در نشست مشترکی که پیش از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه و با حضور معاون اول رئیس جمهور داشتیم، مذاکرات خوبی با مدیران موسسه اعتباری ملل برای سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ استان داشتیم.

این مدیر ارشد اقتصادی افزود: این مجموعه سرمایه گذاری طی سال‌های گذشته در زمینه انجام برخی پروژه‌ها با شهرداری کرمانشاه مشارکت داشته و با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کرمانشاه کاملاً آشنا است و علاقه‌مندی خود را نیز برای اجرای پروژه‌های مختلف ابراز کرده است.

وی در ادامه به تشریح پتانسیل‌های استان در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: استان کرمانشاه در زمینه‌های مختلفی همچون گردشگری، خدمات، کشاورزی و صنعتی دارای پتانسیل‌های بسیار خوب و کم نظیری است.

رحیمی عنوان کرد: این استان به دلیل همجواری با کشور عراق از فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی برخوردار است. همچنین کرمانشاه با برخورداری از ۵ بازارچه و ۲ مرز رسمی، حدود ۳ میلیارد دلار از تجارت با کشور عراق را در اختیار دارد که این میزان نیمی از کل تجارت با عراق را شامل می‌شود.

وی پتانسیل‌های کرمانشاه در حوزه صنعت را چشمگیر توصیف کرد و گفت: تاکنون ۳ مجموعه پتروشیمی بزرگ در کرمانشاه ایجاد شده و پتروشیمی چهارم اسلام آباد روند اجرایی خود را طی می‌کند و طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز در دست اقدام است.

معاون استاندار افزود: دو منطقه ویژه اقتصادی در قصرشیرین و اسلام آباد مصوبه قانونی دارند و طرح ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین نیز مراحل نهایی تصویب را می‌گذراند.

وی در دنباله سخنانش شهرک صنعتی زاگرس را یکی از بهترین مجموعه‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه توصیف کرد و گفت: این شهرک از امتیاز مناطق محروم برخوردار است و واحدهایی که در آن دایر می شوند تا ۱۳ سال از مالیات معاف می‌شوند که چنین امتیازی حتی مقایسه با استان‌های همسایه نیز کم نظیر است.

* عدم محدودیت برای تخصیص آب به صنایع بزرگ

رحیمی همچنین به منابع آبی ارزشمند استان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به منابع آبی مطمئن، در کرمانشاه محدودیتی برای تخصیص آب به بخش صنعت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح عظیم گرمسیری منابع آبی لازم برای زیر کشت آبی رفتن ۵۰ هکتار از دشت‌های حاصلخیز استان در شهرستان‌های گرمسیری غرب استان فراهم می‌شود. همچنین این مناطق از منابع آبی کافی برای اجرای صنایع بزرگ برخوردار می‌شوند.

رحیمی به پتانسیل‌های استان در زمینه احداث کارخانه‌های عظیم قند و شکر اشاره کرد و گفت: هم اکنون با وجود فعال بودن دو کارخانه قند و شکر، بخش قابل توجهی از چغندر قند تولیدی استان به شهرهای دیگری همچون اصفهان و مشهد می‌رود. همچنین کرمانشاه از ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای افزایش تولید چغندر قند برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه گیاهان دارویی، باغات و کشت های گلخانه ای نیز استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

رحیمی در ادامه به حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و ظرفیت‌های کرمانشاه در عرصه گردشگری سلامت در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است.

معاون استاندار افزود: همچنین کرمانشاه با توجه به قرار داشتن در مسیر عتبات عالیات از پتانسیل‌های خوبی برای توسعه گردشگری زیارتی برخوردار است و در این زمینه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی مناسبی در قصرشیرین و شهرهای مسیر راه کربلا فراهم است.

وی کریدور گردشگری ایران باستان را یکی دیگر از پتانسیل‌های برجسته استان معرفی کرد و گفت: کریدور گردشگری بیستون - طاقبستان هم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف تفریحی، رفاهی و خدماتی برخوردار است.

این مدیر ارشد اقتصادی عنوان کرد: مسیر اسلام آباد - حمیل به دلیل قرار گرفتن بر مسیر پرتردد راه کربلا یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه‌های رفاهی و خدماتی و گردشگری است. در همین ایام اربعین شاهد یک ترافیک ۸۰ کیلومتری در این مسیر بودیم.

در دنباله این نشست مدیران حوزه‌های شهری، صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری به ارایه فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف پرداختند.

مدیر عامل موسسه مالی ملل نیز برای ایجاد دو مجموعه تفریحی، رفاهی و خدماتی در کریدور گردشگری بیستون - طاقبستان و محور اسلام آباد - حمیل اعلام آمادگی کامل کرد. در همین راستا مقرر شد در اولین فرصت مکان‌های موجود در این دو مسیر جهت احداث این مجموعه‌ها شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شوند.

همچنین این مجموعه در زمینه مشارکت در طرح‌های مختلف شهری و کشاورزی و صنعتی و گردشگری نیز ابراز علاقه کرد.

در ادامه مدیران موسسه سرمایه گذاری ملل با همراهی شهرداری کرمانشاه به بازدید میدانی از فرصت‌های سرمایه گذاری در سطح شهر کرمانشاه از جمله طرح تله کابین طاقبستان، قطار شهری، شهربازی، بازار سنتی و سراب قنبر پرداختند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 3832495 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین