پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۰۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
رئیس اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اگر واحد‌های تولیدی نتوانند در ماه‌های آینده نقدینگی خود را ارتقا بدهند بدون تردید شاهد افزایش بیکاری خواهیم بود از این‌رو باید برای حل این معضل باید فکر عاجل کنیم.
شعار سال: بهمن عبداللهی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه، با اشاره به کاهش چشم‌گیر نقدینگی واحد‌های تولیدی، گفت: واحد‌های تولیدی بعد از عادلانه شدن یارانه‌ها با مشکل کمبود نقدینگی جدی مواجه شدند؛ چرا که بعد از جراحی اقتصادی قیمت‌ها رشد قابل توجهی کرد این در حالیست که نقدینگی واحد‌ها افزایش نداشت.

وی با بیان اینکه بانک‌ها توانایی تامین منابع مالی بنگاه‌ها را ندارد، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان پوشاک با چالش‌های جدی مواجه شدند از این‌رو لازم است که نظام بانکی و سایر مسئولان مربوط در این زمینه اقدام جدی انجام دهند چراکه عدم نقدینگی باعث رکود در کار و تولید شده است.

رئیس اتاق تعاون کشور با اشاره به تبعات رکود تولید، گفت: به نظر می‌رسد اگر واحد‌های تولیدی نتوانند در ماه‌های آینده نقدینگی خود را ارتقا بدهند بدون تردید شاهد افزایش بیکاری تعداد قابل توجهی از نیرو‌های انسانی خواهیم بود؛ از این‌رو باید برای حل این معضل فکر عاجل شود.

عبداللهی نبود نقدینگی واحد‌های تولیدی را معضل اصلی بنگاه‌ها دانست و افزود: نظام بانکی باید برای عبور از این بحران عکس‌العمل‌های مناسبی نشان دهند.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضو شورای پول و اعتبار از وضعیتی که بانک‌ها در آن قرار دارند آگاه هستم. به می‌رسد دولت باید مستقیم در این زمینه ورود کند و بدهی‌های خود را با بانک‌ها تسویه کند تا اینگونه سرمایه مالی بانک‌ها افزایش پیدا کند تا آن‌ها نیز امکان اعطای تسهیلات بیشتر را به متقاضیان داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون با اشاره به مکلف شدن بانک‌ها به فروش دارایی‌های غیر جاری و منجمد، اذعان کرد: فروش این دارایی‌ها امکان افزایش نقدینگی بانک‌ها را فراهم می‌کند.

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اقتصاد ایران از این مرحله با موفقیت عبور خواهد کرد؟ افزود: این شرایط مقطعی است و امیدواریم که در ماه‌های آینده از این مرحله گذر کنیم. اگر بتوانیم از این مرحله گذر کنیم واحد‌های تولیدی با افزایش تولید، بهبود کیفیت و ایجاد بازار‌های جدید مواجه خواهند شد.

وی در پایان ادامه داد: رسیدن به شکوفایی در تولید مستلزم این است که دولت در این چند ماه آینده از بنگاه‌های تولیدی حمایت کند تا شاهد از پای در آمدن آن‌ها نباشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۵۱۳۸۰، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
نمیدونیم این جراحی اقتصادی چه نفعی داشته؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین