پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه ما نمی‌توانیم آمریکا را قضاوت کنیم و بگوئیم که از همان اول بدعهدی‌ها وجود داشته است، تصریح کرد: نسبت دادن بدعهدی به آمریکا را خیلی اخلاقی و مناسب نمی‌دانم.

شعارسال: هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرح تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران را تمدید کرد. پس از آن رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا نیز اعلام کرد که طرح تمدید «قانون تحریم های ایران»در سنا نیز تصویب خواهد شد.

این طرح در حالی است که با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آینده برجام که حتی در دوران دولت اوباما به سرانجام نرسیده بود در اما و اگر اجرایی شدن قرار گرفته است.

در همین رابطه مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه تمدید تحریم ها بر علیه ایران موضوع خاصی نیست و به صورت مداوم تکرار می شود، گفت: اتفاق عجیبی با تمدید تحریم ها نیفتاده است که ما بگوئیم فشاری آورده اند و یا اینکه راهی باز بوده و الان بسته اند.

وی با بیان اینکه در عرف سیاست شعارهای انتخاباتی با شعارهای عملی و کارکردی همیشه فاصله دارد، اظهار داشت: همه سیاسیون برای رای آوردن از شعارهای انتخاباتی استفاده می کنند؛ لذا ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا نیز با توجه به همین امر، شعارهایی برای رای آوردن داده است.

رضایی با بیان اینکه در برجام طرف قرارداد ما تنها آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: امضای گروه 1+5 نیز در پای این قرارداد است و به راحتی نمی توان آن را لغو کرد؛ قانون اساسی و جایگاه ها در آمریکا تعریف شده است، حتی اگر رئیس جمهور چیزی بگوید اهرم های کنترلی وجود دارد که اجازه نمی دهند منافع ملی شان نادیده گرفته شود و منافع ملی آمریکا نیز در ادامه دادن برجام است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اگر برجام لغو شود چه خواهد شد، اظهار داشت: اگر در برجام که یک معاهده بین المللی است یک طرف قرارداد نقض عهد کند، طرف مقابل هم می تواند مقابله به مثل و لغو پیمان کند.

وی افزود: در صورتی که بخواهند عهدشکنی کنند ما هم می توانیم به فعالیت های سابق خود ادامه دهیم و در راه صلح آمیز هر قدمی که بتوانیم برمی داریم.

رضایی با اشاره به اینکه در برجام فعالیت های انرژی هسته ای مان تعطیل شد، گفت: ما پای میز مذاکره نشستیم و عهد و پیمان بستیم وقتی طرف مقابل توان به هم زدن قرارداد را دارد ما هم چاره ای نداریم جز اینکه فعالیت های سابقمان را در خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای طبق برنامه قبلی ادامه بدهیم.

نماینده مردم شیراز در دهمین مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برجام به ضرر یا به نفع ما است، تصریح کرد: اگر برجام اجرا شود قطعا به نفع ما است چرا که طی این قرارداد می خواهیم روابط مان را با بین الملل از لحاظ فشارهای اقتصادی که بر ما وارد شده درست کنیم.

وی در ادامه با عنوان اینکه با اجرا شدن برجام تحریم ها برداشته می شود، افزود: روابط اقتصادی و بانکی ما با جهان به سهولت انجام خواهد گرفت و قطعا به نفع کشور ما خواهد بود.

رضایی در رابطه با برداشته شدن تحریم های بانکی گفت:‌ تحریم های بانکی برداشته شد و بعدها اعلام شد که ما تحریم نیستیم ولی کشورهای دیگر تحریم شده اند و با ما نمی توانند معامله کنند.

وی افزود: آمریکا، اروپا و برخی کشورهای آسیای شرقی از همان ابتدا خودشان را نیز تحریم کرده بودند که با ما وارد معامله و مراوده نشوند؛ همانگونه که در جریان فروش نفت ما به کشور هند، مطالبات ما به راحتی پرداخت نمی شد و مدعی بودند که چون بانک ما تحریم است، نمی توانیم پرداخت کنیم.

نماینده مردم شیراز در قوه مقننه با بیان اینکه پس از برجام شرایط راحت تر شد، گفت: هر چه ما می توانیم با مسالمت و مدارا رفتار کنیم تا تحریم هایی که بر علیه ما است برداشته شود، قطعا به نفع ما می شود و امکان مراودات و معاملات اقتصادی و حتی سیاسی مان در جهان فراهم خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه ما نمی توانیم آمریکا را قضاوت کنیم و بگوئیم که از همان اول بدعهدی ها وجود داشته است، تصریح کرد: نسبت دادن بدعهدی به آمریکا را خیلی اخلاقی و مناسب نمی دانم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 3 آذر 1395، کدمطلب: 13950903001360 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین