پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اهل سنت و ادیان مختلف با حضور خود در همایش پیاده‌روی اربعین به دنیا آرمان آزادی‌خواهی، ظلم ستیزی و ترسیم آزادی‌خواهی امام حسین(ع) را نشان دادند.

شعارسال: سعید اوحدی امروز در کرمانشاه اظهار داشت: در همایش پیاده‌روی اربعین امسال 110 هزار نفر از کشور حضور داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور اهل سنت و ادیان مختلف در پیاده‌روی اربعین، گفت‌: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها که همایش پیاده‌روی اربعین را حرکت شیعی نشان می‌دهند، اهل سنت و ادیان مختلف با حضور خود در این در همایش به دنیا آرمان آزادی‌خواهی، ظلم ستیزی و ترسیم آزادی خواهی امام حسین(ع) را نشان دادند.

اوحدی بابیان اینکه عبور زوار از دیگر کشورها و محدود بودن مرزها ضعف است، تصریح کرد: به‌دلیل محدود بودن سه مرز مهران‌، شلمچه، چذابه و تردد بالای زوار از ایران و کشورهای دیگر با حجم افزایش جمعیت توازن برقرار نیست‌.

وی از تردد زوار از دو مرز دیگر در سال آینده خبر داد و گفت: با پیروزی‌های میدانی و آزاد‌سازی مناطق در تصرف تروریست‌ها از سال آینده شاهد بازگشایی دو مرز ‌به‌مخصوص مرز خسروی هستیم و زمینه تردد زوار در این مرزها را فراهم می‌کنیم‌.

رئیس سازمان حج و زیارت به اعزام زوار به عتبات عالیات در چهار استان به صورت هوایی اشاره کرد و متذکر شد: سازمان حج و زیارت اعزام به عتبات عالیات را تا پایان 28 صفر برنامه‌ریزی کرده که از امروز در چهار استان تهران‌، مشهد، شیراز و اصفهان به‌صورت هوایی انجام می‌شود‌.

این مسؤول به شروع اعزام زمینی از ششم آذر‌ماه اشاره و بیان کرد: اعزام زمینی عتبات عالیات از 6 آذر‌ماه صورت می‌گیرد‌.

اوحدی با بیان اینکه امسال 65 درصد پرواز به عتبات عالیات افزایش یافته است، اظهار داشت: مسافرت در 11 ایستگاه پروازی انجام می‌شود که با راه‌اندازی ایستگاه پروازی کرمانشاه به نجف با رشد 70 درصدی به 19 ایستگاه می‌رسد.

وی افزود: در سال گذشته سه شرکت هوایی خدمات به زوار ارائه داده که با حذف شرکت‌های ناکارآمد در راستای افزایش خدمت‌‌رسانی به زوار امسال 6 شرکت هوایی به زوار خدمات‌رسانی کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در هفته گذشته، ادامه داد: با حضور نماینده رهبری هتلی بزرگ در کربلا افتتاح شد و در نجف هم هتل بزرگی در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به حضور خانواده شهدای منا در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و یادآور شد‌: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری «یاد شهدای منا همیشه زنده بماند» باید خدماتی مستمر به آن‌ها بدهیم.

اوحدی افزود: پنج موکب توسط خانواده شهدای منا در مرزهای کشور و دو موکب در نجف و یک موکب در کربلا به در راستای خدمات‌رسانی به زوار مستقر شد.

این مسؤول به پیگیری وزارت امور خارجه و قوه قضائیه با جلسات متعدد که حقی از شهدا و خانواده شهدای منا ضایع نشود اشاره و بیان کرد: بهانه سعودی‌ها مانع برگزاری حج امسال شد.

اوحدی گفت: اراده ضعیف سیاسی عربستان در قرارداد تبعیض‌آمیز و بهانه سعودی‌ها موجب شد که قراردادی درخصوص حقوق زائران امضا نکنند و ما هم نپذیرفتیم، اکنون با گذشت یک‌سال از فاجعه منا هنوز کشوری را که حافظ منافع زوار باشد پیدا نکرده و قرارداد حافظ منافع را امضاء نکرده است‌.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 3 آذر 1395، کدمطلب: 13950903001358 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین