پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
نقاش پیشکسوت گفت: وقتی قضیه وقف اموال ۱۵ میلیاردی‌ام را مطرح کردم معاون وزیر و نماینده مجلس هم حضور داشتند، آنها وعده دادند که پیگیری می‌کنند اما هیچ کاری نکردند.

شعار سال: منوچهر اسپهبدی درخصوص پیگیری وقف 15 میلیارد از اموال خود برای هنر، اظهار داشت: بنده 12 سال است می‌خواهم اموالم را برای مجموعه هنری وقف کنم. اما این کار پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به مطرح کردن وقف اموال خود در جشن زادروز هنرمندان متولد مرداد و شهریور در حضور حجت‌الاسلام مازنی نماینده مجلس و علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، گفت: وقتی این قضیه را مطرح کردم معاون وزیر و نماینده مجلس هم بودند، آنها وعده دادند که پیگیری می‌کنند اما هیچ کاری نکردند.

این نقاش پیشکسوت یادآور شد: من وارث ندارم و می‌خواهم قبل از مرگم اموالم وقف هنر شود. دارایی‌های من شامل اندوخته هنری و اندوخته مادی است و فقط خواستم این دارایی را وقف مردم مشهد هستند.

وی افزود: من برای خودم چیزی نمی‌خواهم؛ خواستار فراهم کردن کمی تسهیلات و مجوز برای ساخت موزه و فرهنگسرا هستم. موزه برای آثار هنرمندان خراسان و فرهنگسرا برای هنرمندان شهرمان که جا و مکانی برای فعالیت‌های هنری ندارند.

اسپهبدی خاطرنشان کرد: اخیرا رئیس شورای شهر و آقای پژمان‌فر نماینده مجلس هم یک نفر را برای پیگیری کار معرفی کردند اما تا امروز از آنها خبری نشد.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه بزرگ آثارش گفت: 12 هزار اثر هنری که مربوط به نیم قرن گذشته است را جمع‌آوری کردم که 2 ـ 3 هزار اثر، نمونه و کم نظیر است. تاکنون برای این آثار حتی نمایشگاه برگزار نشده است.

این نقاش و استاد دانشگاه بیان داشت: این 12 هزار اثر مربوط به هنرمندان مشهد است که طراحی، نقاشی، گرافیک و کاریکاتور را شامل می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950903000975: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین