پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
پس از صدور حکم محکومیت وحید اشتری در دادگاه بدوی به جرم تشویش و افترا، نامیرده اقدام به انتشار حکم خود نموده و انتقادات چندی را بر شیوه قضاوت صورت پذیرفته مبذول داشت. اشتری بیان نمود که فساد ستیزی هزینه دارد و در ایران ، تمامی صحبت های و قول های داده شده درخصوص حمایت از فساد ستیزی ، افشاگری و سوت زنی، در حد حرف بوده و ضمانت اجرایی و اتکای قانونی ندارد. پس از انتشار توضیحات وحید اشتری، دادگستری استان تهران، اقدام به ارایه توضیحاتی چند در این خصوص نمود.
شعار سال: وحید اشتری، فعال سیاسی اصولگرا و از نیرو‌های فعال تشکل عدالت‌خواهان بعد از انتشار خبر شکایت و تشکیل دادگاه خود، متن حکمش را با توصیه‌هایی به «حزب‌الهی‌ها» منتشر کرد.

او با به اشتراک ذاشتن نکاتی در شبکه‌های اجتماعی خود، بچه حزب‌اللهی‌ها را خطاب قرار داد و نوشت: «بچه حزب اللهی‌ها مهم‌اند ازین جهت که در طول زندگی بعنوان متهم شاید خیلی پای‌شان به دادسرا و دادگاه و پاسگاه و نهاد‌های امنیتی باز نشود و دقیقا نفهمند مردم، یا یک فعال کارگری یا یک معلم چه می‌کشند و باطن نظام دینی، ۴۳ سال بعد از انقلاب را ندیده باشند.» مشروح نوشته ها، فیلم و متن حکم او را در ادامه ببینید و بخوانید:

‌۱. امروز حکم دادگاه را کامل منتشر می‌کنم تا وکلا، کارشناسان حقوقی، اساتید دانشگاه، فعالان رسانه و کاربران فضای مجازی بخوانند و نظر بدهند. پیش از انتشار این ویدئو را ضبط کردم که یک دعوت ویژه بکنم از بچه حزب اللهی‌ها که بعنوان مخاطب خاص با دقت بیشتری وقت بگذارند و حکم را بخوانند.

تعداد بازدید : 104

‌۲. بچه حزب اللهی‌ها مهم‌اند از این جهت که در طول زندگی بعنوان متهم شاید خیلی پای‌شان به دادسرا و دادگاه و پاسگاه و نهاد‌های امنیتی باز نشود و دقیقا نفهمند مردم، یا یک فعال کارگری یا یک معلم چه می‌کشند و باطن نظام دینی، ۴۳ سال بعد از انقلاب را ندیده باشند. من برایم این‌ها خیلی مهم‌اند.

۳-می‌دانم که بعد از خواندن این حکم ممکن است اصلا نفهمید اتهام چیست و جرم چه بوده است؟ این اصلا حکم نیست و یک سرمقاله سیاسی است. ولی اگر مثلا دغدغه‌مندید که با افزایش ون ظاهر نظام را دینی‌تر کنید خوبست ببینید دین در باطن نظام و در دستگاه قضا و نهاد‌های امنیتی چقدر ساری و جاری است.

‌۴. من به بچه حزب اللهی‌هایی که هنوز پاکباخته‌اند و کاسب نشده‌اند و صرفا بخاطر تعلقات از همه چیز دفاع می‌کنند خیلی امیدوارم. فکر می‌کنم شما‌ها اگر خیلی دقیق بفهمید بزرگواران زیر این لحافی که به اسم اسلام و مقدسات و شهدا روی خودشان کشیده‌اند چه‌ها که نمی‌کنند وضعیت اینطور نمی‌ماند.

‌۵. در پایان مجددا دعوت می‌کنم از کارشناسان حقوقی، وکلا و فعالان رسانه که وقت بگذارند این بیانیه سیاسی و ادبیات و استنادات و الفاظ اش را تحلیل کنند. مجسمه سخنرانی‌های مقامات کشور در رابطه با حمایت از افشاگری فساد، سوت زنی و امثالهم الآن لخت و عور در برابر دیدگان مان است.
 
وحید اشتری با انتشار حکم دادگاه خود به حزب‌اللهی‌ها هشدار داد+ فیلم و سند
 
 
وحید اشتری با انتشار حکم دادگاه خود به حزب‌اللهی‌ها هشدار داد+ فیلم و سند
 
 
 
وحید اشتری با انتشار حکم دادگاه خود به حزب‌اللهی‌ها هشدار داد+ فیلم و سند
 
نکاتی که قوه قضائیه در مورد رای محکومیت وحید اشتری گفته‌ و توضیحات روابط عمومی دادگستری تهران:

*** دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی وحید اشتری می باشد و آن‌طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده صرفا مربوط به یکی از پرونده‌های متهم نیست.

*** وحید‌اشتری، در جریان رسیدگی‌های اولیه قضایی قضایی در دادسرا اطلاعات منتشر شده از جانب خود را صحیح و متقن دانسته اما از اثبات صحیح بودن ادعاهای خود عاجز است و در روند تحقیقات قضایی و در مهلت‌های ارائه شده به وی، اقدامی در جهت اثبات ادعای خود و یا ارائه اصول مستندات خود نکرده است.

*** اشتری برای دفاع از اتهامات علیه خود در جلسه دادگاه حضور نیافته است، براساس قانون، اگر افراد ادعاهایی دارند و بر صحت ادعاهای خود نیز تاکید دارند، باید دفاعیات خود را در دادگاه ارائه دهند.

*** متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که قریب به اتفاق آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

*** بر اساس رای صادره از سوی دادگاه بدوی وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مجرم شناخته شد که این حکم ظرف مهلت ۲۰ روز قابل واخواهی در مرجع قضایی خواهد بود و سپس ظرف مهلت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۶۵۱۳۴، www.etemadonline.com / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین