پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
ذوالنوری گفت: نطق اخیر بنده به معنی تضعیف دولت یا خرده گیری به دولت نبود بلکه در حقیقت یک تذکرات صمیمانه، دوستانه، مشفقانه بود، با همه وجوداز دولت حمایت می‌کنم که اهداف بلند ان شاءالله محقق شده و مشکلات مردم عزیزمان رفع شود. ابرمشکلاتی در کشور مثل بیکاری مفرط و عدم فرصت‌های اقتصادی وجود دارد که محصول دولت رئیسی نیست، این میراثی است که از گذشته باقی مانده است و ما حل آن را امروز از این دولت مطالبه می‌کنیم. مشکل تولید و فعال شدن تولید که بار‌ها مقام معظم رهبری بر آن نیز تاکید داشتند یک امر جدی است.
شعار سال: ذوالنوری با تاکید بر اینکه عملکرد دولت مردمی قابل مقایسه با دولت یازدهم و دوازدهم نیست، گفت: پرکاری رئیسی قابل مقایسه با رییس جمهور دولت قبل نیست. تعامل این دولت با مجلس و پاسخگویی نسبت به مجلس باز هم زمین تا آسمان با رویکرد دولت قبل نسبت به مجلس فاصله دارد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، با تاکید بر اینکه پیشنهادات نمایندگان برای تقویت و تعالی و کارآمدی بیشتر دولت است، گفت: انتقادات و پیشنهادات نمایندگان به دولت آقای رئیسی از این جهت نیست که دولت و کارکرد ایشان را با دولت گذشته مقایسه کنیم، چون اصلا شباهتی بین عملکرد دولت مردمی با دولت اصلاحات وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی با اخلاص، انگیزه‌های ارزشی، اعتقاد، روحیه انقلابی، منش مردمی، بی پیرایه و بدون تشریفات زائد برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند.
رویکرد دولت رئیسی به مجلس زمین تا آسمان با دولت قبل فرق دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه عملکرد دولت مردمی قابل مقایسه با دولت یازدهم و دوازدهم نیست، اظهار داشت: پرکاری رئیسی قابل مقایسه با رییس جمهور دولت قبل نیست. تعامل این دولت با مجلس و پاسخگویی نسبت به مجلس باز هم زمین تا آسمان با رویکرد دولت قبل نسبت به مجلس فاصله دارد.

وی ادامه داد: امروز کمتر نمایندگانی هستند که در سال چندین بار با رئیس جمهور را ملاقات نکنند و مسائل حوزه انتخابیه شان با رئیس جمهور مطرح نکنند. این در حالی است که در دولت قبل نمایندگان حامی دولت رئیس جمهور آرزو می‌کردند که بتوانند به صورت جمعی رئیس جمهور را ببینند و چند کلمه صحبت کنند.
پرکاری، تحرک، چابکی، تلاش گسترده ویژگی بارز دولت مردمی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پرکاری، تحرک، چابکی، تلاش گسترده را از ویژگی‌های بارز دولت مردمی خواند و اظهار داشت: دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای کاهش تاثیر نفت بر اقتصاد، عدم استقراض از بانک مرکزی و خزانه انجام داده است.

وی با اشاره به حضور میدانی رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم گفت: در زمان سیل ویرانگر چند سال پیش رئیس جمهور وقت در مسافرت و تفرج بود و حتی سفرش را نیمه کاره تمام نکرد. اما امروز رئیس جمهور و وزرای دولت مردمی در همه عرصه‌ها حضور جدی و فعال دارند و هر جا اتفاقی می‌افتد به موقع از جان ودل با مردم همراه هستند.

دولت برای حل ابر مشکلات عزم جدی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای حل ابر مشکلات عزم جدی دارد، گفت: این عزم جدی باید در راستای اجرای یک برنامه به کار گرفته شود. باید برنامه‌های کارشناسی شده با زمان بندی ارائه شود که مجلس به عنوان مهمترین نهاد نظارتی بتواند بر آن نظارت داشته باشد و ارزیابی کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس روزمرگی را یکی از آفت‌های دولت‌ها خواند و گفت: اگر قرار باشد ما با روش جاری کشور را اداره کنیم و روزمرگی داشته باشیم نه یک برنامه حساب شده تحولی قابل ارزیابی ایجاد نخواهد شد.

ذوالنور رابطه دولت ومجلس را خوب و برادرانه خواند و گفت:، ولی آیا این رابطه خوب و برادرانه خروجی معجزه آسا و چشم گیری در حل مشکلات مردم هم دارد؟ من جواب این سوال را مثبت نمی‌توانم بدهم. چرا؟ چون من معتقدم راه‌های برون رفت از شرایط فعلی باید با توافق دولت و مجلس مدون بشود بعد مجلس بسیاری از کار‌های بی اهمیت یا کم اهمیت را از دستور خودش خارج کرده، بر کمک به دولت برای دستیابی به اهداف، دغدغه‌ها و تحقق برنامه تمرکز کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت رئیس محترم مجلس در شورا‌هایی که بین دولت و مجلس است مثل جلسه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی منجر به اتفاق خاصی نمی‌شود. اصلا موضع او نمی‌تواند موضع مجلس باشد به دلیل اینکه نمایندگان در آن موضع مداخله‌ای ندارند.
رئیس مجلس نماینده همه وکلای ملت در جلسات سران قوا و شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیست

وی تصریح کرد: موضوعات مهم اقتصادی که در شورای عالی اقتصادی و یا سران قوا مورد بررسی قرار می‌گیرد باید با مجلس به اشتراک گذاشته شود و نظر مجلس گرفته شود تا همکاری نمایندگان مجلس جلب شود. رئیس مجلس نماینده همه وکلای ملت در این جلسات نیست و ممکن است در این جلسات توافقی بکند، بعد نطق‌های نمایندگان اصلا بدون اینکه بدانند بین رئیس مجلس و دولت همچین توافقی صورت گرفته اجرای آن برنامه را به باد انتقاد بگیرند و دولت را فلج کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: لذا اگر بنا است از موضع مجلس در آن جلسات اتفاقی بیفتد، باید نظر مجلس جلب شود.

ذوالنوری تصریح کرد: نطق اخیر بنده به معنی تضعیف دولت یا خرده گیری به دولت نبود بلکه در حقیقت یک تذکرات صمیمانه، دوستانه، مشفقانه بود، با همه وجوداز دولت حمایت می‌کنم که اهداف بلند ان شاءالله محقق شده و مشکلات مردم عزیزمان رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه نقد‌های بنده در نطق امروز برای کارآمدتر شدن و موثرتر شدن حرکت دولت بود، گفت: ابرمشکلاتی در کشور مثل بیکاری مفرط و عدم فرصت‌های اقتصادی وجود دارد که محصول دولت رئیسی نیست، این میراثی است که از گذشته باقی مانده است و ما حل آن را امروز از این دولت مطالبه می‌کنیم. مشکل تولید و فعال شدن تولید که بار‌ها مقام معظم رهبری بر آن نیز تاکید داشتند یک امر جدی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۶۵۶۱۸، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین