پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
در پی سفر نانسی پلوسی به تایوان، دفتر امور تایوان شورای دولتی چین توقف واردات برخی از محصولات از تایوان را اعلام کرد.
شعار سال: «ما شیائوگوانگ»، سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین، گفت که مطابق با مقررات مربوط به واردات و صادرات، همچنین الزامات و استاندارد‌های ایمنی مواد غذایی، ادارات مربوط از امروز ۱۲ مرداد ماه واردات مرکبات همچنین ماهی از تایوان به سرزمین اصلی چین را متوقف می‌کند. چین واردات برخی محصولات از تایوان را متوقف کرد

به نوشته این گزارش، برخی این اقدام را در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان عنوان می‌کنند.

شورای کشاورزی تایوان در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، روز دوشنبه از تعلیق واردات مطلع شده و اکنون در حال بررسی این موضوع است که چه تعداد شرکت‌ها با این تعلیق مواجه شده اند.

در حال حاضر، شرکت‌هایی که در فهرست تعلیق واردات قرار دارند، شامل تولید کنندگان برگ چای، میوه‌های خشک، عسل، دانه‌های کاکائو و سبزیجات هستند؛ همچنین صید از حدود ۷۰۰ کشتی ماهیگیری نیز در این فهرست قرار دارد.

به نظر می‌رسد، دلیل رسمی این ممنوعیت به پایبندی شرکت‌ها تایوانی به قوانین جدید گمرک چین که از آوریل سال گذشته اعلام شد، باز می‌گردد.

با این حال، آمار‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد، چندین شرکت تایوانی که وضعیت ثبت آن‌ها به روز است، نیز تحت تأثیر این ممنوعیت قرار گرفته اند.

گمرک چین در وب سایت خود، ۱۰۷ برند ثبت شده تایوانی را در دسته «کراکر (نوعی شیرینی)، شیرینی و نودل» قرار داده است که ۳۵ شرکت از این تعداد، با وجود ثبت به روزرسانی شده، برچسب «واردات به طور موقت تعلیق شده اند» دارند.

اما در تایوان، این تصمیم چین برای توقف واردات محصولات غذایی، از سوی برخی، نوعی انتقام از سوی پکن برای سفر روز سه شنبه پلوسی تلقی می‌شود.

پس از این خبر احتمال این سفر منتشر شد، پکن نسبت به انجام «اقدامات قهرآمیز» هشدار داد. رسانه‌های تایوان روز گذشته (دوشنبه) گزارش دادند، پلوسی امروز بعد از ظهر با وجود هشدار‌های چین وارد تایوان می‌شود و احتمالا یک روز را نیز در این شهر می‌گذراند.

به دنبال انتشار این خبر، منابع خبری از پرواز ۱۸ فروند هواپیمای نظامی چین به منطقه شناسایی هوایی تایوان خبر دادند.

در صورت حضور پلوسی در تایوان، این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و این سفر در زمانی انجام می‌شود که روابط واشنگتن و پکن در سطح پایینی قرار دارد.

چین پیش از این نیز در ماه ژوئن واردات آناناس، انواع سیب را به علت باقیمانده‌های شیمیایی اضافی و آفات محصولات کشاورزی به حالت تعلیق درآورده بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۳۵۳۰۹۶۹، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
خوب می دونه چطور باید خفت کنه . مثل روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین