پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
علی‌رضا عاصم‌یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست خبری‌اش که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در این مسیر، دولت و وزارت ورزش‌وجوانان عزم و اراده خود را به میدان آوردند تا فرصت مسئولیت تبدیل به نقطه شکوفایی شود. ۲۱۱ پروژه آماده افتتاح از محل اعتبارات ملی و استانی با تفکیک ۵۹ پروژه شهری، ۱۵۲ پروژه روستایی، ۳۴ سالن ورزشی، ۲ زمین فوتبال چمن طبیعی، ۱۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی، ۱۴۰ زمین مینی‌فوتبال، ۵ استخر سرپوشیده، ۱۸ مورد اماکن باستانی و یک مورد خانه جوان در دست داریم. ۱۵ پروژه با مساحت ۲۰۱۰۰۰ متر مربع فضای روباز و با صرف هزینه ۶۲۲ میلیارد تومان به اماکن ورزشی اضافه خواهد شد. در پایان سال پروژه‌ها به تعداد ۶۲۱ پروژه خواهد رسید.

شعار سال: علی‌رضا عاصم‌یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست خبری‌اش که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در این مسیر، دولت و وزارت ورزش‌ و جوانان عزم و اراده خود را به میدان آوردند تا فرصت مسئولیت تبدیل به نقطه شکوفایی شود. ۲۱۱ پروژه آماده افتتاح از محل اعتبارات ملی و استانی با تفکیک ۵۹ پروژه شهری، ۱۵۲ پروژه روستایی، ۳۴ سالن ورزشی، ۲ زمین فوتبال چمن طبیعی، ۱۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی، ۱۴۰ زمین مینی‌فوتبال، ۵ استخر سرپوشیده، ۱۸ مورد اماکن باستانی و یک مورد خانه جوان در دست داریم. ۱۵ پروژه با مساحت ۲۰۱۰۰۰ متر مربع فضای روباز و با صرف هزینه ۶۲۲ میلیارد تومان به اماکن ورزشی اضافه خواهد شد. در پایان سال پروژه‌ها به تعداد ۶۲۱ پروژه خواهد رسید.

وی درباره بدهی فدراسیون‌های ورزشی و باشگاه‌ها به این شرکت افزود: بدهی فدراسیون‌ها به وزارت‌خانه و شرکت، طی سال‌های گذشته انباشته شده و به رقمی در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده. شرکت توسعه، کاملا دولتی و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی هست و باید پاسخ‌گوی اعداد و ارقام بدهی‌ها باشد. این‌که فدراسیون‌ها بدهی‌شان را پرداخت نکنند، همه در یک کشتی و از یک خانواده هستیم، اما تعیین‌تکلیف ارقام به نفع طرفین خواهد بود. طی ۲ سال گذشته از سوی شرکت بابت این بدهی‌ها، مالیات پرداخت شده و این برای فدراسیون‌ها هم بوده. همچنین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای وزارت‌خانه هستند و بدهی‌های‌شان طی سال جاری یا سال آتی حتما پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد پروژه‌های شرکت ۲۸۸ تاست و پروژه‌ها را طبقه‌بندی کردیم. تعدادی از آن‌ها به افتتاحیه رسیده و تعدادی دیگر را تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسانیم. این پروژه‌ها به ترتیب اولویت وارد مدار می‌شوند. زمین فدراسیون‌ها در مجموعه آزادی هم بررسی شده و این پهنه ساختمان‌ها که بی‌هماهنگی هم هست، شاید شکل مناسبی نداشته باشد. نامه‌ای را دادیم که همه زمین‌ها به نفع شرکت بازگردانده شود و دیگر هیچ فدراسیونی در مجموعه آزادی زمین ندارد. در حال طراحی برج فدراسیون‌ها هستیم.

عاصم یوسفی درباره وضعیت استادیوم‌ها جدید التاسیس گفت: جانمایی با اداره کل استان‌هاست و بر اساس نیازسنجی‌ها، شرکت توسعه ساخت استادیوم‌ها یا اماکن را برعهده می‌گیرد. پروژه‌های اعلامی در ۴ ماه گذشته حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد طی ۱۰ یا ۱۵ سال اخیر پیش‌رفت داشته. میراث‌دار دوره‌های قبل هستیم و هیچ پروژه‌ای ۴ ماهه تمام نمی‌شود. با تلاش‌های دوستان، این تعداد پروژه به بهره‌برداری رسید.

رئیس شرکت توسعه و تجهیز درباره اشکالات مجموعه ورزشی آزادی بیان کرد: هنوز از AFC چیزی را مبنی بر ایرادات ورزشگاه آزادی مکتوب دریافت نکرده‌ایم، اما مجموعه ورزشی آزادی فرسوده شده و ۵۰ و اندی سال از بهره‌برداری‌اش می‌گذرد که ناگزیر، ایراداتی هم پیدا کرده. البته بسیاری از آن‌ها طی ۴ ماه اخیر به سمت اصلاح رفته. حدود ۱۵ ماه سقف تالار ۱۲ هزار نفری آب می‌داد، اما برآورد ۶۰ میلیارد تومانی را به شکل رایگان ظرف ۲۵ روز برطرف کردیم. استخر قهرمانی هم در دستورکار ترمیم قرار گرفته. درصدد اوور‌های کردن ورزشگاه هستیم.

وی افزود: ورزشگاه آزادی برای اوورهال شدن، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. تیمی قرار نیست پول به ما بدهد؛ استقلال و پرسپولیس برای هر بازی قرار نیست یک میلیارد و اندی پول بدهند. هزینه هر تیم حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر بازی‌ست و این رقم میلیاردی بر اساس توافق بین سازمان لیگ، شرکت و باشگاه‌ها بوده. تبلیغات محیطی حدودا ۱۰ میلیارد تومان بوده. امسال برای ۳۰ بازی سرخابی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده. سازمان لیگ هم متضرر نشده، قبل از ۱۳۵ میلیارد محیطی یک درصدی برمی‌داشت و الان آن درصد بیش‌تر هم شده. شرکت توسعه هم به این مجموعه‌ها سرویس می‌دهد و این ۱۰ درصد دریافتی هم صرف تعمیر و نگهداری مجموعه آزادی خواهد شد. هزینه بازسازی ورزشگاه آزادی را از درآمد‌های شرکت یعنی تبلیغات، سرمایه‌گذار‌ها و امثالهم کسب می‌کنیم.

عاصم یوسفی درباره ورزشگاه اختصاصی نیمه کاره بانوان در مجموعه آزادی تصریح کرد: استادیوم ۴۰ هزار نفری بانوان حدود ۱۳ سال پیش شروع به ساخت کرد و بعد از ۳ سال، مشکلات پیمان‌کار پروژه را به تعطیلی کشاند و ماشین‌آلات آن هم ضبط شد. طی ۱۰ سال اخیر هم ضرر و زیان‌هایی از سوی پیمان‌کار دریافت شد. امسال هم ۷.۵ میلیارد حکم گرفت که طی جلساتی، یک ریال هم پرداخت نشد و پروژه از پیمان‌کار گرفته شد. برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم. سال آتی این پروژه را به سمت بهره‌برداری می‌بریم.

وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه‌های موجود تاکید کرد: طرح آمایش سرزمینی توسط وزارت‌خانه آماده شده، اما نقشه‌ها باید بازبینی شود و به‌روز کنیم. آسیب زدن به پروژه‌ها منطقی نیست، اما برخی از پروژه‌ها اجرایی شدن‌شان منطقی نداشته. نگهداری از پروژه‌های استانی با ادارات کل هست. وقتی نقشه را نداشته باشیم، مسیر را اشتباه می‌رویم. به اتاق فکر قائل هستم و بدون آن حتی یک قدم هم برنمی‌دارم. برخی استادیوم‌ها از قبل بوده و شاید حتی نیاز به آن هم نیست. برای برون‌رفت از این میراث‌ها و رفتن به سمت شرایط مطلوب، پروژه‌های نیمه‌تمام را برای جلوگیری از مستهلک شدن باید به بهره‌برداری رساند. ورزشگاه تختی انزلی مجددا به مدار آمده و طی هفته‌های آتی، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. در سال ۱۳۹۴ بودجه عمرانی شرکت ۳۰۴ میلیارد تومان بوده، اما در سال ۱۴۰۰، بودجه ۳۵۰ میلیاردی اوراقی به ما رسیده. ۴۵ درصد این رقم اصلا وجود ندارد. تورم ۲۰ برابری طی این ۶ سال، می‌گوید حداقل باید ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم، اما این‌گونه نیست. اصلا دروغ نمی‌گوییم و قول هم نمی‌دهیم، اما تمام تلاش‌مان را خواهیم داشت تا کاری انجام نشده، اعلام نکنیم.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به سئوالی درباره انتقادات گل محمدی از وضعیت زمین تمرین این باشگاه گفت: گل‌محمدی اگر نکته‌ای گفته، من نمی‌دانم، اما هم استقلال و هم پرسپولیس زمین تمرینی دارند. آقای درویش هم در نشست اخیرمان گفت که مشکلی بابت زمین تمرینی ندارند. این که استقلال و پرسپولیس زمین اجاره‌ای دارند، در همه‌جای دنیا همین است. دوستان خارجی فکر می‌کنند هر کاری ما می‌کنیم، اشتباه است و کار خودشان درست. سرخابی‌ها دولتی هستند و تا روزی که باشند، در خدمت‌شان هستیم و هیچ مشکلی نداریم. سرخابی‌ها هم می‌توانند زمین تمرین بسازند؛ همان‌طور که مالکیت زمین سپاهان برای ماست.

وی درباره مشکلات مجموعه سوارکاری گنبد بیان کرد: مجموعه سوارکاری گنبد در ملکیت شرکت قرار دارد و بهره‌بردار سرویس‌دهنده به مجموعه سوارکاران، هیأت استانی‌ست. مسئولیت رسیدگی به مجموعه سوارکاری با هیأت و فدراسیون است و ما فقط مالک هستیم.

عاصم یوسفی درباره وضعیت تعامل با فدراسیون‌ها برای ساخت و ساز اماکن ورزشی گفت: برای احداث و ایجاد یک ساختمان، نیاز به زیرساخت داریم. عرصه ورزشگاه انقلاب برای آستان قدس است و اعیانی آن برای وزارت‌خانه است. ساخت‌وساز در این ورزشگاه نیاز به مجوز لازم از صاحب عرصه دارد. شاید وعده‌های قبلی براساس بی‌شناختی بوده، اما مجموعه آزادی کاملا در اختیار شرکت و وزارت ورزش‌وجوانان است. شرکت توسعه، برج فدراسیون‌ها را با هزینه خودش احداث نمی‌کند که بحث مستاجری پیش بیاید. همه فدراسیون‌ها را وارد این چرخه می‌کنیم. برای احداث ۱۰۰۰ متر زمینی که هر فدراسیون بگیرد، بالغ بر ۱۵ میلیارد هزینه نیاز دارد. در این برج هر فدراسیون نهایتا با ۸ میلیارد تومان وارد خواهد شد که فضا‌های مشاعی و تمرینی و رفاهی هم خواهیم داشت.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات فدراسیون تنیس و نداشتن زمین اختصاصی برای تمرین تیم ملی بیان کرد: فدراسیون تنیس الان ۶ زمین دارد و در باشگاه انقلاب هم هست. باز هم پیشنهاد دادیم مجموعه‌های آزادی و شیرودی هم در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. مجموعه بین‌المللی انقلاب را هم اوورهال می‌کنیم.

وی درباره مشکلات شرکت گفت: شرکت توسعه در روز اول طراحی‌اش قرار بود که حامی ورزش و ورزش‌کاران باشد. در مسیر اقدامات خوبی هم رخ داده، اما دیکته نانوشته، غلط ندارد. شرکت توسعه با همه طول و عرضش، ۶ ماه معوقه حقوق پرسنل داشت و ۵۰ میلیون تومان تنها دارایی در سپرده داشت. از سال ۱۳۹۷ مالیات و بیمه پرسنل معوق بود و ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی به‌روز جاری داشتیم. در ۲۷امین روز کاری‌مان، اما ۶۰ درصدش برطرف شد. شرکت امروز قطاری روی ریل است و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. زمزمه انحلال شرکت توسعه را نشنیده‌ام و خبری ندارم.

عاصم یوسفی در پاسخ به سئوالی درباره واردات برای حوزه ورزش گفت: به واقع به واردات در هیچ حوزه‌ای نداریم و همه چیزمان برای ساخت و پرداخت اماکن ورزشی در داخل کشور هست و هیچ تاثیری از سوی تحریم‌ها وجود نداشته.

انحلال شرکت توسعه را نشنیده‌ام، اوورهال شدن آزادی، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر:۱۸۰۶۰۹۴، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین