پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
براساس یک قانون جدید شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به شفاف‌سازی نرخ خدمات خود برای مصرف‌کنندگان شده‌اند.

شعار سال: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته "بالا بودن هزینه تعمیرات" از جمله دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدنظر قرار گرفته و شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به شفاف‌سازی نرخ خدمات برای مصرف‌کنندگان شده‌اند.

در این زمینه در ماده ۲۲ اصلاحیه ‌آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو آمده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است نسبت به تعیین نرخ خدمات تعمیرات، قطعات یدکی و مواد مصرفی ... اقدام کرده و پس از تطبیق و صحه‌گذاری توسط شرکت بازرسی ظرف یک ماه از زمان اعلام به شرکت عرضه‌کننده، آن را به واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز خود ابلاغ کند. براساس این ضوابط نمایندگی و یا واسطه خدمات پس از فروش صورتحساب مصرف‌کننده را به ایشان ارائه می‌کند".

همچنین در تبصره ماده ۲۲ این قانون تصریح شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است امکان مقایسه صورتحساب صادره با نرخ خدمات را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی خود فراهم کند".

بنابراین طبق این قانون شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید تمام نرخ‌های قطعات، تعمیر و خدمات را در سایت اینترنتی خود منتشر کنند تا مصرف‌کنندگان از نرخ رسمی قطعات و خدمات آگاهی یافته و بتوانند در موارد مورد نیاز صورتحساب دریافتی در شبکه خدمات پس از فروش را با نرخ‌های اصلی، تطبیق داده و چک کنند تا از احتمال دریافت وجوهی اضافه بر نرخ‌های رسمی، جلوگیری شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 5 آذر 95 ، کد مطلب: 95090502871: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین