پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
بلومبرگ گفته ایران منتظر است در دو روز آینده نظر اروپا را در مورد پاسخ خود به احیای برجام، دریافت کند.در همین حال ایندیپندنت فارسی نیز مدعی شده: پاسخ ایران برخلاف آنچه که اروپا انتظار داشت، بله یا خیر نیست و در آن، اما و اگر‌هایی مطرح شده است. هرچند از محتوا یا جزئیات پاسخ ایران، هنوز به‌طور رسمی گزارشی منتشر نشده، اما گزارش منابع خبری معتبر و موضع‌گیری‌های برخی از مسئولان ایرانی، نشان می‌دهد حکومت ایران همچنان برای رسیدن به توافق نهایی، «پیش‌شرط» گذاشته است و این پیش‌شرط‌ها عمدتا ناظر به مسائل اقتصادی و رفع تحریم‌ها است.

شعار سال: بلومبرگ گفته ایران منتظر است در دو روز آینده نظر اروپا را در مورد پاسخ خود به احیای برجام، دریافت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به‌دنبال انتشار موافقت ضمنی و احتمالی ایران با احیای توافق هسته‌ای «برجام» بهای نفت غرب تگزاس با ۵/۷ درصد کاهش، به‌نزدیک ۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

بلومبرگ همچنین مدعی شده: پاسخ ایران به «اتحادیه اروپا» می‌تواند نتیجه توافق ایران با دولت آمریکا، در راستای افزایش صادرات و عرضه نفت باشد. در پی حمله روسیه به اوکراین و بوجود آمدن بحران انرژی در جهان، غرب به ویژه آمریکا به شدت به دنبال منابع جدید نفتی از جمله نفت ایران هستند.
اروپا تا دو روز آینده پاسخ ایران را خواهد داد، قیمت نفت کاهش یافت

در همین حال ایندیپندنت فارسی نیز مدعی شده: پاسخ ایران برخلاف آنچه که اروپا انتظار داشت، بله یا خیر نیست و در آن، اما و اگر‌هایی مطرح شده است. هرچند از محتوا یا جزئیات پاسخ ایران، هنوز به‌طور رسمی گزارشی منتشر نشده، اما گزارش منابع خبری معتبر و موضع‌گیری‌های برخی از مسئولان ایرانی، نشان می‌دهد حکومت ایران همچنان برای رسیدن به توافق نهایی، «پیش‌شرط» گذاشته است و این پیش‌شرط‌ها عمدتا ناظر به مسائل اقتصادی و رفع تحریم‌ها است.

در همین حال «نبیلا مسرلی» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: ما پاسخ ایران را شب گذشته دریافت کردیم. در حال مطالعه آن و رایزنی با سایر مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده پیرامون مسیر پیش رو هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 25 مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: 1428817، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
هر دو طرف به نوعی نگران ضمانت های اجرا هستن و پیش شرط ارائه میدنباید منتظر جواب موند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین