پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
در استان قزوین از قالب های مختلفی مانند اشتغال، ازدواج، آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت و هویت به مقوله جوانان نگاه می کنیم. در این بین، متاسفانه وضعیت خوبی در اشتغال نداشته و این موضوع مهم ترین دغدغه جوانان قزوینی را تشکیل می دهد.
شعارسال: مهران قاسمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا اظهار کرد: در استان قزوین از قالب های مختلفی مانند اشتغال، ازدواج، آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت و هویت به مقوله جوانان نگاه می کنیم که متاسفانه وضعیت خوبی در اشتغال نداشته و این موضوع مهم ترین دغدغه جوانان قزوینی را تشکیل می دهد.

قاسمی با بیان اینکه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته تشریح کرد: باتوجه به گذراندن دوران سخت و رکود اقتصادی، کل جامعه از این منظر دچار آسیب هایی شد که استان قزوین هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی درباره راهکارهای برون رفت از این وضعیت هم خاطرنشان کرد: جدی گرفتن اقتصادمقاومتی به صورت آگاهانه، تسهیل شرایط برای کارآفرینان و کارآفرینی باتوجه به اینکه استان قزوین قطب صنعت کشور است و اعتماد به جوانان در ادارات به شرطی که آنها هم پای کار بوده و به علم روز مجهز باشند از جمله مواردی است که می تواند در افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری موثر باشد.

این مقام مسوول درباره مهم ترین اقدامات و برنامه های خود در خصوص ساماندهی وضعیت جوانان در استان قزوین تصریح کرد: در همین راستا ستاد ساماندهی امور جوانان از مدت ها پیش تشکیل شده که در آخرین جلسه از این ستاد بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان و اعطای وام های ازدواج به این قشر باتوجه به تصویب 10000وام ازدواج در سفر ریاست جمهوری تاکید شد.

قاسمی ادامه داد: در همین زمینه از بانک ها درخواست کرده ایم تا گزارشات خود را به ما ارائه کنند و از سوی دیگر نیز خواستار ارائه گزارش جامع توسط اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی قزوین در خصوص اشتغال استان شده ایم چراکه مطالبه گری از دستگاه های مرتبط با جوانان مانند آموزش و پرورش و... در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش آمار طلاق در قزوین درباره آسیب های اجتماعی هم توضیح داد: خوشبختانه با کنترل شیب تند طلاق ها در استان قزوین به دوران تثبیت در این زمینه رسیده ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین با قرارداشتن در بین 7-6استان نخست در زمینه طلاق در این خصوص سرآمد است که جلوگیری از این رویه غلط مستلزم همکاری همه ارگان هاست که در این راستا همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان قزوین برای کاهش آمار طلاق بسیج شده اند.

قاسمی یادآور شد: همچنین از مدت ها پیش آموزش های قبل از ازدواج را در دستور کار قرار داده ایم و آمار نزاع هم در استان بررسی می شود و از طرفی هم قزوین به عنوان پایلوت طرح اوقات فراغت انتخاب شده و طرح کار و کارآفرینی هم در این استان اجرا می شود تا به یک جمع بندی خوب در بحث جوانان دست پیدا کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: سه شنبه 2 اذر 1395، کدخبر: 485453، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
دولت با شرایط فعلی نمی تواند در این حوزه موفق باشد. بهتر است وعده بی جا ندهید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین