پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
سفیر کوبا در تهران از کمک ایران به مهار حریق در مخازن نفت این کشور خبر داد و از همکاری وزارت نفت در این عملیات قدردانی کرد.
شعار سال: آلبرتو گونزالس کاسالس امروز (سه‌شنبه، ۲۵ مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پنجم ماه اوت (۱۴ مردادماه) تأسیسات نفتی کوبا در شهر ماتانزاس دچار حریق شد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی بسیار گسترده در مخازن نفت این کشور چند انفجار پیایی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه به‌دلیل انفجار در این تأسیسات متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و چند نفر هم ناپدید شدند، افزود: متأسفانه این حادثه روی محیط زیست هم تأثیر گذاشته است.

سفیر کوبا در تهران با یادآوری اینکه همزمان با وقوع این حادثه کشور‌های ایران، مکزیک و ونزوئلا برای کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: ایران تجربه زیادی در مهار آتش تأسیسات نفتی از جمله خاموش‌کردن چاه‌های نفت کویت دارد و از این رو ایران گروهی از متخصصان خود را برای کمک به مهار آتش به کوبا اعزام کرده است.

گونزالس کاسالس از جمهوری اسلامی ایران، وزارت نفت، جواد اوجی، وزیر نفت، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر و مردم ایران که همیشه در شرایط سخت کنار مردم کوبا ایستادند، قدردانی کرد.

متخصصان ایرانی حاضر در کوبا به ریاست مظاهر انصاری، مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت اکنون در حال بازرسی ایمنی تأسیسات و ارائه گزارش درباره نواقص و راهکار‌های ارتقای ایمنی و حفاظت از حریق (فعال و غیرفعال) در تأسیسات هستند و بسته پیشنهادی را برای ارائه به مقام‌های نفتی به‌منظور انتقال متخصصان کوبایی به کشور و آموزش آن‌ها در مراکز آموزشی ویژه ایمنی و اطفای حریق و دوره‌های تخصصی تربیت فرمانده میدان آماده کرده است.

ماتانزاس مهم‌ترین بندر کوبا برای واردات نفت و دیگر حامل‌های انرژی است، نفت خام سنگین کوبا، نفت کوره و گازوئیل ذخیره شده در این شهر به‌صورت عمده برای تولید برق در جزیره استفاده می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی شانا، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۴۶۰۶۸۷، www.shana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین