پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده، قرار است، با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه همت، رینگ شمالی تهران از طریق اتصال متروی پردیس به کرج ایجاد شود. به گفته او، این پروژه با مشارکت خارجی‌ها انجام خواهد شد و مذاکرات اولیه با چین انجام شده است. پروژه‌های بزرگ را در تهران آغاز کرده‌ایم، اما عمده تلاش خود را در حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو انجام می‌دهیم.
شعار سال: آنگونه که علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده، قرار است، با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه همت، رینگ شمالی تهران از طریق اتصال متروی پردیس به کرج ایجاد شود. به گفته او، این پروژه با مشارکت خارجی‌ها انجام خواهد شد و مذاکرات اولیه با چین انجام شده است.

این اظهارات در شرایطی اعلام شده‌اند که پروژه متروی تهران - پردیس هنوز نهایی نشده و کلنگ احداث آن به زمین زده نشده است. ضمن اینکه احداث این پروژه که قرار است از شرقی‌ترین ایستگاه متروی تهران به شهر جدید پردیس صورت بگیرد، در زمره وظایف وزارت راه و شهرسازی (دولت) است و تا پیش از این بحثی درباره شهرداری تهران در میان نبوده است. مضاف بر این، گفته می‌شود، در صورت نهایی شدن مسیر پروژه متروی تهران- پردیس، بنا به گفته مسوولان احداث آن حدود ۴ سال طول خواهد کشید.

این همه در حالی است که در محور شرقی- غربی شمال تهران هم اینک هیچ گونه خط مترو فعال نیست. هم اینک دو محور شرقی – غربی در تهران وجود دارد یا دستکم بخش‌هایی از آن احداث شده است. محور اول متشکل از خط ۲ و ۵ مترو است که از تهران پارس تا میدان توپخانه و از آنجا تا صادقیه و سپس تا کرج امتداد دارد. محور دوم، اما متشکل از خط ۳ و ۶ است که در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) به هم می‌رسند. این محور از شهرک شهید محلاتی و نوبنیاد به سهروردی و میدان یاد شده می‌رسد و از آنجا تا شهرک آزمایش و سپس شهرک اشرفی اصفهانی امتداد می‌یابد. از این رو، هیچ یک از دو محور شرقی - غربی موجود از کرانه شمالی پایتخت عبور نمی‌کنند.

وعده افتتاح ۴۰ پروژه در دو ماه پایانی سال

بشهردار تهران در مراسم آغاز به کار ادامه بزرگراه یادگار امام با اشاره به شنبه‌های امید و افتخار گفت: هفته گذشته اعلام کردم که با تلاش‌های شبانه روزی همکارانم تا ۱۲ بهمن ماه افتتاح‌هایی در عرض و طول پروژه‌های شهری و ملی خواهیم داشت. وی ادامه داد: از ۱۳ بهمن ماه تا عید نوروز به مناسبت سالروز ورود امام به میهن بیش از ۴۰ پروژه را هر روز افتتاح خواهیم کرد و جدول این پروژه‌ها استخراج شده است. وی با اشاره به پروژه شهید شوشتری گفت: این پروژه ۵ و نیم درصد بار شرقی ترافیک شرق و ۱ و نیم درصد ترافیک تهران را کاهش می‌دهد و ماه گذشته فاز اول این پروژه انجام شد و انشاالله در نیمه اول سال آینده حدود ۹ و نیم کیلومتر بزرگراه در شرق تهران افتتاح می‌شود.

زاکانی اظهار کرد: بنا داریم در اتوبان شهید شوشتری قطعه‌ای از آزادراه ایجاد شود و مکاتبات این کار انجام شده و هفته گذشته دستور وزیر راه را دریافت کردم.

شهرداری تهران درباره پروژه شهید متوسلیان گفت: این پروژه تونلی دو طبقه است که از انتهای شهید صیاد تا اتوبان آزادگان فضایی را ایجاد می‌کند، اما از آنجایی که انجام این کار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد مدیریت شهری سابق به دنبال آن نرفته است. وی ادامه داد: بر همین اساس پروژه شهید متوسلیان را در غالب پروژه‌های مشارکتی تعریف کردیم و ۳ ایده برتر انتخاب شدند در یک مدت ۴ ساله این پروژه بزرگ به سرانجام خواهد رسید.
 
ادعای شهرداری تهران در خصوص مذاکره با چینی‌ها برای اتصال متروی پردیس به کرج

مذاکره با چینی‌ها

زاکانی درباره پروژه رینگ شمالی تهران تصریح کرد: این پروژه رینگ شمالی تهران را نجات می‌دهد و به دنبال این است تا بار ترافیکی شهید همت را کاهش دهد و مترو پردیس را به کرج متصل کند و البته این پروژه به کمک مشارکت خارجی انجام می‌شود مذاکرات اولیه با چین صورت گرفته است. شهردار تهران گفت: پروژه‌های بزرگ را در تهران آغاز کرده‌ایم، اما عمده تلاش خود را در حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو انجام می‌دهیم. زاکانی ادامه داد: هرچه تعداد اتوبان‌ها را هم افزایش دهیم، اما بازهم ترافیک و آلودگی باقی خواهد ماند، اما سرمایه‌گذاری ویژه شهرداری تهران در حوزه مترو است تا بتوانیم در بستر زیرساخت‌های ریلی مشکلات تهران را جا کنیم و امیدوارم تا عید ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.

احکام مدیران شهری یک‌ساله بود

زاکانی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کل پروژه از ادامه یادگار امام آغاز می‌شود گفت: انتهای این پروژه تا بزرگراه شهید بروجردی می‌رسد.

وی ادامه داد: ۴ کیلومتر این پروژه در بستر پروژه شهید بروجردی ادامه می‌یابد و ادامه آن تا بلوار فتح در مدت ۲۴ ماه انجام می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به ادامه قسمت جنوبی این پروژه بیان کرد: همزمان برای بال جنوبی یادگار امام و رسیدگی به املاک ریز دانه و تملک آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد تا یادگار را به پل شهید کاظمی متصل کنیم.

زاکانی تصریح کرد: پروژه یادگار امام برای غرب تهران گشایش بار ترافیکی به همراه دارد کاری کاملاً منطقی و دقیق در حال انجام است تا در شرق، غرب و مرکز تهران گشایش‌های ترافیکی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شهری داشته باشیم که بر مدار پیاده‌راه و حمل و نقل عمومی پیش رود اظهار کرد: توسعه بزرگراه به عنوان نیاز اولیه به شمار می‌رود و همزمان برنامه‌ریزی اصلی خود را در مترو انجام می‌دهیم و می‌خواهیم ۲ هزار اتوبوس را به ۵ هزار عدد برسانیم. شهردار تهران درباره انتصابات جدید در شهرداری گفت: با همه دوستان خود عهد و پیمان بستیم تا بصورت جهادی و شبانه روزی و فارغ از هرگونه هیاهوی سیاسی گمانه زنی کاری جدی انجام دهیم و که بخشی از ماجرا نیروی انسانی مدیریت کار است.

زاکانی ادامه داد: سال گذشته کار را شروع کردیم تمامی احکام را یکساله صادر کردیم و تدبیر داشتیم که در مدت یکسال برآورد‌ها را انجام دهیم و ما‌به‌ازای مجموعه‌ای که از طریق شایسته سالاری انتخاب شدند افراد مورد ارزیابی قرار گیرند که اکثریت دوستان ما آزمون را خوب پس دادند و خدماتی که امروز ارایه می‌دهیم و شنبه‌های امید و افتخار محصول کار همین عزیزان است.

وی گفت:، اما نقش مدیریتی را مورد بازبینی قرار داده‌ایم و تعداد کمی از دوستان نیز ممکن است تغییر کنند. شهردار تهران با اشاره به برخی از صحبت‌ها مبنی بر اینکه مدیریت شهری پایانه اکباتان را به نام خود تمام کرد گفت: این پروژه متعلق به ۱۴ سال پیش است و سال‌ها تعطیل بود عقل سلیم حکم می‌کند کار‌های مانده را تکمیل و در جهت ایجاد کار جدید حرکت کنیم. زاکانی گفت: در بستر سرمایه‌گذاری جدی که صورت گرفت و پایانه اکباتان تکمیل شد ما ۹۰ درصد پایانه اکباتان را تحویل گرفتیم، اما اگر قرار بود مثل خودشان کار پیش ببریم ۴۰ سال دیگر طول می‌کشید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه تعادل، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:۱۹۲۰۵۸، www.taadolnewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین