پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ شهریور)، با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

شعار سال: نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با ۱۳۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن این لایحه به شرح ذیل است:

ماده واحده - از سال ۱۴۰۱ مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال، مواد اولیه و قطعات ساخت و یدکی تجهیزات و ملزومات پزشکی و توان‌بخشی و تجهیزات پزشکی بادوام (دستگاه‌ها) که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مبادی گمرکی معاف می‌باشند.

تبصره - در صورتی که موارد مذکور تولید مشابه داخلی داشته باشد، اگر واردات آن به دلیل کمبود داخل نسبت به نیاز بازار ضرورت داشت، واردات آن‌ها با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی (مصوب ۱۳۹۸) مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ دو درصد (۲ درصد) در مبادی گمرکی است.

پیش از رأی‌گیری برای بررسی یک فوریت این لایحه، دو فوریت آن به رأی گذاشته شد که با ۱۲۹ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب نرسید.

همچنین علی ادیانی راد نماینده دولت در صحن مجلس در توضیح اهمیت این طرح، عنوان کرد: این لایحه محاسن بسیاری دارد که موجب کاهش هزینه واردات، قیمت تمام شده کالا، تسریع در ترخیص دارو و جلوگیری از رسوب شدن کالا در گمرک می‌شود و برای کمک به مردم بسیار مفید خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۶۰۹۰۰۰۲۳۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین