پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
در هفته گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران توانست ۱۱۷ واحد رشد کند و در تراز ۷۹ هزار و ۳۸۵ واحدی قرار گیرد. معاملات این هفته تا حدی از جو هیجانی هفته های قبل فاصله گرفته بود.

شعار سال: دماسنج بازار سرمایه در چهارشنبه ۲۶ آبان در تراز ۷۹ هزار و ۲۶۸ واحدی قرار داشت که در طی هفته گذشته توانست ۱۱۷ واحد رشد کند و در تراز ۷۹ هزار و ۳۸۵ واحد بایستد. همچنین شاخص آزاد شناور که در آخرین روز کاری هفته گذشته در تراز ۸۸ هزار و ۵۰۶ واحدی قرار داشت با ۱۰۸ واحد صعود عدد ۸۸ هزار و ۶۱۴ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز با ۳۴۶ واحد رشد از عدد ۵۶ هزار و ۳۷ واحدی به رقم ۵۶ هزار ۳۸۳ واحدی رسید اما شاخص بازار دوم با ۱۲۴۷ واحد افت از عدد ۱۷ هزار و ۱۷ واحدی تا رقم ۱۶۸ هزار و ۷۷۰ واحدی پایین آمد.

در هفته‌های گذشته با وجود جو هیجانی در بازار سرمایه ایران از بابت شرایط سیاسی و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا، بازار سهام شاهد افت و خیزهایی شد و بازیگران بازار سرمایه نسبت به این خبر واکنش‌های زیادی نشان دادند اما در روزهای گذشته هیجان‌های ناشی از این تحولات فروکش و معاملات شرایط ارامی را سپری کرد.

اما در این روزها نه تنها ایرانی ها بلکه اروپایی ها نیز منتظرند ببینند سیاست های کاخ سفید پس از به قدرت رسیدن رسمی رییس جمهوری جدید چگونه خواهد شد و چه تغییراتی خواهد کرد چرا که گردش این سیاست ها می تواند در بازارهای سرمایه جهانی تاثیرات ماندگاری بگذارد و شرایط بازار سهام ایران را هم حداقل به صورت موقتی تغییر دهد.

از ابتدای سال تا کنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتیب برابر با ۱۰۱۵ میلیون سهم و ۲۲۳۵ میلیارد ریال بوده است. در آبان ماه ۹۵، دفعات معاملات برابر با ۸ درصد در مقایسه با مهر ماه ۹۵ افزایش یافت و از یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۸۷ نوبت به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۷۶ نوبت بالغ گردید.

بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۹ شرکت و ارزش بازار ۶۷۰ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۳۸۱ هزار میلیارد ریال و فلزات اساسی با ۳۱۴ هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۸۳۹۳ میلیارد ریال و معادل ۳۹۵ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۹۶۲۱ میلیارد ریال و در حدود ۴۲ درصد از کل فروش ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۲۲۷ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۶۰ و ۵۷ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

یادآور می شود نسبت P / E بازار در آبان ماه برابر با ۷.۴۲ مرتبه بوده است. ۴۵ شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات لحاظ نشده اند. همچنین به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های واقع در صنعت سرمایه گذاری ها، ۱۷ شرکت فعال در این گروه در گزارش P / E لحاظ نمی گردد. بنابراین، نسبت قیمت به عایدی (P / E) محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار ۲۷۹ شرکت معادل ۳۲۰۱ هزار میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از ۴۳۱ هزار میلیارد ریال است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 5 آذر 1395، کد مطلب: 95090502881:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بروکر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
بورس تهران یلخیه . شاخص می سازن. شاخص بالا می برن . پایین می برن. ارتباطی هم با بورس جهانی و سیاست ها و رویدادهای جهانی نداره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین