پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۳۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
دکتر کلانتری معاون وزیر عتف از رسالت تمدن سازی در دانشگاهی صحبت می‌کند که درمانده در نسل دوم خود بوده و با فرمان فعلی، حتی قادر به تربیت درست ورودی‌ها نخواهد بود. باید پرسید که آیا با حلوا حلوا کردن دهان شیرین می‌شود؟ تمدن سازی و پذیرش رسالت بینانسلی، الزامات خاصی دارد که در شرایط فعلی در وزارت عتف در هیچ یک از رویکرد‌های اصلاحی، توسعه و حتی آسیب شناسی دیده نمی‌شود. آستین بالا باید زد آقای دکتر کلانتری. از برج عاج تخیل و شعار پائین بیا.
شعار سال: دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در طرح ولایت اساتید که در قالب دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد برگزار شد، هزار و ۱۰۰ صفحه اینستاگرامی شناسایی شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ترویج سبک زندگی دانشجویی فعالیت می‌کنند که این سبک هیچ سازگاری با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت علوم ندارد و باید با هوشیاری اینگونه فعالیت‌ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سبک زندگی دانشجویان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و جریان سبک زندگی از مدار خود خارج شده است، متذکر شد: اگر شیوه و سبک زندگی تغییر کند، نظام معرفتی دگرگون می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی هدف نهایی انقلاب جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه در مسیر تمدن‌سازی نقش مهمی دارد.

کلانتری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار دانشگاهی بر شناسایی وضعیت موجود و جهت‌گیری برای تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کردند که بسیج در این راستا نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی تاکید کرد: بحث فرهنگی در دانشگاه‌ها نباید در حاشیه باشد و خروجی دانشگاه اسلامی باید افرادی نظیر شهید چمران باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۲۸۷۱، www.msrt.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین