پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از ترسیم نقشه ایل راه‌های استان‌های هرمزگان و کرمان گفت: با ایجاد ایل راه‌ها، عشایر از مسیرهای امن برای عبور دام خود استفاده می‌کنند.

شعارسال : منوچهر سالاری عصر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کوچ 2 هزار عشایر برون کوچ به استان هرمزگان اظهار داشت: عشایر برون کوچ از مناطق بردسیر، بافت و سیرجان استان کرمان به شهرستان‌های رودان، حاجی‌آباد و بخشی از بندرعباس کوچ می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان 3 هزار خانوار عشایر زندگی می‌کنند تصریح کرد: سالیانه 2 هزار خانوار عشایر به‌صورت برون کوچ به استان کرمان و هرمزگان قشلاق و ییلاق می‌کنند.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه ایل راه‌ها در کشور ایجاد می‌شود گفت: نقشه ایل راه‌های استان هرمزگان و کرمان در حال مطالعه و بررسی است که با ایجاد این ایل راهها عشایر از مسیرهای امن برای عبور دام خود استفاده می‌کنند.

سالاری در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: عشایر استان هرمزگان دارای 800 هزار واحد کوچک دامی هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: به دلیل خشکسالی و عدم قیمت مناسب گوشت تولیدی در طی 2 سال اخیر، تولید شیر و گوشت در بین خانوارهای عشایری کاهش یافته است.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به مهمترین مزایای عشایر، ایجاد امنیت، تولید صنایع دستی و مواد پروتیئنی و همچنین حفظ ذخیره ژنتیک دامی را از اهم این مزایا عنوان کرد.

سالاری، عشایر را نماد واقعی اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و گفت: اعضای یک خانواده عشایر با کمترین امکانات با همدلی وهمزبانی با یکدیگر بهترین محصولات دامی را تولید می‌کنند.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، کمبود منابع مالی برای خدمات دهی به خانوارهای عشایر و آبرسانی به آنها را ازمهمترین مشکلات عشایر استان ذکر کرد.

وی، پیگیری ایل راهها و خدمات رسانی به عشایر استان را ازمهمترین برنامه‌های سالجاری این سازمان برشمرد و تصریح کرد: نقشه ایل راههای استان هرمزگان وکرمان در حال مطالعه وبررسی است که با ایجاد این ایل راهها عشایر می‌توانند از مسیرهای امن برای عبور دام خود استفاده کنند.

وی در پایان اذعان داشت: عشایر برون کوچ هرساله از اواخر نیمه اول آبان ماه به استان کوچ می‌کنند وتا اوایل نیمه اول فروردین سال آینده در استان حضور دارند.

 با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار یکشنبه 24 آبان 1394 ، کد مطلب : 917561 : www.tasnimnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین