پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۳۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی گفت: برای پرداخت تسهیلات خرد شرط بررسی میانگین یا معدل مانده حساب نداریم و بانک‌ها باید به کسانی که در شعبه مربوطه حساب دارند، متناسب با اعتبارسنجی وام بدهند. این بیانات هرچند مورد توجه شهروندان قرار گرفته، اما انتقاداتی چند در خصوص غیرعملیاتی بودن بر آن وارد شده و شهروندان بیان می دارند که بانک ها به شیوه های مختلف نظیر میانگین معدل حساب، بلوکه کردن مبلغی از پول مورد تقاضا قبل از ارایه وام، بیمه تسهیلات و مواردی همانند ، اقدام به مشروط سازی روند دریافت تسهیلات می کنند.

شعار سال : دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی درباره اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد، شرط داشتن میانگین و مانده حساب را اعلام می‌کنند، بیان کرد، برای پرداخت تسهیلات خرد، متقاضیان فقط لازم است تا در بانک مربوطه حساب باز کنند و شرط داشتن میانگین مانده حساب نداریم.
وی در گفت‌وگو با رسانه در خصوص عملکرد بانک ملی در حوزه های مختلف بیان داشت که،با وجود آنکه در سال گذشته تعداد زیادی از شعب بانک ملی کاهش پیدا کرده، کاهش شعب بانک‌ها باید متناسب با نوع خدمات‌دهی بانک ها باشد.بر این قاعده، تعداد شعب بانک ملی در برخی مناطق باید توسعه پیدا کند که در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم تا بتوانیم همچنان در مناطق روستایی شعبه داشته باشیم و خدمات خود را ارائه دهیم.

پرداخت تسهیلات نباید مشروط به میانگین مانده حساب باشد

وی با اعلام اینکه تا اواخر تیر ماه امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت کرده‌ایم، گفت: بیشتر تمرکز بانک به‌منظور پرداخت تسهیلات برای وام ازدواج است و چون تقاضا زیاد است، افراد در صف مانده نیز زیاد هستند. البته، باید به این نکته توجه شود که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه باید به تناسب منابع قرض‌الحسنه انجام شود.

مدیر عامل بانک ملی، انتشار اسامی بدهکاران کلان شبکه بانکی را اقدام تاثیرگذاری دانست و ادامه داد: از زمان انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی، بسیاری از بدهکاران بزرگ برای پرداخت مطالبات خود اقدام کردند. مطالبات غیر جاری بانک ملی حدو ۴.۷ درصد است که عدد بالایی محسوب نمی شود.


این سخنان هرچند مورد توجه شهروندان قرار گرفته، اما انتقاداتی چند در خصوص غیرعملیاتی بودن بر آن وارد شده و شهروندان بیان می دارند که بانک ها به شیوه های مختلف نظیر میانگین معدل حساب، بلوکه کردن مبلغی از پول مورد تقاضا قبل از ارایه وام، بیمه تسهیلات و مواردی همانند ، اقدام به مشروط سازی روند دریافت تسهیلات خرد می کنند. برخی از شهروندان هم گلایه مند از سلیقه گرایی در روند اخذ وثایق وام های خرد هستند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین