پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود، ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و ۳۱ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.

شعار سال: طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد ، اظهار داشت: لازم است دولت و مجلس در بودجه‌های سالیانه به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند تا کمک‌معیشت جانبازانی که در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند برقرار شود و در راستای دسترسی عادلانه جانبازان به خدمات، پیشنهاد می‌شود پرداخت این کمک‌معیشت به دهک‌های بالا حذف و به ازای آن دهک‌های یک تا ۳ تحت پوشش قرار گیرند.
موهبتی با تأکید بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد متناسب با نیاز این بنیاد نیست، افزود: ۹۵ درصد از بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد به عنوان حقوق، مزایا و کمک‌معیشت به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.


معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود، ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و ۳۱ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.

کمک‌معیشت جانبازان با وجود ۶۰ درصد افزایش، ناکافی است
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ۱۰۵ هزار نفر از بنیاد کمک‌معیشت دریافت می‌کنند، گفت: کمک‌معیشت ایثارگران در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی از ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که معتقدیم این میزان کمک باز هم کافی نیست.

موهبتی با بیان اینکه مستمری خانواده معظم شهدا نیز امسال با حدود ۷۰ درصد افزایش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که برای پرداخت آن، به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: فقط تصویب بودجه کافی نیست. این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه و بودجه به این نهاد تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان ایثارگران از منابع عمومی و اختصاصی و هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه در نظر گرفته شده که این میزان کافی نیست.

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاداش بازنشستگی جانبازان
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال پس از گذشت ۱۰ سال پیگیری، ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پاداش بازنشستگی جانبازان در نظر گرفته شده است و ما نمی‌توانیم با برداشت اعتبار از این منبع یا دیگر منابع در نظر گرفته شده برای سایر بخش‌ها، کمبود منابع خود را جبران کنیم.

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری
موهبتی با بیان اینکه قرار بود امسال حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان ۵۷ درصد افزایش یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته و این ماه ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به ما اختصاص داد که بر اساس آن از ماه گذشته حق پرستاری ۳۸ درصد افزایش یافته است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت،تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۹۶۴۲۰، dolat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
1
30 هزاز پشت صفی، چطور زندگی کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین