پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شعار سال: هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر از تأیید اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در جلسه شورای نگهبان خبر داد و گفت: اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بررسی و تائید اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در شورای نگهبان

وی افزود: امیدوارم تسهیلاتی که طبق این اساسنامه برای مشمولین در نظر گرفته می‌شود، مرهمی بر آلام این عزیزان و خانواده‌هایشان باشد.

لازم به توضیح است که  :
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۱ و در اجرای تکلیف قانونی بند (ن) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج، هیئت وزیران «اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج» را به تصویب رساند. دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران مذکور و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره مندی از خدمات درمانی، اتخاذ کرد.


موضوع فعالیت صندوق یاد شده، فراهم کردن امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای مشمولین از طریق بانک های عامل، فراهم آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل آنان و نظایر آن که فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید، با استفاده از پایگاه اطلاعات و به منظور بهبود محافظت مالی برای مشمولین در قبال بخشی از هزینه های سلامت می باشد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین