پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
رسانه‌های هندی از جمله «ان‌دی‌تی‌وی و ای‌ان‌آی‌نیوز» به نقل از مقامات هواپیمایی این کشور اعلام کردند ساعاتی پیش یک هواپیمای خطوط هواپیمایی ماهان ایران وارد آسمان این کشور شد و به علت «تهدید به بمب‌گذاری» خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است. این در حالی است که میراکبر رضوی رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: تهدید بمب گذاری هواپیمایی ماهان ساختگی وشایعه بوده و این پرواز در زمان مقرر در سلامت کامل به زمین نشسته است.

شعار سال: رسانه‌های هندی از جمله «ان‌دی‌تی‌وی و ای‌ان‌آی‌نیوز» به نقل از مقامات هواپیمایی این کشور اعلام کردند ساعاتی پیش یک هواپیمای خطوط هواپیمایی ماهان ایران وارد آسمان این کشور شد و به علت «تهدید به بمب‌گذاری» خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است.

بنا بر گزارش این رسانه‌ها، پلیس دهلی ساعت ۹:۲۰ امروز (به وقت محلی) پیامی مبنی بر «تهدید به بمب‌گذاری» از هواپیمای ماهان ایران دریافت کرده و خلبان این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شدند، اما مقامات هواپیمایی هند به علت «مشکلات فنی» از فرود این هواپیما در فرودگاه دهلی نو جلوگیری کردند.

NDTV نوشت:ترس از بمب در هواپیمای مسافربری ایران در حالی که در حریم هوایی هند بود، مقامات را صبح امروز در حالت آماده باش قرار داد.

نیروی هوایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیمای ماهان ایر از تهران به سمت گوانگژو در چین در حرکت بود.

طبق گزارش ها، خلبان هواپیمای به دنبال مجوز فرود در دهلی بود، اما به دلایل فنی به جیپور منحرف شد.

خبرگزاری ANI گزارش داد که خلبان از فرود در جیپور خودداری کرد و حریم هوایی هند را ترک کرد.

این خبرگزاری افزود: جنگنده‌های نیروی هوایی هند برای اسکورت و رهگیری این هواپیما، به پرواز درآمدند.

منابع آگاه خبر دادند: ماهیت تهدید به بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی هنوز نامشخص است و وب سایت ردیابی پرواز Flightradar نشان داد که هواپیما پس از اینکه موفق نشده در فرودگاه‌های دهلی نو و جیپور هند فرود بیاید آسمان هند راترک کرده و اکنون این هواپیما وارد حریم هوایی چین شده است.

به گفته پلیس، تماسی در مورد تهدید بمب گذاری در پرواز در ساعت ۹:۲۰ صبح دریافت شد. مقامات فرودگاه دهلی بلافاصله به حالت آماده باش درآمدند.

به نوشته ای‌ان‌آی‌نیوز، داده‌های وب‌سایت «فلایت‌رادار ۲۴» نشان می‌دهد این هواپیما قبل از اینکه با اسکورت جنگنده‌های نیروی هوایی هند، آسمان این کشور را ترک کند به مدت کوتاهی ارتفاع پروازش در آسمان دهلی‌نو و جیپور پایین آمده بود.

جت‌های نیروی هوایی ارتش پس از «تهدید بمب‌گذاری» در هواپیمای مسافربری ایران به مقصد چین بر فراز هند حرکت کردند.

بر اساس گزارش ایندیان اکسپرس، به گفته منابع، این هواپیما در ابتدا فرود خود را از ارتفاع ۳۵۰۰۰ فوتی خود به ۲۱۰۰۰ پا آغاز کرد در حالی که در موقعیت نگهداری در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب دهلی قرار داشت. سپس از موقعیت نگهداری خارج شد و قبل از پرواز به سمت غرب تا ارتفاع ۳۵۰۰۰ فوتی بالا رفت.

با وجود اینکه رسانه‌های هندی اعلام کردند که خلبان هواپیمای ماهان ایر درخواست فرود اضطراری داده است و مقامات هواپیمایی هند با این درخواست مخالفت کرده اند، اما نیروی هوایی هند دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۲، هنگام عبور از حریم هوایی هند، در یک شرکت هواپیمایی با رجیستر ایران، گزارشی مبنی بر تهدید بمب گذاری دریافت شد. به هواپیمای مسافربری این گزینه پیشنهاد شد تا در «جیپور» و سپس در «چاندیگار» فرود بیاید. با این حال، خلبان اعلام کرد که تمایلی به تغییر مسیر به هر یک از دو فرودگاه ندارد.

روایت متفاوت هندی‌ها از درخواست فرود اضطراری هواپیمای ایرانی بدلیل تهدید به بمب گذاری
پروازماهان به سلامت به زمین نشست

همچنین، هواپیمایی ماهان در خصوص خبر رسانه هندی درباره درخواست خلبان پرواز تهران - گوانجو هواپیمایی ماهان برای فرود اضطراری در فرودگاه هند، اعلام کرد: در پی انتشار ادعایی مبنی بر «تهدید به بمب‌گذاری در پرواز شرکت هواپیمایی ماهان بر فراز هند و درخواست فرود اضطراری» روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع رساند هواپیمای مسافری ایرباس ۳۴۰ این شرکت از مبدأ تهران به مقصد گوانجو در کشور چین در حرکت بوده است و خلبان به محض اطلاع از احتمال بمب‌گذاری در پرواز مراتب را با مرکز مراقبت در میان گذاشته و به تشخیص مرکز کنترل عملیات ماهان مبنی بر ساختگی بودن این ماجرا و امنیت کامل پرواز به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در این اطلاعیه آمده است: به نظر می‌رسد طرح چنین گزارشاتی در شرایط کنونی بین‌المللی و داخلی به‌منظور برهم زدن امنیت و آرامش روانی مطرح شده است.

شرکت هواپیمایی ماهان در راستای اهداف عالیه خود که در درجه اول حفظ امنیت پرواز و همچنین خدمت‌رسانی مطلوب به مسافرین بوده است عزم خود را بیش از پیش جزم کرده است.

میراکبر رضوی رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: تهدید بمب گذاری هواپیمایی ماهان ساختگی وشایعه بوده و این پرواز در زمان مقرر در سلامت کامل به زمین نشسته است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۱ مهر۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۸۲۹۶۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین