پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور در ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه بامداد روز چهارشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند و تا ساعت ۹ و ۳۱ دقیقه صبح امروز چهارشنبه ۲۷ پس لرزه پس از این زمین لرزه شدید در خوی به ثبت رسیده است.براساس این گزارش، شدت این پس لرزه‌ها تاکنون بین ۳.۵ تا ۲.۶ یشتر بوده و این روند همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت دید و۵۸۰ نفر شهروند در شهرستان‌های خوی و سلماس مصدوم شدند.عوامل امدادی و نیرو‌های کمک رسان پس از وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

شعار سال: شهرستان خوی را می توان بعنوان یکی از کانون های فعال زلزله در کشور نامید. در ۴ اسفند ۱۳۹۸ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۷ ریشتر در ساعت ۹:۲۲ به وقت ایران حوالی قطور شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند و خسارات زیادی به بار آورد. در 22 شهریور ماه 1401 بنا بر گزارش موسسه زئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 5 ریشتر ، شهرستان خوی را لرزاند، اما گویا شرایط اماده باش خاصی در شهرستان اعلام نشد.

ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند و این زمین لرزه در ۷ روستا و بخش مرکزی خوی موجب بروز خسارات مالی و نیز مصدومیت 1127 نفر از شهروندان خویی شده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و بخش‌هایی دورتر در استان آذربایجان غربی و نیز حتی در بخشی از کشور ترکیه نیز احساس شد.

تعداد بازدید : 1165

در ساعت عصر همان روز نیز ، پس لرزه ای به بزرگی 4/6 ریشتر، این شهرستان را لرزاند. تعداد پس لرزه های بالای 2/5 ریشتر، 27 عدد گزارش شده و 10 پس لرزه بالای 3 ریشتر بوده است. 

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند


۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند
این زمین لرزه در ۷ کیلومتری خوی، آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری ایواوغلی، آذربایجان غربی و ۳۸ کیلومتری تسوج، آذربایجان شرقی و در عمق 10 کیلومتری زمین، به ثبت رسیده است. 


گزارش خسارات زلزله و روند امداد رسانی از زبان مدیران عملیاتی شهرستان و مقامات استان:

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی از آماده سازی اسکان اضطراری زلزله زدگان در این شهرستان خبر داد. وی با اشاره به اینکه مقدمات اسکان اضطراری برای موقع ضروری فراهم شده است، گفت: همه ادارات شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، اقدامات لازم انجام خواهد شد. تیم‌های ارزیاب در مناطق حضور دارند همچنین از دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی از جمله چایپاره، چالدران، سلماس و ماکو نیز تیم‌های ارزیاب حضور یافته‌اند تا برای بررسی وضعیت شهرستان کمک کار ما باشند.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند

سالم خویی مدیر بحران شهرستان خوی گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه بامداد امروز خوی به 1127 نفر رسیده و همچنان آمار مصدومان این زمین لرزه که حین ترک منزل به دلیل ترس از زمین لرزه مصدوم گردیده اند ، در حال افزایش است. وی با بیان اینکه تاکنون آمار خسارات مالی وارده این زمین لرزه 500 واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد برآورد شده است، افزود،با توجه به تداوم حضور تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران استان و ادامه داشتن کار ارزیابی ها، احتمال افزایش آمار خسارات مالی نیز وجود دارد.

کاظم غنی زاده  فرماندار سلماس در این خصوص بیان داشته است که، تعداد مصدومان زمین لرزه بامداد چهارشنبه در سلماس به ۴۲ نفر رسید. غنی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از بخش‌های اورژانس و بستری بیمارستان خاتم الانبیا (ص) سلماس با اشاره به مصدومیت تعدادی از شهروندان به حین ترک منازل به دلیل ترس ناشی از زمین لرزه در این شهرستان افزود: از این تعداد، ۱۲ نفر بستری شده و ۳۰ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند. از تعداد مصدومان بستری شده، یک نفر به دلیل آسیب شریانی به بیمارستانی در ارومیه اعزام شد تا اقدامات درمانی لازم روی او انجام شود.

تعداد بازدید : 494


شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بیان داشت که در پی این حادثه تاکنون ۳۱ تیم عملیاتی و امدادی هلال‌احمر شامل ۹۳ نفر امدادگر و نجاتگر از سه شهرستان سلماس، خوی و چایپاره برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به محل اعزام شده‌اند. وی با تفکیک خانوار‌های مورد ارزیابی در زلزله (خوی، چاپاره و سلماس) گفت: در خوی ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار شامل ۳۴ هزار و ۲۳۹ نفر، در چایپاره دو هزار و ۱۵۰ خانوار شامل هفت هزار و ۷۸۱ نفر و در سلماس سه هزار و ۹۲۱ خانوار شامل ۱۴ هزار و ۸۷۷ نفر توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. میرزایی با اشاره به ارزیابی روستای متاثر از زلزله در سه شهرستان خوی، چایپاره و سلماس بیان کرد که در پی وقوع زلزله امروز، تیم‌های ارزیاب پیشرو، اعضای خانه‌های هلال و دهیاران و شورا‌های مربوطه فراخوان شده و تاکنون ۵۳ روستا را مورد ارزیابی قرار داده اند.

تعداد بازدید : 247

میرزایی از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر با ۹۰ چادر در مناطق زلزله زده خوی خبر داد. وی بیان داشت که برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی به همراه ۹۰ چادر صورت گرفته و  اردوگاه برپا شده در خوی با ٣٣٠ تخته پتو، ١٢٥ تخته موکت و ١٤٠ بسته غذایی تجهیز گردیده است.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند
وی با بیان اینکه علاوه بر حضور ۱۰۸ نیروی امدادی، بالگرد هلال‌احمر استان هم آماده ارائه خدمات و انتقال نیرو‌ها و اقلام امدادی مورد نیاز است، گفت: ارتباط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات نیز برقرار شده و تمام امور و اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان در حال پیگیری و رصد است.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند

میرزایی افزود، از زمان دریافت گزارش وقوع زلزله تاکنون، اعلام آماده باش به جمعیت هلال‌احمر استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و هشت شهرستان خوی، سلماس، چایپاره، تسوج، تبریز، مرند، شبستر و جلفا، همچنین تشکیل جلسه مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۹۰ چادر در شهر دیزج‌دیز توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است. 

میرزایی با بیان اینکه سه سطح رنگ بندی زرد،نارنجی و قرمز در شهرستان‌های متاثر از زلزله اعلام شده بیان داشت که، براساس میزان خسارت و اثرگذاری زیان بار و شدید زلزله در سه شهرستان خوی، سلماس و چایپاره وضعیت قرمز، در شهرستان‌های پلدشت، شوط و چالدران وضعیت نارنجی و در شهرستان‌های ارومیه و ماکو هم وضعیت زرد اعلام کرده‌ایم.

عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی بیان نمود که تا ساعت ۱۴ ظهر چهارشنبه تعداد مصدومان زمین لرزه خوی به ۵۸۰ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۳۵ مصدوم در بیمارستان‌ها بستری و ۴ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. وی تشریح کرد که در اثر این زمین لرزه، ۵۰ واحد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده ، زلزله به ۵۰۰ واحد مسکونی خوی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت زده است.  هم اکنون ۱۲ روستای خوی به صورت مستقیم درگیر پیامدهای زلزله هستند. آرامش در شهر برقرار شده و مردم در خانه‌هایشان حضور داشته و روند امدادرسانی به زلزله زده‌ها ادامه دارد.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: قطعی برق در برخی مناطق خوی در دقایق اولیه وقوع زمین لرزه بلافاصله با تلاش نیرو‌های شرکت برق وصل شد و هم اکنون مشکلی در تأسیسات زیربنایی این منطقه وجود ندارد. در حال حاضر، شبکه برق به طور کامل در شهرستان خوی برقرار است و مشکل قطع برق نداریم.همچنین باید بیان نمود که  ۱۵ اکیپ امدادی در شهرستان خوی مستقر بوده و مشکلات احتمالی را به سرعت رصد و رفع کرده‌اند. البته اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق در شهرستان‌های شمال استان آذربایجان غربی در ارومیه به صورت آماده باش حضور دارند تا در صورت بروز زمین لرزه‌های جدید احتمالی و نیاز به برقراری جریان برق و رفع صدمات به شبکه توزیع ، فعالیت کنند که خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تشریح نمود که، در زمین لرزه بامداد امروز چهارشنبه در خوی تأسیسات آب این شهر آسیب ندیده است. هم اکنون مشکلی در زیرساخت‌های خدماتی و تأسیسات آب شهرستان خوی وجود ندارد و به تأسیسات آب این شهرستان آسیبی وارد نشده است.همچنین، در حال حاضر در همه روستا‌ها و شهر‌های شهرستان خوی و برخی شهر‌های اطراف، آب شرب پایدار برقرار است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این خصوص بیان داشت که، در اثر زمین لرزه بامداد امروز چهارشبه در خوی ۵۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده است. وی صبح چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان زلزله خوی اظهار کرد: بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند و مرکز شهرستان به همراه ۱۲ روستای این شهرستان به صورت جدی درگیر بحران زلزله هستند.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند
وی با بیان اینکه بر اساس گزارش اولیه تیم‌های ارزیاب بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده و 112 واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شده است. معتمدیان اظهار کرد: همچنین خسارت به زیرساخت‌های برق و آب در این شهرستان وارد شده، ولی مشکل خاصی نداریم و آب و برق هم در همه مناطق شهر و روستایی وصل است.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند
وی با بیان اینکه خسارات مالی نیز در حد ترک خوردگی برخی منازل گزارش شده است، عنوان کرد: پس بررسی‌های نهایی گزارش دقیقی از میزان خسارات مالی این زمین لرزه اطلاع رسانی می‌شود.

۵۰۰ خانه در زلزله خوی خسارت دید و ۵۸۰ نفر مصدوم شدند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وارد خوی شد + فرار از پس لرزه
محمدحسین نامی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران بعد از ظهر چهارشنبه جهت بررسی و بازدید میدانی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی وارد آذربایجان غربی شد. نامی ضمن بازدید از منطقه و صحبت با مردم و مدیران، بیان داشت که حادثه دیدگان از زلزله در این منطقه از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار می‌شوند. نامی بیان داشت که سریعا بازسازی واحد‌های حادثه دیده آغاز می‌شود و دولت تمامی تلاش خود را برای مدیریت بحران در این منطقه و آسوده خاطر کردن مردم به کار می‌گیرد.

تعداد بازدید : 213

اخبار تکمیلی: وزیر کشور وارد شهرستان خوی شد

احمد وحیدی وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق زلزله زده وارد فرودگاه خوی شد و مورد استقبال محمدصادق معتمدیان استاندار و جمعی از مسوولان آذربایجان‌غربی قرار گرفت. بررسی وضعیت و رسیدگی به مشکلات از مهمترین برنامه‌های این سفر است.
 
گزارش کامل از زلزله پائیزه خوی و خسارات وارده بر بیش از 500 واحد مسکونی
 
وحیدی وزیر کشور قرار است ضمن بازدید از مناطق و روستا‌های زلزله زده، از نزدیک در جریان وضعیت خدمات رسانی به زلزله‌زدگان قرار گیرد.

 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: خسارات زلزله خوی ، تعداد مصدومان زلزله خوی ، مصدومان زمین لرزه در سلماس ، خسارت مالی زلزله خوی ، اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی ، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی ، وضعیت برق در شهرستان زلزله زده خوی ، کاظم غنی زاده فرماندار سلماس ، شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ، عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ، طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ، لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی ، سالم خویی مدیر بحران شهرستان خوی ، میرزایی سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی ، مشخصات زلزله خوی ، زلزله خوی چند ریشتر بود ، ساعت و زمان وقوع زلزله خوی ، خسارات مالی زلزله خوی ، خسارت جانی زلزله خوی ، اثر زلزله خوی روی تخریب زیر ساخت های خدمات رسانی ، اثر زلزله خوی روی قطع اب گاز برق و تلفن ، تعداد مجروحین در زلزله خوی ، تعداد کشته شده ها در زلزله خوی ، اثرات زلزله خوی روی سلماس و چاپاره ، تعداد واحدهای تخریب شده در زلزله خوی ، تعداد واحدهای صدمه دیده در زلزله خوی ، تعداد دام های تلف شده در زلزله خوی ، اثر زلزله خوی روی تخریب جاده و پل ها و شریان های ارتباطی ، روند امداد رسانی در زلزله خوی ، گزارش اسکان موقت در زلزله خوی ، بیمارستان خاتم الانبیا سلماس ، ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی ، گزارش کامل زلزله خوی ، اولین گزارش از زلزله خوی ، کامل ترین گزارش از زلزله چهارشنبه خوی ، عکس های زلزله خوی ، گزارش تصویری از زلزله خوی ، مشکلات مردم در زلزله خوی ، حاشیه های زلزله خوی ، آخرین اخبار از زلزله خوی ، زلزله پائیزی خوی ، زلزله 1398 خوی ، زلزله 1401 خوی ، فرار محمدحسین نامی از پس لرزه ، فرار رئیس سازمان مدیریت بحران از پس لرزه در خوی ، ورود احمد وحیدی به خوی ، بازدید وزیر کشور از زلزله خوی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
1
0
بر اساس گزارش شما بنظر می رسد که روند خدمات رسانی خوب در حال انجام باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
اگه در زلزله سال 1398 به ما رسیدند، الان هم می رسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین