پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
سردار فدوی جانشین محترم فرماندهی کل سپاه بیان داشته اند که میانگین سنی بسیاری از دستگیرشدگان اخیر در شهرهای مختلف، ۱۵ تا 18 سال است. اگر این روایت درست باشد که هست، باید از خودمان بپرسیم که مگر گروه سنی 15-18 سال توان و انگیزه مطالبه و آشوب هدفمند دارد؟ کجای دنیا با این پدیده روبرو بوده ایم که در ایران باشیم؟ چرا گزارشات دریافتی غیر مستقیم در خصوص افراد دستگیر شده نشان می دهد که این افراد عموما کیس آسیب بوده اند؟ هر کس که الفبای امنیت را بداند ، می تواند درک کند که کاسه ای زیر نیم کاسه است. بعنوان خدمتگزاری کوچک در جمهوری اسلامی ایران و رسانه ای متعهد به گام دوم انقلاب ، هشدار می دهیم که کشانده شدن پای دهه دهشتادی ها در ماجرا ، امری مخاطره آمیز است . هشدار می دهیم که به بن بست رساندن ها باعث تشدید فردگرایی و بروز و ظهور شهروندان شبکه ای می شود. هشدار می دهیم که سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نباید کاهش یابد. هشدار می دهیم که آتش بازی بدون دود ممکن است ظاهر فریبنده داشته باشد، اما پیامدزا و هزینه بر خواهد بود. ما در حد و وسع یک سرباز، گفتیم آنچه را که درک کرده ایم، باقی ماجرا با تصمیم گیران و تصمیم سازان.

شعار سال : سردار علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه بر اساس مستندات و بررسی های صورت پذیرفته اعلام داشته است که میانگین سنی بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر ۱۵ سال است. وی معتقد است که غفلت از حوزه‌های تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی باعث شده تا این عده در قربانگاه فضای مجازی و رسانه ای، به عنوان لقمه‌های چربی برای دشمن تبدیل شوند. سردار فدوی روایت می کند که برخی از این نوجوان ها و جوان های دستگیر شده در اعترافات خود از کلید واژه های مشترکی چون شبیه سازی اغتشاشات خیابانی به بازی های رایانه‌ای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن می گویند؛ زمینه و بستری که شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی و ماهواره ای دشمن به خوبی از آن برای اغفال و گمراه سازی، بهره گرفت.

ضمن تائید بخش زیادی از فرمایشات سردار فدوی ، توجه به چند نکته باید بشکل خاص مورد توجه قرار گیرد:

میانگین سنی 15-18 سال توان و انگیزه مطالبه و آشوب هدفمند دارد؟

*** باید از خودمان بپرسیم که مگر گروه سنی ۱۵-۱۸ سال توان و انگیزه مطالبه و آشوب هدفمند دارد؟ کجای دنیا با این پدیده روبرو بوده ایم که در ایران باشیم؟ چرا اکثر افراد دستگیر شده یا گزارشات دریافتی غیر مستقیم از آنها، نشان می‌دهند که این عموما کیس آسیب بوده اند؟ هر کس که الفبای امنیت را بداند، می‌تواند درک کند که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. بعنوان خدمتگزاری کوچک در جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌ای متعهد به گام دوم انقلاب، هشدار می‌دهیم که کشانده شدن پای دهه دهشتادی‌ها در ماجرا، امری مخاطره آمیز است. هشدار می‌دهیم که به بن بست رساندن‌ها باعث تشدید فردگرایی و بروز و ظهور شهروندان شبکه‌ای می‌شود. هشدار می‌دهیم که سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نباید کاهش یابد. هشدار می‌دهیم که آتش بازی بدون دود ممکن است ظاهر فریبنده داشته باشد، اما پیامدزا و هزینه بر خواهد بود. ما در حد و وسع یک سرباز، گفتیم آنچه را که درک کرده ایم، باقی ماجرا با تصمیم گیران و تصمیم سازان.
 
میانگین سنی 15-18 سال توان و انگیزه مطالبه و آشوب هدفمند دارد؟

*** آموزش، تربیت و تامین ، سه رکن پرورش نسلی کارا با قابلیت واسپای ماموریت های تمدنی است. در آموزش و پرورش و دیگر نهادهای تربیتی چه کار کرده ایم سردار فدوی هم تائید می کند که غفلت در  حوزه‌های تربیتی، معرفتی، تبیینی و تبلیغی صورت گرفته است. چرا با ایده ال گرایی ، سلیقه گرای، شعار گرایی ، فردگرایی و ...، در سه حوزه امنیتی ، سیاسی و دینی ، شرایط برای دور شدن افراد از خود واقعی شان فراهم شده است ؟ فضایی ایجاد شده که در آن متعصبین، متنفعین، منافقین و نفوذی ها فرصت اقدام دارند. هزینه تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران بدلیل این غفلت را چه گروهی باید بپردازند؟ 

میانگین سنی 15-18 سال توان و انگیزه مطالبه و آشوب هدفمند دارد؟

آنچه مسلم است، در گام دوم انقلاب، واگشت به جمهوریت مبتنی بر قانون اساسی، اسلامیت مبتنی بر دین مبین و انقلابی گری مبتنی بر آرای امامین انقلاب، یک اصل مسلم می باشد. گام دوم جراحی هسته های سخت نظام را احتیاج دارد. پیگیری رسالت تمدنی انقلاب اسلامی با نگاهی بینانسلی باید مورد تاکید قرار گیرد.  

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
چرا شفاف نمی گید چی می خواید بگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
گفته شد ، تو نشنیدی یا خودتو زدی به نشنیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین