پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
محمد مخبر ،معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید روند توسعه مناسبات با روسیه به سرعت دنبال شود، گفت: توسعه روابط ایران و روسیه برای دشمنان دارای این پیام است که تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از اجرای برنامه‌های ما باشد.
شعار سال: محمد مخبر در نشست مشترک هیأت‌های عالی رتبه ایران و روسیه که در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر برگزار شد، گفت: ایران و روسیه از روابط خوب و رو به رشدی برخوردار هستند و اراده دو کشور برای تقویت همه جانبه روابط جدی است.
 
تحریم‌ها نمی‌تواند مانع همکاری‌های تهران و مسکو شود
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار شب گذشته مدیران برخی شرکت‌های عالی رتبه روسی با هیأت ایرانی، اظهار داشت: در این دیدار در خصوص سرمایه گذاری این شرکت‌ها در میادین نفتی و همچنین در بخش کشاورزی، مالی، بانکی و ترانزیت و حمل و نقل گفتگو و تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد طرفین برنامه زمانبندی برای اجرا ارائه دهند.

مخبر با اشاره به برخی تحولات بین‌المللی افزود: جمهوری اسلامی با هرگونه جنگ مخالف است و عامل اصلی آن را حضور ناتو در منطقه می‌داند.
 
معاون اول رئیس جمهور حمل و نقل، ترانزیت، انرژی و فعال کردن کریدور شمال-جنوب را از مهمترین محور‌های همکاری ایران و روسیه برشمرد و گفت: ایجاد بانک مشترک، برقی کردن راه آهن گرمسار - اینچه‌برون و سرعت بخشیدن به قرارداد‌های نفتی و گازی و ایجاد منطقه آزاد مشترک از دیگر زمینه‌های همکاری‌های مورد نظر است که باید با جدیت پیگیری کنیم.
 
تحریم‌ها نمی‌تواند مانع همکاری‌های تهران و مسکو شود
وی با تأکید بر اینکه به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران، باید روند توسعه مناسبات با روسیه به سرعت دنبال شود، خاطرنشان کرد: توسعه روابط ایران و روسیه برای دشمنان دارای این پیام است که تحریم‌ها نمی‌تواند مانع از اجرای برنامه‌های ما باشد.

نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و حسن همجواری میان دو کشور، گفت: مسکو نسبت به گسترش و تعمیق همکاری‌ها با تهران در تمام عرصه‌ها اهتمام دارد.

میخائیل میشوستین توسعه و گسترش روابط دو کشور را بهترین پاسخ به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و روسیه دانست و افزود: از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در روسیه استقبال می‌کنیم و زمینه فعالیت و همکاری مشترک برای شرکای ما در روسیه فراهم است.
 
تحریم‌ها نمی‌تواند مانع همکاری‌های تهران و مسکو شود
وی افزود: به‌رغم تحریم‌ها، شرکت‌های دو کشور در حال همکاری هستند و شرکت‌های روسیه اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری و همکاری مشترک در بخش انرژی و میادین جدید نفت و گاز انجام داده اند.

گفتنی است دومین مجمع اقتصادی کشور‌های پیرامون خزر با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیران چهار کشور ساحلی دیگر در مسکو درحال برگزاری است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۸۴۰۱۴، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
وقتی کار رو راه انداختی حرف بزن. از آرزوها حف نزن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین