پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
منابع سوری از حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی تکفیری به شهرک‌های الزهراء‌ و الفوعه در شمال سوریه خبر دادند که دست‌کم دو غیرنظامی در نتیجه این جنایت به شهادت رسیدند.

شعارسال: گروه‌های تروریستی با چندین خمپاره شهرک الزهراء در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند. منابع محلی در این شهرک با بیان این مطلب گفتند در این حمله دست‌کم یکی از شهروندان به شهادت رسید و 6 نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم است.

شهرک‌های شیعه‌نشین "نبل" و "الزهراء" که در 20 کیلومتری حومه شمالی حلب و 40کیلومتری مرز ترکیه در مسیر "حلب ــ اعزاز" در شمال سوریه قرار دارند، در بیست و سوم جولای سال 2012 میلادی (2 مرداد 91) توسط گروه‌های سلفی وهابی تکفیری وابسته به سازمان تروریستی "القاعده" و در رأس آنها گروه "جبهة النصرة" مورد حمله قرار گرفته و به‌صورت کامل به محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری در آمدند، اما ارتش سوریه و نیروهای همپیمان اواسط بهمن ماه سال 94 محاصره دو شهرک شیعه‌نشین "نبل و الزهرا" را که به‌مدت 4 سال در محاصره تروریست‌ها بودند، شکستند.

از شهرک الفوعه که در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد، هم خبر می‌رسد که تکفیری‌ها این شهرک واقع در حومه شمالی ادلب را هدف حملات خود قرار دادند.

به گفته منابع محلی، در حمله تک تیراندازان تروریست، یکی از ساکنان به نام جهاد شاقول هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. تروریست‌ها از شهر بنش در حومه شمالی ادلب، همواره شهرک‌های الفوعه و کفریا را هدف حملات خود قرار می‌‌دهند.

همچنین در اثر انفجار گلوله‌های به‌جا مانده‌ای که تروریست‌ها به شهرک الفوعه شلیک کرده بودند، سه کودک زخمی شدند که به دلیل کمبود لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان یکی از این کودکان، پزشکان مجبور به قطع مچ دست وی شدند.

شهرک‌ الفوعه و شهرک کفریا از ماه مارس 2005 تا کنون همچنان در معرض محاصره ظالمانه گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6آذر1395، کدخبر: 1250628: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین