پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
ماجرای دو دبیرستان دخترانه معراج و دبیرستان شاهد راثی نظام اردبیل بدلیل اطلاع رسانی های نادرست ، در حال تبدیل شدن به موقعیتی جهت سو استفاده شدید بیگانگان و کشاندن دامنه ناآرامی ها به سطح هیجانات در مدارس است. توضیحات گنگ مدیرکل آموزش و پرورش استان در روز جمعه به شائبه ها دامن زده است و فاش گویی های استاندار، از التهاب ها اندکی کاست. در گزارش حاضر سعی شده است با بهره گیری از مطالب منابع مختلف داخلی و حتی ادعاهای معاندین و رسانه های بیگانه، اقدام به تنظیم گزارش مناسب روشن کننده موضوع گردد. به کلیه مدیران مدارس، روسای آموزش و پرورش شهرستان ها ، مدیران کل استانی هشدار می دهیم که مراقبت و هوشیاری حداکثری برای دور نگاه داشتن دانش اموزان از ناآرامی ها را، یک وظیفه و تعهد حرفه ای و انقلابی محسوب کنند. اتمام حجت می نماییم که در صورت وقوع اهمال، قصور یا تقصیر منجر به تکرار حوادثی از این جنس، بشکل خاص ورود نموده و تقاضای رسیدگی کیفری مسببان و مقصران را از مقامات قضایی آنهم بشکل سلسله مراتبی ( از عامل میدانی تا مقامات مافوق) خواهیم داشت.

شعار سال:شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی و برخی کانال‌های تلگرامی در یکی دو روز گذشته مدعی شدند که در پی حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی به مدرسه شاهد راثی نظام در شهر اردبیل(خ ۱۸ متری والی ، پشت بیمارستان امام خمینی ، جنب مجتمع مسکونی هنرمندان)  یک دختر نوجوان زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان فاطمی اردبیل به‌دلیل خونریزی داخلی فوت کرد، همچنین ۱۰ دانش‌آموز مجروح و ۷ دانش‌آموز هم دستگیر شدند.رسانه های معاند در موج دوم خبری، نام دانش آموزان مدعی به دستگیری را دانش آموزان مفقودی نهادند. این موج شایعه سازی در کنار کم اطلاعی مردم، بستر را برای برخی فرصت طلبی ها مهیا نموده است. در گزارش حاضر سعی شده است تا جای ممکن بشکلی بی طرف، از زبان منابع گوناگون، اقدام به روایت حادثه گردد.

روایت‌های فضای مجازی، ماجرا را از ظهر چهارشنبه‌(20 مهرماه) نقل کرده‌اند که دانش آموزان برای مراسم راهپیمایی هفته وحدت (ادعای مدیرکل آموزش و پرورش بر برنامه فرهنگی و تربیتی است. ادعای استاندار بر راهپیمایی برای هفته وحدت) از مدرسه خارج می‌شوند( دانش آموزان دو مدرسه معراج و شاهد راثی نظام در این راهپیمایی شرکت داشتند). بعضی مدارس با رضایتنامه، دانش آموزان را راهی کردند. برخی دانش‌آموزان نیز با تایید شورای مدرسه و به صورت داوطلبانه به این برنامه تربیتی – فرهنگی رفتند( ادعای مدیرکل آموزش و پرورش). پس از این مراسم برخی از دانش‌آموزان با خروج از محل، شعار‌هایی مثل "زن، زندگی، آزادی" سر می‌دهند (روایت استاندار اردبیل- عرشه آنلاین/ روایت شبکه معاند ، سر دادن شعارهای هنجار شکن هنگام پخش سرود سلام فرمانده). این شعار‌ها از سوی دانش‌آموزان در خیابان سر داده می‌شود به همین علت هم مجموعه نیرو‌های انتظامی که در محل حاضر بوده، دانش‌آموزان را به درون مدرسه هدایت می‌کند. اتفاقات ظهر چهارشنبه روی داده و بخشی از آن پیش از پایان مدارس و بخشی دیگر همزمان با پایان مدارس ، اتفاق افتاده است.

تکذب خبر فوت دانش‌آموز دختر اردبیلی توسط دو مقام استانی

رسانه های بیگانه نام دانش آموز را اسرا پناهی(آی تک) ذکر می کنند.  از طرف دیگر ، خبر می رسد که عموی اسرا پناهی(طبق اعلامیه منتشره در فضای مجازی طه یا رامین) ، بیان داشته که بیماری قبلی برادر زاده‌ام بعد از مرگ پدرش تشدید شد(پدر مرحومه اسرا حدود 40 روز قبل فوت کرده بودند) . سه شب پیش ( شب پنج شنبه) حوالی ساعت 12 و نیم شب حالش بد شد و در روز پنج شنبه در بیمارستان فوت کرد. چرا باید رسانه‌های بیگانه با آبروی ما بازی کنند؟! رسانه‌های ضد ایرانی اسرا پناهی را دانش‌آموز فوت شده در مدرسه شاهد اردبیل معرفی کردند.

تعداد بازدید : 30
 
تکذب خبر فوت دانش‌آموز دختر اردبیلی توسط دو مقام استانی

 

مبهم گویی های مدیرکل آموزش و پرورش بر پیچیدگی ماجرا و دامن زدن به شایعات افزود:

روز جمعه 22 مهرماه، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مصاحبه با رسانه با انواع مبهم گویی ها ، بر قدرت و قابلیت توسعه شایعات دامن زد. کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل انتشار شایعه کشته شدن یک دانش آموز در جریان حمله به دبیرستان شاهد اردبیل را تکذیب کرد. صفری جمعه شب( 22 مهر) در مصاحبه ای، با رد خبر فوت، ضرب و شتم و دستگیری دانش آموزان در جریان اعتراضات گفت: هر خبری در خصوص برخورد انتظامی و پلیسی در محیط های آموزشی متعلق به آموزش و پرورش را تکذیب می کنیم. 

او درباره افتادن دانش آموزان روی زمین بیان داشت که احتمالا افت فشار بوده،او درباره حضور اسرا پناهی در دبیرستان گفت که این اسم احتمالا دانش آموز ما نیست و ممکن است جزو دانش آموزان انصرافی و تارک تحصیل باشد ، او درباره مشاهده اعلامیه فوت خانم پناهی می گوید که سرم شلوع است و مشاهده نکردم و .... (اکو ایران). آقای مدیرکل ، نمی خواهیم بگوییم مدرکت را از کجا گرفته ای که به شما بر بخورد، اما می توانیم تقاضا کنیم که ای کاش دو واحد مدیریت بحران پاس می کردی، یک کارگروه حل بحران از اهل اندیشه با قید فورت در اداره کل آموزش و پرورش اردبیل تشکیل می دادی؟ به والله دلمان برای مظلومیت رهبر با حضور افرادی چون شما و در وزن یوسف نوری ( وزیر شما) بعنوان مدیران این مملکت می سوزد؟ به والله حضور مدیرانی در وزن شما ،بنوعی ظلم به ولایت و به نظام جمهوری اسلامی است . بگذارید اوضاع اندکی آرام بگیرد(که انشا االله به زودی خواهد گرفت)، مختصات گام دوم انقلاب را بشکل مناسب به هر مدیر کم توانی در جمهوری اسلامی ایران تفهیم می کنیم.

خبر فوت دانش‌آموز دختر در اردبیل تکذیب شد

تعداد بازدید : 19

روایت صداسیما از درگذشت مرحومه اسرا پناهی که به روایت کلام الله صفری نزدیک است و ای کاش مدیرکل اندکی مدیریت بحران و اصول آن را رعایت می نمود و داستان سازی ها پایان می یافت 

صفری درباره شایعه بازداشت تعدادی از دانش‌آموزان به خاطر سر دادن شعار‌هایی در روز چهارشنبه بیان کرد: رسانه‌های معاند به دنبال تهییج مردم هستند در حالی که عموم دانش آموزان با آرامش در مدارس حضور می‌یابند و ادعا‌های این رسانه‌های کذب است. 

علی محبوبی پور، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل، شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش آموز دختر در اردبیل را رد نموده و اظهار کرد: این ادعا کاملاً تکذیب می‌شود و به هیچ وجه صحت ندارد.برخی رسانه‌های معاند مدعی دستگیری تعدادی دانش‌آموز در یکی از مدارس اردبیل طی روز پنج‌شنبه شدند در حالی که مدارس در این روز تعطیل بوده و به گفته مسئولان هیچ دانش‌آموزی در بازداشت نیست.

خبر فوت دانش‌آموز دختر در اردبیل تکذیب شد

محبوبی‌پور همچنین زخمی و بازداشت شدن چند دانش‌آموز اردبیلی را نیز تکذیب و تصریح کرد: رسانه معاند در تلاش هستند با بیان این ادعاها، عواطف مردم انقلابی اردبیل را تهییج نمایند و این در حالی است که حتی از روز آغاز اغتشاشات تا به امروز، اردبیل در آرامش کامل بوده و حتی دستگیری‌های روز‌های ابتدایی نیز قابل توجه نبوده است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل با بیان جزئیات بیشتری از واقعه ، گره گشایی های نسبتا خوبی انجام داد. وی نیز خبر کشته شدن دانش‌آموزان را تکذیب کرد و متذکر شد: «با حضور نیرو‌های انتظامی، دانش‌آموزان به درون مدرسه شاهد می‌روند، اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. در جریان این اتفاق هم خدایی نکرده هیچ دانش‌آموزی جان خود را از دست نداده و خبر منتشر شده درباره کشته شدن یک دانش‌آموز در جریان اتفاق کذب محض است.» نه دانش‌آموز بازداشتی داریم و نه کشته شده، دانش‌آموزان در خیابان شعار دادند؛ به درون مدرسه هدایت شدند. تائید می‌گردد که میان اولیای دانش‌آموزان و مدیران مدرسه برخورد صورت گرفت نه نیرو‌های انتظامی.ماجرای وقوع برخورد میان اولیای دانش‌اموزان که آمده بودند دنبال فرزندان خود و مدیران مدرسه هم از این قرار بوده که اولیا اعتراض داشتند که چرا فرزندان ما را به مراسم مربوط به هفته وحدت برده‌اید(انتقال دانش‌آموزان به مراسم هفته وحدت بدون اطلاع اولیای آنان). به مدیران آموزش و پرورش استان اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان فاطمی که گفته شده این دانش‌آموز در این بیمارستان جان خود را از دست داده، گفته‌ام که اطلاعیه بدهند و شفاف سازی کنند. آموزش و پرورش موظف بود که حضور دانش آموزان در راهپیمایی هفته وحدت را با هماهنگی اولیا انجام می داد. من به عنوان استاندار اردبیل به مجموعه‌ای که این اتفاقات را رقم زد و دانش‌آموزان را بدون اجازه اولیا به مراسم برد، تذکر داده‌ام و گفته‌ام که بعد از پایان این اتفاقات، با افرادی که مسئول این موضوع بوده‌اند، برخورد شود.» دانش آموزان دو مدرسه در این راهپیمایی شرکت داشتند.

محمود صفری شهردار اردبیل در این خصوص بیان داشت که، برای او چند وقت قبل یک مشکل خانوادگی پیش آمده بود و با قرص برنج خودکشی کرد. او ادامه می دهد که «روز جمعه در زمان تحویل جنازه، عمویش هم بود و تمامی مدارک و اینکه علت مرگ، خودکشی با قرص برنج بوده را تایید کرد و جنازه هم با نظارت خانواده تحویل داده شد.

تکذیب خبر فوت دانش‌آموز دختر اردبیلی در ناآرامی ها توسط چهار مقام استانی +جزئیات درگیری ها

علت مرگ ایشان خودکشی بوده اما یکسری از شبکه‌های معاند شروع به شانتاژ خبری کردند.» «گویا مادر اسرا جدا شده و پدرش هم یک ماه قبل به دلیل قتل اعدام گردیده بود. اسرا پناهی هم با قرص برنج خودکشی کرده است. بیمارستان و پزشک قانونی هم اعلام کردند و روز جمعه هم جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند.»

در میان این همه روایت متناقض مشخص نیست چرا هیچ مقام‌مسوولی به صورت شفاف به این پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهد: ۱) آیا اسرا دانش آموز بوده یا نه؟ ۲) آیا در مدرسه شاهد اردبیل به دلیل اعتراضاتشان برخوردی با دانش آموزان صورت گرفته یا نه؟ ۳) مرگ اسرا پناهی به دلیل خودکشی بوده یا حمله قلبی؟ ۴) مرگ اسرا در مدرسه رخ داده یا منزل؟ ۵) دانش آموزی که به دلیل تشنج به اورژانس بیمارستان فاطمی اردبیل اعزام شده کیست؟ و ابهامات دیگری که معلوم نیست چرا پاسخی شفاف به آن‌ها داده نمی‌شود؟


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: تکذیب شایعه فوت دانش‌آموز دختر در اردبیل ، شایعه فوت دانش‌آموز دختر در اردبیل ، تکذیب شایعه فوت دختر دبیرستانی اردبیل ، زخمی شدن دانش آموزان دختر در جریان اعتراضات ، شایعه بازداشت تعدادی از دانش‌آموزان به خاطر سر دادن شعار‌ ، بازداشت دانش آموزان ، دستگیری دانش آموزان ، فرستادن دانش آموزان به کانون اصلاح و تربیت ، علی محبوبی پور مدیرکل استانداری اردبیل ، کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ، صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ، محبوبی پور مدیرکل امنیتی انتظامی اردبیل ، دستگیری دانش آموزان اردبیلی ، دبیرستان شاهد اردبیل ، فوت دانش اموز اردبیلی ، دبیرستان دخترانه شاهد شهید رانی نظام اردبیل ، دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل ، دبیرستان رانی نظام اردبیل ، انتقال دانش آموز مجروج به بیمارستان فاطمی اردبیل ، ادعای فوت دانش آموز مجروج بدلیل خونریزی داخلی ، دستگیری هفت دانش آموز ، مجروح شدن ده دتنش آموز ، دانش آموزان مفقودی اردبیل ، بازار شایعات در مدارس اردبیل ، دبیرستان شاهد دخترانه راثی نظام اردبیل ، طه پناهی ، رامین پناهی ، اسرا پناهی ، آی تک پناهی ، تکذیب فوت اسرا پناهی بدلیل برخورد امنیتی ، تاکید بر نارسایی قلبی اسرا پناهی توسط عموی او ، برخورد بین اولیه دانش آموزان با مدیران مدرسه شاهد اردبیل ، حضور دانش آموزان مدرسه معراج و راثی نظام در راهپیمایی هفته وحدت ، اسرا پناهی خانقاه ، اسرا پناهی فرزند احمد ، جزئیات درگیری در مدرسه شاهد اردبیل ، آخرین اخبار از دبیرستان شاهد اردبیل ، محمود صفری شهردار اردبیل
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
1
0
گزارش نسبتا خوبی تهیه کردید . موفق باشید ان شاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
0
گزارش کاملی نوشته شده اما نگفتید که آیا پلیس و نیروی امنیتی وارد مدرسه شدند یا خیر؟ نگفتید که آیا بچه ها چوب خوردند یا نه؟ اینها را هم باید با بررسی میدانی برای افکار عمومی روشن کنید. دشمن های ما همانطور که گفنید دارن مسئله رو بشکل سریالی به مدارس می کشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
1
به روباه گفتن شاهدت کیه ؟؟ گفت دم خودم.
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
هواپیمایی اوکراینی هم رد میشد تا اینکه جعبه سیاهش باز شد !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین