پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر پیرامون جدایی آجورلو از جمع آبی‌های پایتخت، سرانجام امشب رنگ واقعیت به خود گرفت و مدیرعامل استقلال پس از یک سال و نیم، سکان مدیریتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را به علی فتح‌الله‌زاده سپرد. برخی از گمانه ها ، علل برکناری آجرلو را در بدهی های بالای استقلال و حاشیه های قراردادهای این تیم، حاشیه های اخیر بازیکنان در ناآرامی های اخیر و دعوا با صداسیما روی حق پخش و حتی گمانه در خصوص سو استفاده های مالی، عنوان کرده اند. در چنین فضایی فتح الله زاده بشکلی کم صدا منصوب شدو انتصابش ، صداهای مخالفی را درآورد. فتح الله زاده،اولین بار در سال ۷۵ مدیرعامل استقلال شد و ۲ بار قهرمانی در لیگ برتر و ۴ بار قهرمانی در جام حذفی را در کارنامه خود دارد.

شعار سال: «شنبه‌شب و در بحبوحه اخبار آتش‌سوزی زندان اوین، یک خبر شوکه‌کننده برای اهالی فوتبال و مخصوصاً طرفداران باشگاه استقلال منتشر شد. مصطفی آجورلو از ریاست باشگاه استقلال برکنار شد و جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد. این اتفاق در حالی رخ داد که چند روز قبل شایعه‌ای بسیار کمرنگ از احتمال برکناری آجورلو به گوش رسید، اما کسی آن را جدی نگرفت. در واقع هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مدیرعاملی که در سال نخست حضورش در باشگاه استقلال طلسم طولانی‌مدت قهرمان نشدن این تیم در لیگ برتر را شکسته به این شکل کنار برود. با این حال غروب سردار خیلی زود از راه رسید و او بعد از یک سال و نیم حضور در باشگاه استقلال بدون سروصدا یا حاشیه خاصی از جمع آبی‌پوشان جدا شد.

برکناری آجرلو و معارفه فتح الله زاده به مدیرعاملی استقلال+ پشت پرده انتصابات

ساعتی بعد از انتشار خبر برکناری گمانه‌زنی‌ها پیرامون دلایل برکناری سردار آجورلو آغاز شد. عمده دلایل این برکناری حول دو محور شکل گرفت: یکی واکنش بازیکنان باشگاه استقلال به وقایع اخیر کشور و عدم توانایی آجورلو در مدیریت بازیکنان که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت و دوم دعوای طولانی‌مدت سردار با صداوسیما برای گرفتن حق پخش تلویزیونی. با این حال یک منبع آگاه گفت هیچ‌کدام از این اتفاقات ربطی به برکناری آجورلو نداشته است. این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود دلیل اصلی برکناری مدیرعامل استقلال را قرارداد‌های بازیکنان این تیم در ابتدای فصل جاری عنوان کرد.

در ابتدای فصل هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیارد پول فروش سهام دو باشگاه در بورس را دریافت کردند. طبق گفته مقامات سازمان خصوصی‌سازی دو باشگاه موظف بودند این پول را در جهت توسعه زیرساخت‌هایشان هزینه کنند. با این حال آنچه در عمل اتفاق افتاد مبارزه شبه‌تسلیحاتی دو باشگاه سرخابی با باشگاه‌های صنعتی بر سر جذب و خرید بازیکن بود که همین موضوع قیمت ستاره‌های لیگ را نیز به طرز چشمگیری افزایش داد. در واقع، ایجنت‌ها که می‌دانستند منابع دو باشگاه در این فصل تا چه حد خوب است ارقام را مدام بالا و بالاتر می‌بردند.

برکناری آجرلو و معارفه فتح الله زاده به مدیرعاملی استقلال+ پشت پرده انتصابات

اواخر مرداد سال گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دو نامه جداگانه میزان دستمزد بازیکنان و کادر فنی خود را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند و معلوم شد باشگاه پرسپولیس مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان و باشگاه استقلال نیز مبلغ ۳۴۳ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند. آنچه در نامه‌های دو باشگاه مخصوصاً باشگاه استقلال تعجب ناظران را برانگیخت عدم افشای ریز قرارداد بازیکنان بود. در نامه باشگاه استقلال صرفاً دو عدد آورده شده بود: یکی رقم قرارداد بازیکنان در مجموع و یکی رقم قرارداد مربیان در مجموع و در نهایت جمع این دو عدد. خیلی‌ها همان موقع این سوال را مطرح کردند چرا دو باشگاه که قرار است در بورس یا همان اتاق شیشه‌ای فعالیت کنند ارقام قرارداد‌ها را با جزئیات منتشر نمی‌کنند؟

از آن طرف در تمام مدتی که آجورلو در استقلال فعالیت می‌کرد شایعاتی در مورد نقش برادرزاده او در امورات باشگاه استقلال و عقد قرارداد با بازیکنان به گوش می‌رسید. هنگامی که آمدن ریکاردو ساپینتو به استقلال قطعی شد این مربی پرتغالی عکسی را به اشتراک گذاشت که او را در کنار سعید آجورلو و یک دلال مقیم دبی نشان می‌داد. سوال این بود که برادرزاده سردار که در تیم‌های قبلی هم در کنار او حضور داشت چه سمت مشخصی در باشگاه استقلال دارد؟

منبع آگاه به درباره این موضوع گفت: «گویا در ابتدای فصل و زمان عقد قرارداد با بازیکنان به واسطه حضور برخی افراد میانی و حضور پررنگ برادرزاده سردار آجورلو، برخی قرارداد‌های صوری به امضا رسیده بودند و در نهایت نهاد‌های نظارتی متوجه شدند رقم مجموع قرارداد بازیکنان که به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده با آنچه بازیکنان واقعاً دریافت کرده یا خواهند کرد تفاوت دارد و این دلیل اصلی برکناری مصطفی آجورلو از مدیرعاملی باشگاه استقلال بوده است.»

نکته مهم دیگر این است که برخلاف تصور، وزیر ورزش و جوانان و معاونانش به هیچ عنوان در جریان برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال قرار نداشته‌اند. این در حالی است که وزیر ورزش رئیس مجمع دو باشگاه سرخابی است. در دی‌ماه ۱۴۰۰ روزنامه اعتماد در گزارشی به این مساله اشاره کرد که رئیس دو باشگاه پرطرفدار ایران توسط مهرداد بذرپاش رئیس وقت دیوان محاسبات انتخاب شده‌اند و حمید سجادی نقشی در این زمینه نداشته است. حال طبق اطلاعات رسیده عزل مصطفی آجورلو نیز از همان طریق انجام شده و بعد از تصمیم‌گیری درباره این موضوع وزیر ورزش در جریان قرار گرفته است. امروز محمد پولادگر، معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش، هم گفته در جریان برکناری آجورلو نبودم»

علی فتح‌الله‌‌زاده‌خویی که پیش از این به‌دفعات سابقه مدیریت و سرپرستی در باشگاه استقلال را داشت، شنبه‌شب یک‌بار دیگر با تصمیم هیات‌مدیره این باشگاه در این سمت مشغول به کار شد. فتح‌الله‌‌زاده این‌بار جانشین مصطفی آجورلو در سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال شد تا این باشگاه ریشه‌دار و قدیمی در 6 سال اخیر، ششمین مدیرعامل خود را تجربه کرده باشد. فتح‌الله‌‌زاده‌ در بدو ورود پنج باره‌اش به استقلال لیستی از بدهی‌های باشگاه را ارائه کرد تا بگوید که کار سختی خواهد داشت، این در حالی است که در گذشته‌های نه چندان دور خود او جزو مدیرانی بود که برای استقلال بدهی به جا گذاشت و حالا باید دید چگونه از پس مشکلات فعلی و چالش‌های پیش رو برخواهد آمد.

مدیرعامل جدید باشگاه استقلال در خصوص وضعیت بازنشستگی خود از همان ابتدا عنوان داشته است که امروزه چند مدیر در لیگ برتر هستند که بازنشسته هستند، اما من بازنشسته نشده‌ام و هنوز بیمه پرداخت می‌کنم. من مطبوعاتی بودم و به دلیل سختی کار می‌توانستم از ۲۰ سال خدمت ۱۵ سال آن را استفاده کنم و ۳۵ ساله بازنشسته شوم، اما از این موضوع استفاده نکردم و هنوز بیمه پرداخت می‌کنم و بازنشسته نشده‌ام.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انصاف نیوز، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۷۵۷۲۷، www.ensafnews.com./ سایر منابع . 
اخبار مرتبط
برچسب ها: انتصاب مدیرعامل جدید استقلال ، انتصاب فتح الله زاده به مدیرعاملی استقلال ، آجرلو از استقلال برکنار شد ، علت برکناری آجرلو از مدیرعاملی استقلال ، معارفه فتح الله زاده مدیرعامل جدید استقلال ، پشت پرده انتصاب فتح الله زاده در استقلال ، حاشیه های برکناری سردار آجورلو از استقلال ، مصطفی آجورلو از ریاست باشگاه استقلال برکنار شد ، علی فتح‌الله‌زاده جایگزین مصطفی آجورلو ، دلایل برکناری سردار آجورلو از تیم استقلال ، عدم توانایی آجورلو در مدیریت بازیکنان ، دلیل اصلی برکناری مدیرعامل استقلال ، نقش برادرزاده آجورلو در امورات باشگاه استقلال ، سمت برادرزاده آجورلو در تیم استقلال ، نقش برادرزاده مصطفی آجورلو در عقد قراردادهای بازیکنان استقلال ، انتصاب مصطفی آجورلو توسط مهرداد بذرپاش ، بی اطلاعای وزیر ورزش از برکناری مصطفی ، بی اطلاعی حمید سجادی از برکناری مصطفی آجورلو ، نقش برادرزاده آجورلو در کنارنهادن رئیس باشگاه استقلال ، شائبه های فساد مالی آجرلو ، ارایه لیست بدهی های استقلال توسط فتح الله زاده ، توضیح فتح الله زاده درباره بازنشستگی خودش ، بازنشستگی فتح الله زاده استقلال
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
عمو فتل همنمیتونه کاری کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
اصغر حاجیلو، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفته فتح الله زاده یک آرزویی داشت و آن آرزو این بود که می‌گفت که اگر یک روزی برگردم، می‌خواهم ستاره سوم را برای استقلال بیاورم و از فوتبال کنار بروم. امیدوارم این اتفاق برای استقلال رقم بخورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
استخدام های بی رویه توی استقلال رو هم بگید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین