پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
رفتار کثیف و رذالت آمیز غرب و برخوردی چند استاندارده برای بهانه جویی‌های خود (در طیفی از حقوق بشر تا امنیت جهانی و تروریسم)، امر تازه‌ای نیست. کم کفایتی و انفعال نسبتا تاریخی حوزه دیپلماتیک و ارتباطات خارجه کشورمان نیز برایمان جای تعجب ندارد. وقتی هر تک برگی را سفیر می‌کنیم و تحلیل گر می‌نامیم، کار بهتر از این نمی‌شود. برخی از عوضی زاده‌هایی که صرفا به اسم تعهد، منافع ملی کشورمان را با بی تدبیری به تاراج داده اند (اگر شک دارید و خدای ناکرده توهین می‌پندارید، می‌خواهید از لیست سفرا و ارتباطا شان شروع کنیم). در چنین میدان نیرویی، شاهد بهره برداری استعماری شدید غرب و ورود هجمه مکرر به جمهوری اسلامی هستیم. داستان تکراری که این بار با اسم رمز پهپاد‌های انتحاری در اوکراین، موشک بالستیک، فروش سلاح به روسیه و مواردی همانند شروع شده است. کجا بودند بی شرافت‌هایی که در دوره جنگ تحمیلی مواد اولیه تولید سلاح شیمیایی به بغداد برای حمله به خط مقدم جبهه فاو می‌دانند؟ کجا بودند وقتی شهروند سردشتی بشکل خانوادگی با تهاجم شیمیایی به شهر‌ها خفته می‌شدند و، چون برگ پائیزی بر زمین می‌افتادند. امروز صحبت از کدام دموکراسی نداشته بین المللی می‌شود؟ جنگ ترکیبی غرب را بشناسیم. متن تهیه شده توسط سیدرضا صدرالحسینی در فارس، قابل تامل است.
شعار سال: عدم موفقیت امریکایی‌ها در احیای توافقنامه برجامی که منافع جمهوری اسلامی در آن لحاظ نشود، جریان مافیایی نظام سلطه را به این واداشته که به شیوه‌های گوناگون فشار به مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی متوسل شوند.
 
در هفته‌های اخیر از یکی دیگر از زوایای پنهان عملیات ترکیبی یا جنگ هیبریدی علیه ملت ایران رونمایی شد. این عملیات که ابتدا در فضای مجازی شکل گرفت بسرعت، از فضای حقیقی سر درآورد. ادعا‌های واهی علیه ایران با فاصله بسیار کوتاهی در جوامع بین‌المللی بویژه از سوی امریکایی‌ها و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیات روانی-رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مطرح شد. آنچه که از سوی این کشور‌ها انجام شد به یکی از توافقات گذشته ایران و روسیه بازمی گردد.

به بیان دیگر، توافقات نظامی بین دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران که از سال‌های گذشته وجود داشته سبب ادعا‌های واهی دشمنان کشورمان شده است. متأسفانه در حین عملیات روانی و در مسیر کوتاه زمانی که توسط رسانه‌های عبری و با مدیریت رژیم صهیونیستی انجام می‌شد، با شدت هر چه تمام‌تر موضوعی به نام حضور «سلاح»‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین و کشتار مردم غیرنظامی این کشور عنوان و با فاصله بسیار کوتاه دیگری، حضور مستشاران نظامی ایران در روسیه و بلافاصله شایعه فروش «موشک‌های زمین به زمین جمهوری اسلامی» به روسیه مطرح شد.

محور همه این اتهام‌زنی‌ها، همکاری جمهوری اسلامی ایران در کشتار مردم غیرنظامی اوکراین بود که البته با توجه به شدت عملیات رسانه‌ای در این مورد، تکذیب‌های متعددی که از سوی جمهوری اسلامی انجام شد مورد بی توجهی گسترده قرار گرفت. با توجه به این فضاسازی و شایعه افکنی، این موضوع در مجمع عمومی شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح شد. در این ارتباط مقامات سیاسی امریکا و اروپا یک بار دیگر همزمان با هم، ایران را در زمینه‌های حقوق بشری محکوم کرده و اعلام کردند که بدین وسیله تحریم‌های فزاینده‌ای را علیه ملت ایران آغاز خواهند کرد.

البته خود مقامات ذیربط در امریکا و اروپا بخوبی می‌دانند که شاید هیچ تحریم دیگری باقی نمانده باشد که علیه ایران انجام بدهند، اما به زعم آن‌ها باید تلاش کرد تا مسائل ایران در تیتر نخست خبر‌ها برای منکوب کردن جمهوری اسلامی باقی بماند و این تصمیم، پیامد‌هایی در حوزه حقوق بشری یا تحریم‌های بین‌المللی یا هرگونه روابط دیپلماتیک، خواهد داشت. آنچنان که در ارتباط با این مسأله پویش فضای مجازی درخصوص اخراج سفرای جمهوری اسلامی در برخی کشور‌ها مطرح است.

همه این اتفاقات رخ می‌دهد تا یک کشور به هدف خود برسد. عدم موفقیت امریکایی‌ها در احیای توافقنامه برجامی که منافع جمهوری اسلامی در آن لحاظ نشود، جریان مافیایی نظام سلطه را به این واداشته که به شیوه‌های گوناگون فشار به مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی متوسل شوند. امریکایی‌ها پس از بهره‌گیری کافی از اغتشاشات، حالا موضوع پهپاد را به همراه کشور‌های اروپایی علم کرده‌اند، تا مذاکره کنندگان ما را به دور میزی جمع کنند که در آن کمترین امتیازات را برای ایران در پی خواهد داشت. اما جمهوری اسلامی که در گذشته بار‌ها نشان داده که از هیچ امتیازی در مذاکرات برجام کوتاه نیامده این بار هم کوتاه نخواهد آمد.
 
یادداشت سیدرضا صدرالحسینی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۷۳۰۰۰۰۳۷۰، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین