پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مپنا نام آشنایی که امروز توانسته در صنعت برق و بسیاری از حوزه‌های صنعتی رشد کند، اما همواره حرکت کردن آن در سایه سبب شده حرف و حدیث‌های زیادی درباره این شرکت‌های زنجیره‌ای وجود داشته باشد.

شعار سال: مپنا نام آشنایی که امروز توانسته در صنعت برق و بسیاری از حوزه‌های صنعتی رشد کند، اما همواره حرکت کردن آن در سایه سبب شده حرف و حدیث‌های زیادی درباره این شرکت‌های زنجیره‌ای وجود داشته باشد.  

مپنا، با عنوان «شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» یا به اختصار «مپنا» در ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۷۲ خورشیدی با هدف پیمانکاری عمومی پروژه‌های نیروگاهی آغاز بکار کرد.  

عباس علی‌آبادی فردی نام آشنا که از ۲۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ بر صندلی ریاست مپنا تکیه زده است و علی رغم جا به جایی دو‌لت‌ها (احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی) کسی نتوانسته صندلی را از زیر پای او در مپنا بکشد.  

از این حیث در این گزارش کوتاه، عباس علی آبادی زیر ذره بین دیده بان قرار گرفته است. 

عباس علی آبادی ۶۲ ساله اهل اراک که چند سالی رئیس دانشگاه مالک اشتر وابسته به وزارت دفاع بوده است.  

علی آبادی حالا ۱۴ سال است که بر ریاست گروه شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران یعنی مپنا تکیه زده است و حتی در دولت حسن روحانی نیز مدیریت مپنا دچار تغییر و تحولی نشد.  

تجربه نشان داده که حضور مادام العمر در مدیریت، آن هم در هلدینگ‌های اقتصادی سبب ناکارآمدی شده و پشت پرده‌هایی را به دنبال دارد که حتی در مدیریت کارتل‌های اقتصادی خانوادگی نیز توصیه نمی‌شود.  

از سوی دیگر ابراهیم رئیسی همواره شعار جوانگرایی داده و گردش عادلانه نخبگان را یکی از شعار‌های محوری خود قرار داده بود و انتظار است که قفل مدیریت مپنا پس از ۱۴ سال شکسته شود.  

دیده‌بان ایران بنا دارد در صورت لزوم در گزارش‌های بعد خود به نقش مپنا در خاموشی‌هایی که طی سالیان متوالی در گذشته در کشور رخ می‌دهد، بپردازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۴۴۹۱، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین