شعار سال : علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، ظهر پنج شنبه در دانشگاه پیام نور آذربایجانشرقی اقدام به سخنرانی نمود و در خصوص چند موضوع ماموریت ها و توانمندی ها و انتظارات از پیام نور،شرکت های دانش بنیان،رتبه بندی معلمان و سطح کمی و کیفی دانش آموزان، مباحثی را مطرح کرد که یکی از این مباحث(افت میانگین معدل دانش اموزان)، اگر صحت داشته باشد، باید اعلام بحران نمود و اقدام به مدیریت بحران کرد.
منادی در خصوص وضعیت پیام نور گفت که ، با اشاره به اینکه آموزش از راه دور از مأموریتهای پیام نور است، این دانشگاه دستخوش سیاستهایی بود که باعث رشد سینوسی آن گردید.این در حالی است که، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی آموزش یکپارچه را هدفگذاری کرده است. این نماینده مجلس درخصوص متناسبسازی حقوق کارمندان و اساتید دانشگاههای کشور بیان داشت که حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای متناسبسازی حقوق کارمندان و اساتید دانشگاههای کشور تخصیص مییابد. دانشگاهها را مکلف کردهایم تا با حوزه صنعت ارتباط برقرار کنند.
منادی درباره وضعیت شرکت های دانش بنیان بیان کرد که مقام معظم رهبری بهصورت مستقیم پیگیر شرکتهای دانشبنیان هستند، اگر حمایتهای ایشان نبود شاید شرکتهای دانشبنیان به شکل کنونی توسعه نمییافت. در حال حاضر ۸ هزار شرکت دانشبنیان داریم که تنها در سال گذشته ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش تولیدات داشتهاند. هرچند ریشه تشکیل شرکتهای دانشبنیان در دانشگاههاست و مراکز آموزش عالی در حوزه دانشبنیان نقش ویژهای داشتند.هیچیک از ادوار مجلس به اندازه مجلس یازدهم حامی شرکتهای دانشبنیان نبود، تولید ۶ واکسن کرونا از نتایج دانشبنیان است در حالی که هنوز آمریکا در تولید واکسن کرونا در ابتدای کار تحقیقاتی است.
منادی درباره اجرای رتبهبندی معلمان گفت که اجرای به موقع و جامع این کار، از دیگر اهداف کمیسیون آموزش بود که با پیگیریهای انجام شده ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبهبندی معلمان اختصاص یافت. رتبهبندی معلمان باعث شده تا حقوق معلمان بیش از ۲.۵ میلیون تومان افزایش یابد.
منادی در خصوص وضعیت کمی و کیفی دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش مدعی شد که متوسط معدل دانشآموزان در کشور ۱۱.۵ است که باید دلایل آن بررسی شود.
اگر این امار بیان شده توسط منادی صحت داشته باشد باید فاتحه نظام آموزش و پرورش کشور را خوانده دانست. وقتی انتخاب وزیر آموزش و پرورش ورای صلاحیتهای حرفهای و توانمندی علمی و انتخاب اصلح، دستخوش جریانات سیاسی و محفل بازی میشود، انتظار دیگری هم نمیتوان از کاهش معدل و سقوط شالوده آموزشی و پرورشی کشور داشت. وقتی با انواع سهمیههای رنگ و وارنگ مواجه هستیم، سطح توانمندی خروجیهای دانشگاههای ما و مدیران آینده ما کاملا مشخص است. از پشت و جلو به خودمان خنجر میزنیم و ناله مینماییم و به فلک خرده میگیریم؟ وزیری که جایگاه و تخصص معلم را به خوبی نمیشناسد و نظام تربیت را با مداحی همسان میداند. وزیری که توانمندی خود را در ناآرامیهای اخیر و نوع برخورد با دانش آموزان نشان داد و. چه توقعی بیشتر از این باید داشت؟ ناگفته نماند که این آش، صرفا دستپخت یوسف نوری نیست. یوسف نوریهای قبلی هم وجود داشتند که ظرف آش را دست به دست کردند و گند دیگ، امروز خود را نشان میدهد. دلمان برای این انقلاب، این نظام، این تمدن، این آب و خاک میسوزد. چکار داریم با خودمان میکنیم. شورای عالی امنیت ملی، ما به شما درباره وزارت آموزش و پرورش و سطح کیفی و کمی دو مقوله تعلیم منجر به تفکر و تربیت منجر به کسب قدرت مواجهه و توانمندی برای مقابله با ناتواناییهای کودکان این سرزمین هشدار میدهیم. ما به دین و دنیایتان هشدار میدهیم. غفلت ورزی تا به کی؟
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون