پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عمده‌ترین مساله‌ای که در بخش غیرعلنی جلسه روز یکشنبه نمایندگان با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مطرح شد روند افزایشی نرخ ارز است که فشار زیادی بر دوش مردم و سفره معیشتی‌شان وارد می‌کند. ربط دادن این نابسامانی به مسائل دیگر مانند مشکلات و اعتراضاتی که در ماه‌های اخیر داشتیم یا حتی موضوع واردات خودرو از اساس بی‌ربط است.

شعار سال: سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با نابسامانی اخیر در بازار دلار و همچنین جزئیات مباحث مطرح شده نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی، گفت: عمده‌ترین مساله‌ای که در بخش غیرعلنی جلسه روز یکشنبه نمایندگان با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مطرح شد روند افزایشی نرخ ارز است که فشار زیادی بر دوش مردم و سفره معیشتی‌شان وارد می‌کند. ربط دادن این نابسامانی به مسائل دیگر مانند مشکلات و اعتراضاتی که در ماه‌های اخیر داشتیم یا حتی موضوع واردات خودرو از اساس بی‌ربط است و متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی پاسخ قانع‌کننده‌ای برای دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و استدلال‌های نمایندگان نداشت.

وی ادامه داد: اصرار نمایندگان به وزیر اقتصاد و خطاب آن‌ها به دولت است که هرچه سریع‌تر وضعیت این گرانی‌ها و کمبود‌ها در بحث معیشت مردم و افزایش بی رویه قیمت ارز را مدیریت کرده و از تدوام آن جلوگیری کنند.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: اینکه آقایان بعد از این همه تاخیر در اجرای مصوبه مجلس پیرامون بحث واردات خودرو، این مساله را به عنوان یکی از عوامل گرانی ارز در مدت اخیر معرفی می‌کنند، استدلال و اتفاق درستی نیست و مسئولان محترم باید توجه داشته باشند که مساله واردات خود مصوبه مجلس است و مجلس هم قطعا آن را دنبال می‌کند.

حسینی در پاسخ به این سوال که «کشور ما همواره با بحران‌ها از تحریم یا کارشکنی و مداخله و تلاش برای ایجاد اعتراضات اجتماعی مواجه است، مسئولان به‌جای آمادگی برای این شرایط به نوعی صحبت می‌کنند که گویی تمامی کشور‌ها در بازار ارز ما اثرگذار و دخیل هستند غیر از دولت سیزدهم»، گفت: بله دوستان گاهی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که همه مقصرند غیر از خودشان، در حالیکه بدون هیچ تعارف و تردیدی و به صورت کاملا مستند، بخشی از این مشکلات برعهده مدیریت این دوستان است؛ مدیریت در حوزه اقتصادی به ویژه در بانک مرکزی مقصر اصلی این قضایا است.

وی افزود: همانطور که اشاره کردید ما همواره مشکلات داشته‌ایم، در مقاطعی با شدیدترین تحریم‌ها مواجه بودیم و این بحث‌های اجتماعی و سیاسی در بازه‌های زمانی مختلفی وجود داشته باز هم ممکن است پدید بیاید؛ لذا نیاز است که مسئولان خود را برای اداره چنین شرایطی آماده کنند یا مسئولین از میان کسانی که متناسب با این شرایط هستند، انتخاب و منصوب شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد:، اما حتی در چنین شرایطی هم این اندازه نابسامانی و افزایش نرح ارز هیچ توجیهی ندارد، ما در مجلس شورای اسلامی مصوباتی داشتیم که اگر این مصوبات اجرا می‌شد حتما امروز می‌توانستیم شاهد اثرات مثبت آن باشیم و اینطور گرانی و افزایش نرخ ارز را نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اکنون هم مطالبه جدی نمایندگان مجلس از دولت اجرای همین مصوبات است تا هرچه سریع‌تر به سمت مدیریت بازار ارز و ثبات این بازار حرکت کنند، چراکه ادامه تلاطم، بی‌نظمی و نابسامانی کنونی در بازار ارز قابل پذیرش نیست.  

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۵ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۱۲۹۴۱، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین